چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 19 اسفند 1397 02:58 ب.ظ توسط N.Maleki
تایید اسناد دریافت و پرداخت - انعکاس در اسناد حسابداری
�2 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
N.Maleki
کاربر
کاربر

--
19 اسفند 1397 02:46 ب.ظ

    با سلام

    در این پست میخواهیم نحوه تایید اسناد خزانه و انعکاس آن ها در نرم افزار حسابداری و نحوه ادغام و حذف آن را آموزش دهیم.

    از منوی سند => ملاحظه فهرست اسناد => در محاوره مربوطه نرم افزار دریافت و پرداخت را انتخاب میکنیم و فهرست اسناد دریافت و پرداخت را مشاهده میکنیم.




     

     

     

     

    پيوست ها
    N.Maleki
    کاربر
    کاربر

    --
    19 اسفند 1397 02:51 ب.ظ

    ابتدا باید بدانیم که آیا هر سند دریافت و پرداخت را قرار است به عنوان یک سند در حسابداری ببینیم یا قرار است چند سند دریافت و پرداخت را به عنوان یک سند حسابداری مشاهده کنیم!

    اگر قرار باشد مانند حالت اول هر سند خزانه به یک سند حسابداری منعکس شود. روی سند مربوط یک بار کلیک کرده و پس از انتخاب شدن از ابزارهای موجود در نوار بالای اسناد " تایید اسناد علامت گزاری شده " را کلیک میکنیم.

     

    اما برای حالت دوم که چند سند خزانه را بخواهیم به عنوان یک سند در حسابداری منعکس کنیم ، سند های مورد نظر را به دو روش میتوانیم  انتخاب میکنیم.

    روش اول : از کیبورد کلید ctrl  را نگه میداریم و با ماوس روی سندهای مورد نظر کلیک میکنیم.

    روش دوم : اگر سندهای مورد نظر ترتیب خاصی دارد روی اولین سند یک بار کلیک کرده و با نگه داشتن کلید Shift  و مکان نمای کیبورد (Array Key) به سمت پایین یا بالا سندها را انتخاب کنیم. و از ابزارهای موجود در نوار بالای اسناد " تایید اسناد علامت گزاری شده " را کلیک میکنیم.


     

     

    در محاوره ای که ظاهر میشود اطلاعات عمومی سند حسابداری خود را وارد و تصویب میکنیم.

     

     

     

    در محاوره بعدی نشان میدهد چه تعداد سند انتخاب شده و قرار است تایید شود که گزینه بله را می زنیم.

     

     

     

    با این کار اسناد انتخاب شده ما تایید شده و معادل آن سند حسابداری شکل گرفته است. و لذا کاربری که به صورت حسابداری وارد می شود میتواند گردش های  مربوط به اسناد تایید شده خزانه را مشاهده کند.


    پيوست ها
    N.Maleki
    کاربر
    کاربر

    --
    19 اسفند 1397 02:58 ب.ظ


    خارج کردن سند دریافت و پرداخت منعکس شده در حسابداری:

     

    پس از تایید اسناد اگر بخواهیم سند یا اسناد تایید شده را از تایید خارج کنیم باید سند حسابداری مربوط به آن حذف شود.

    دقت کنید اگر چند سند دریافت و پرداخت را تایید کردید و به یک سند حسابداری منعکس شد . با حذف آن سند حسابداری تمامی سند های دریافت و پرداخت مربوط به آن از تایید خارج می شوند.

    سند های حسابداری مربوط به سند دریافت و پرداخت تایید شده را از دو روش می توانیم پیدا کنیم.

    روش اول : در ملاحظه فهرست اسناد دریافت و پرداخت مطابق شکل زیر روی فلش کنار ملاحظه سند تحت مکان نما کلیک میکنیم و ملاحظه سند حسابداری مربوطه را انتخاب میکنیم.


     

     

     

    روش دوم : وارد سند دریافت و پرداخت تایید شده می شویم و مانند شکل زیر از ابزارهای مربوط فلش کنار فهرست رسیدهای سند کلیک می کنیم و ملاحظه سند حسابداری مربوطه را انتخاب میکنیم.


     

     

     

    پس از اینکه سند حسابداری مربوط به سند یا اسناد تایید شده دریافت و پرداخت مربوطه یافت شد . از منوی سند => حذف سند => شماره سند مربوطه (شماره سند حسابداری آن)  را وارد میکنیم و سند مربوطه را حذف میکنیم. (بهتر است قبل از انجام این کار بکاپ تهیه نمایید)

    با حذف سند حسابداری مربوطه سند یا اسناد تایید شده دریافت و پرداخت از تایید خارج شده و حالت عملیاتی می شود.


     

    نکات قابل اشاره مربوط به تایید اسناد دریافت و پرداخت :


    1-      اگر اسناد را سند به سند تایید کنید ، برای از تایید خارج کردن همه این اسناد باید سند به سند از تایید خارج کنید. (یعنی سند های حسابداری تک به تک آنها باید حذف شود)

     

    2-      اگر چند سند دریافت و پرداخت را تایید کردید و در یک سند حسابداری منعکس شد . با حذف آن سند حسابداری تمامی سند های دریافت و پرداخت مربوط به آن از تایید خارج می شوند.

     

    3-      سندهای حسابداری که از تایید نرم افزار دریافت و پرداخت باشند قابل ادغام و اصلاح در خود حسابداری نیستند.

     

    4-      شماره سند تایید شده دریافت و پرداخت با شماره سند آن در حسابداری متفاوت است.

     

    5-      اسناد تایید شده دریافت و پرداخت در خود دریافت و پرداخت قابل اصلاح و اصلاح یکباره نخواهند بود ، مگر آنکه از تایید خارج شوند.( حذف سند حسابداری مربوط)



    با تشکر از حسن توجه شما  "پایان"


    پيوست ها
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.