چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 19 تیر 1399 11:36 ق.ظ توسط روزبه
سوابق حذف برگه‌ها و رخدادهای نرم‌افزار - امکان آزمایشی - نسخه 9.02
�0 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
روزبه
کاربر با تجربه
کاربر با تجربه

--
19 تیر 1399 11:36 ق.ظ

    سوابق حذف برگه‌ها و رخدادهای نرم‌افزار

    مستند تکمیلی امکانات نسخه 9.02

     

    از آنجا که کاربران متعدد و متنوعی حفظ و بازنمایی سوابق حذف اطلاعات را درخواست کرده بودند، با اینکه از نظر سیستمی کار نادرستی تشخیص داده شده بود، امکاناتی را به صورت موقتی در این زمینه پیاده‌سازی کرده‌ایم. سعی شده تا حتی‌الامکان تاثیرات منفی وجود این سوابق در سایر عملیات متداول و معقول سیستم به حداقل برسند. به این منظور ارتباط سوابق مزبور با کاربر و بخش را به صورت غیردقیق برقرار کرده‌ایم و در نتیجه، مثلا، وجود سابقه‌ی حذف در اینجا از حذف کاربر ممانعت نخواهد کرد و در مقابل، اگر کاربری از سیستم حذف شود سوابق مربوط به آن کاربر حذف نخواهند شد و صرفا به عنوان سوابقی که کاربر آنها قابل شناسایی نیست در سیستم باقی می‌مانند. مشابه این وضعیت در مورد بخش هم وجود دارد.

    نوع ارتباط پیش‌گفته به مقدار زیادی از سربار محاسباتی و اطلاعاتی این سوابق می‌کاهد اما آنرا بطور کامل از بین نمی‌برد. این امکانات فعلا به صورت آزمایشی در سیستم پیاده‌سازی شده‌اند و اگر در اجرا مشاهده شود که برای برخی از کاربران اختلالی در عملیات جاری ایجاد می‌کند (مثلا به شکل کند شدن غیرمعقول عملیات حذف) ممکن است که در نگارش‌های بعدی این بخش از امکانات سیستم را غیرفعال یا حذف کنیم. به ازای هر "حذف" برگه یا رخداد یک سابقه با مشخصات زیر در پایگاه اطلاعاتی درج می‌شود:

    • تاریخ و زمان حذف
    • کاربر حذف کننده
    • تاریخ برگه یا رخداد حذف شده
    • بخش
    • نوع برگه یا رخداد
    • مشخصات برگه یا رخداد
    • شرح برگه یا رخداد

    در منوی سیستم، در زیرمنوی مدیریت (Admin) گزینه‌ای با عنوان "سوابق حذف برگه‌ها و رخدادها" تعبیه شده است. با انتخاب این گزینه توسط کاربری که اختیار مناسب را داشته باشد محاوره‌ای به شکل زیر بازنمایی خواهد شد:

     

    همانطور که دیده می‌شود صفحه‌ای برای تعیین پارامترها و صفحات استانداردی برای تعیین شرایط و ترتیب در این محاوره وجود دارند. در صفحه‌ی محتوی می‌توان سال مالی (یا تمام سال‌ها) / محدوده تاریخ برگه‌ها یا رخدادها / محدوده‌ی تاریخ حذف / بخش‌ها / انواع سند یا برگه یا رخداد / کاربر حذف کننده (یا تمام کاربران) را تعیین کرد و به ملاحظه‌ی گزارشی از اقلام حذف شده اقدام کرد. در حین ملاحظه‌ی سوابق، اگر کاربر اختیار "حذف سوابق حذف برگه‌ها و رخدادها" را داشته باشد، می‌تواند اقلام اضافی را به تشخیص خود از سیستم حذف نماید.

    انواع سند، برگه و رخدادهایی که سیستم به حذف آنها حساس است (و سابقه‌ی حذف را حفظ می‌کند) در جدول زیر آمده‌اند. در هر مورد نحوه‌ی بازنمایی "مشخصات" نیز گفته شده است.

     

     

    سوابق حذف رخدادهای دستمزد فاقد "شرح" خواهند بود. در آنها بخش کاربر در سابقه لحاظ خواهد شد. در سوابق حذف رسیدها، بخش سند مربوط به رسید لحاظ خواهد شد.

     

     

     

    -- پایان

    گروه توسعه سیستم‌های مالی نوسا

    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.