چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 11 خرداد 1398 01:22 ب.ظ توسط روزبه
قابلیت صدور فرمان تهیه پشتیبان سرور از درون کلاینت - نسخه 8.02
�0 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
روزبه
کاربر با تجربه
کاربر با تجربه

--
11 خرداد 1398 01:22 ب.ظ

    قابلیت صدور فرمان تهیه پشتیبان سرور از درون کلاینت

    مستند تکمیلی امکانات نسخه 8.02

     

    در ویرایش 8.02، در نرم‌افزار Client، در منوی سیستم، گزینه‌ای به نام "تهیه پشتیبان" تعبیه شده است و همانطور که از نام این گزینه برمی‌آید برای تهیه نسخه‌ی پشتیبان از پایگاه اطلاعات مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته، همانطور که می‌دانیم، Client عموما از رایانه‌ای متفاوت از رایانه‌ی سرور اجرا می‌شود. از طرف دیگر، واضح است که SQL Server فقط قادر به ایجاد نسخه‌ی پشتیبان از اطلاعات برروی همان رایانه‌ی سرور است. لذا با اینکه فرمان تهیه پشتیبان از Client قابل صدور است، اما فایل حاوی اطلاعات پشتیبان همواره به صورت فیزیکی در سرور تشکیل می‌گردد.

     

     

    فقط کاربرانی که "اختیار" ویژه‌ی "تهیه پشتیبان" را داشته باشند می‌توانند این فرمان را صادر کنند.

    پشتیبانی که به این شیوه ایجاد می‌شود دقیقا همانند پشتیانی است که به روال عادی از نرم‌افزار Admin بدست می‌آید (یعنی بعدا توسط Admin قابل شناسایی و بازیابی خواهد بود). با صدور فرمان تهیه پشتیبان، همان محاوره‌ای که پیش از این در Admin داشتیم بازنمایی خواهد شد:

     

    رایانه‌ای که نرم‌افزار Client برروی آن اجرا می‌شود اصولا ممکن است دسترسی فیزیکی به ساختارهای ذخیره‌سازی اطلاعات (هارد دیسک‌ها و فولدرها) در رایانه‌ی سرور نداشته باشد – حتی ممکن است این دو رایانه در یک شبکه Local مشترک هم قرار نداشته باشند. به همین دلیل برخلاف روال عادی تهیه پشتیبان از Admin، در اینجا مسیر و نام فایل حاوی نسخه‌ی پشتیبان اطلاعات از کاربر دریافت نمی‌شود. مسیر تهیه‌ی پشتیبان همواره ثابت است (و در ادامه بیشتر در مورد آن توضیح خواهیم داد). نام فایل حاوی پشتیبان از ترکیب نام پایگاه اطلاعاتی (مثلا _AccXP_Main)، تاریخ و زمان (مثلا 20190302162803 – گونه‌ای از بازنمایی تاریخ و زمان 2019/03/02 – 16:28:03) تشکیل خواهد شد و به این ترتیب تضمین می‌شود که هر پشتیبانی که به این روش تهیه شود حتما نام منحصربه‌فردی خواهد داشت.

    فایل‌های مزبور همیشه در یک فولدر به نام Backup تشکیل می‌شوند. این فولدر باید از قبل توسط مسئول سیستم و در همان مسیر نصب سرور نوسا ایجاد شده باشد (مثلا به صورت C:\Program Files\Nosa\Acc XP\Server\Backup). این فولدر به صورت پیش‌فرض وجود ندارد و در نتیجه کاربران به صورت پیش‌فرض قادر به صدور فرمان تهیه پشتیبان از Client نخواهند بود.

    توجه کنید که فایل حاوی پشتیبان در واقع توسط SQL Server تشکیل می‌شود. همان ملاحظاتی که در مورد اختیارات userهای Windows به صورت عادی در تهیه پشتیبان باید لحاظ شوند در اینجا نیز باید مورد توجه قرار بگیرند؛ کاربری که SQL Server با آن اجرا می‌شود (حسب مورد Local System یا Network Service) باید دسترسی کامل به فولدرBackup داشته باشد تا بتواند فایل پشتیبان را ایجاد نماید.

     

     

     

    -- پایان

    گروه توسعه سیستم‌های مالی نوسا

    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.