چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 12 مرداد 1399 05:16 ب.ظ توسط molaei
میز کار شخصی در صفحه‌ اصلی - نسخه 9.02
�5 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
روزبه
کاربر با تجربه
کاربر با تجربه

--
19 تیر 1399 11:18 ق.ظ

    میز کار شخصی در صفحه‌ اصلی

    مستند تکمیلی امکانات نسخه 9.02

     

    شکل زیر بخشی از صفحه‌ی اصلی نرم‌افزار Client را نشان می‌دهد:

     

     

    همانطور که در شکل دیده می‌شود، در نوار عمودی سمت راست، تکمه‌های میان‌بر قرار داده شده‌اند. هر یک از این تکمه‌ها متناظر با یکی از آیتم‌های منوی اصلی سیستم هستند. افزودن تکمه‌ی میان‌بر جدید با Drag کردن یکی از آیتم‌های منو و Drop کردن آن در نوار عمودی تکمه‌های میان‌بر انجام می‌شود. عنوان و تصویر آیتم منو در تکمه‌ی میان‌بر نیز منعکس می‌شود. برای ویرایش تکمه‌های میان‌بر یک تکمه‌ی ثابت و اختصاصی پیش از سایر تکمه‌ها قرار داده شده است. با فشار آن تکمه با پنجره‌ای به صورت زیر مواجه می‌شوید:

     

     

    این پنجره فهرست عناوین تکمه‌های میان‌بر را نمایش می‌دهد. تکمه‌هایی برای انجام عملیات مختلف برروی این تکمه‌ها در این صفحه تعبیه شده‌اند: تکمه‌ی ویرایش (قلم) برای اصلاح نام تکمه‌ی میان‌بر بکار می‌رود. تکمه‌ی حذف کاربرد مشخصی دارد. دو تکمه‌ی بعدی (فلش‌های بالا و پایین) برای جابجا کردن تکمه‌ها و مرتب کردن آنها به دلخواه کاربر بکار می‌روند. تکمه‌ی بعدی "بازگشت به تعریف ابتدایی تکمه‌های میان‌بر" است.

    تکمه‌های میان‌بر به تفکیک برای هر کاربر و در هر پایگاه اطلاعاتی تنظیم و ذخیره می‌شوند – توجه کنید که آیتم‌های منو در پایگاه‌های اطلاعاتی ممکن است با هم متفاوت باشند، مثلا تحت تاثیر انواع برگه یا گزارش‌های اختصاصی تعریف شده در هر پایگاه، و به همین دلیل تکمه‌ها به تفکیک پایگاه حفظ می‌شوند. برای انتقال تکمه‌های تعریف شده توسط یک کاربر برای یک پایگاه به یک کاربر یا پایگاه دیگر امکان ذخیره‌سازی تعریف تکمه‌ها در فایل XML و فراخوانی تعریف مزبور برای یک کاربر یا پایگاه دیگر در فرم ویرایش تکمه‌های میان‌بر تعبیه شده است.

     

     

     

    -- پایان

    گروه توسعه سیستم‌های مالی نوسا

    j-esfahani
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    11 مرداد 1399 04:57 ب.ظ

    سلام

    بعد از تنظیم دکمه های میانبر شخصی، چند روزی سعی کردم از این امکان خوب استفاده کنم ، اما بدلیل اینکه سایر پنجره ها برروی این دکمه قرار میگیرند عملا این تکمه ها و میز کار فراموش میشود. و دسترسی به آن سخت .

    نمی دونم برای بقیه دوستان هم اتفاق افتاده است ؟

    مثلا: اگر یک دکمه میانبر اصلی HOME داشتیم خوب بود ، سریع به میز کار میرسیدیم .. ؟ یا شاید دکمه های میانبر مثل سمت چپ می‌بود یا ... ؟

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    11 مرداد 1399 06:26 ب.ظ
    سلام

    چون تکمه‌های میان‌بر برای Click با Mouse تعبیه شده‌اند احضار آنها دیگر قاعدتا نباید میان‌بر بخواهد. برای احضار آنها کافی است در درخت سمت چپ که حاوی فهرست فرم‌های باز هستند، سطر اول (سیستم مالی نوسا XP... همان فرم زمینه که حاوی تکمه‌های میان‌بر است) را انتخاب کنید. کلیدهای میان‌بر Shift+F6 هم فرم قبلی را احضار می‌کنند که احتمال دارد (نسبتا زود) شما را به همان فرم برسانند.
    j-esfahani
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    12 مرداد 1399 03:33 ب.ظ
    انصافا، زمانیکه به حرکات خورد و نوع کلیک کردن دقت بفرمایید(سمت چپ،انتخاب پنجره اصلی و سمت راست میزکار) ، نتیجه همان انتخاب منوی بالا میشود.
    روزبه
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    12 مرداد 1399 04:15 ب.ظ

    با سلام،

    این امکان در اولویت اول جهت کمک به آموزش و کارکرد کاربر تازه وارد به سیستم فراهم شده تا پس از این با استفاده از میز کار شخصی برای کاربر انبار، فروش و ... کارهای آن‌ها دسته بندی گردد و در چند تکمه ساده قابل استفاده باشد.

    منو ها از قبل برای رسیدن به نیاز کاربران بسیار مفید بوده و همچنان برای اعم کاربران قدیمی که با منوها آشنا هستن بهترین راه برای رسیدن به ابزار و صفحه‌های نرم‌افزار می‌باشد.

    molaei
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    12 مرداد 1399 05:16 ب.ظ
    با سلام و احترام

    ببخشید بی اجازه وارد بحث می شوم، به عنوان کسی که روزانه و از نزدیک با ده ها نفر از کاربران سیستم به صورت مداوم در تماس هستم، عرض می کنم که این امکان بسیار بسیار کاربردی است. علی الخصوص برای کاربران تخصصی یک نرم افزار. مثلا کارشناس فروش یا کارشناس انبار.
    البته همانطور که آقای محمدزاده هم اشاره کردند، قرار نیست این امکان جایگزین منوها بشه؛ هر کدام از ابزارهای سیستم کاربرد خودشون رو دارند.
    کاربری که عملیات روزانه اش ثبت رویداده، سند و برگه ی مربوطه را تنظیم می کنه و بعدش می بنده و به همین خاطر همواره در صفحه ی شخصیش قرار داره و دسترسی آنی به میانبرهایی که برای خودش در اونجا قرار داده خواهد داشت، که بسیار کارگشاست.
    کاربری که مرتب با گزارشات درگیره، میتونه مثل قبل از میانبرهای بالای صفحه ی اصلی (همان آیکن های کوچک) استفاده کنه - که البته همون ها رو هم می تونه گلچین کنه - یا میتونه گزارشی که بازکرده را، از طریق فهرست پنجره ها دوباره احضار کنه.
    بجز این ها، طبیعتا کلیه ی موارد از طریق منوهای برنامه هم در دسترس هستند. بخش زیادی از آیتم برنامه هم، کلیدهای میانبر اختصاصی دارند.
    پس هر کاربر، به فراخور نوع کارکردش، از بخشی از میانبرها استفاده می کنه.
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.