چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 24 بهمن 1397 10:52 ق.ظ توسط N.Maleki
چگونه گزارشی بسازیم که هر روز بدانیم کدام چک ها تا دو روز آینده نقد می شوند؟
�3 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
N.Maleki
کاربر
کاربر

--
24 بهمن 1397 10:28 ق.ظ

    در نرم افزار دریافت و پرداخت امکانی داریم که می توان گزارشات را تا حدودی به صورت دلخواه طراحی نمود.

    در این پست می خواهیم گزارشی بسازیم که بدانیم کدام چکها تا دو روز آینده نقد می شود برای این کار ابتدا دقت شود حتما دریافت و پرداخت را با ورود اطلاعات وارد سیستم اطلاعاتی شوید.

    از منوی تحلیل  =>  پیگیری مدارک دریافت و پرداخت  => تعریف گزارش ها را انتخاب میکنیم.


     

     

    مطابق شکل زیر روی  تعریف گزارش جدید کلیک کرده و در سطر ایجاد شده  یک نام برای این فرم انتخاب میکنیم.

     

     

    پيوست ها
    N.Maleki
    کاربر
    کاربر

    --
    24 بهمن 1397 10:36 ق.ظ

     

    سپس با دوبار کلیک روی سطر مربوطه محاوره این فرم ظاهر می شود که با توجه به گزارشی که مد نظرمان است تغییرات آن را اعمال میکنیم.




     

     

     

    در این مثال نقد شدن چک های دریافتی که سر رسیدشان تا دو روز آینده است را در نظر میگیریم.

    اگر این طور در نظر بگیریم که چک های دریافتی را بعد از حساب خواباندن در جریان وصول را بدهکار می کنیم و در جریان وصول چند بانک را داریم میتوانیم موضوع گزارش را روی یک حساب قرار داده و کد حساب اسناد در جریان وصول را انتخاب کنیم . اما اگر قرار است فقط برای چک هایی که در یک بانک خاص قرار است در دو روز آینده نقد شود گزارش را در نظر بگیریم می توانیم موضوع گزارش را روی یک نهاد دریافت و پرداخت قرار داد و نهاد در جریان وصول آن بانک را انتخاب کرد.

    نکته: اگر چک های دریافتی را در جریان وصول نمیکنید و پس از رسیدن تاریخ سر رسید اعلام وصول آن را میزنید می توانید از حساب اسناد دریافتنی نزد صندوق خود استفاده کنید و اگر گزارش را برای چک های پرداختی استفاده میکنید می توانید از حساب اسناد پرداختنی استفاده کنید.

    در کل این گزارش طبق نحوه سند زدن کاربران متفاوت می تواند متفاوت باشد






    در تب "محدوده و وضعیت سر رسید" در قسمت بالای این پنجره یک محدوده تاریخ سررسید داریم که یکی برای شروع تاریخ سررسید و یکی پایان تاریخ سررسید می باشد.




     




    پيوست ها
    N.Maleki
    کاربر
    کاربر

    --
    24 بهمن 1397 10:47 ق.ظ


    شروع محدوده :  مدارکی که تاریخ سر رسیدشان از این تاریخ بیشتر باشند . به عنوان مثال اگر امروز پنجم بهمن سال 97 باشد مدارکی را لحاظ کند که تاریخ سررسیدشان بعد از پنجم بهمن 97 می باشد .

    بنابراین میتوانیم شروع محدوده را روی تعداد روز بعد از امروز قرار دهیم که کادر مربوط به تعداد روز فعال می شود. اگر در این کادر چیزی وارد نشود تاریخ امروز لحاظ می شود. اگر تمایل داشتیم که از یک روز قبل هم لحاظ شود می توانیم روی تعداد روز قبل از امروز قرار داده و در کادر تعداد روز عدد یک درج کنیم تا از دیروز در گزارش لحاظ شود.

     

    خاتمه محدوده : مدارکی که تاریخ سررسیدشان نهایتا تا این تاریخ باشد.

    میتوانیم تعداد روز بعد از امروز را انتخاب و در کادر تعداد روز 2 روز وارد کنیم.

    بدین ترتیب تا اینجا محدوده ما از امروز تا دو روز آینده می باشد.






    گزینه زمان انتظار مدارک ( تعداد روز تا نقد شدن) لحاظ شود: ما در زمان تعریف یک مدرک اگر این گزینه را پر کرده باشیم و گفته باشیم مثلا با پنج  روز تاخیر در نظر بگیرد و حالا زمان انتظار مدرک هم در نظر بگیرد و این گزینه انتخاب شود تاریخ سر رسید آن چک مورد نظر تاریخ سررسید درج شده در چک نیست و بلکه آن تاریخ به اضافه پنج روز دیگر می باشد.

    مثلا اگر وضعیت نقد شدن چکی که تاریخ سررسیدش 5 بهمن 97 می باشد را 5 روز در نظر گرفته باشیم و در این گزارش نیز چک باکس "زمان انتظار مدارک (تعداد روز تا نقد شدن) لحاظ شود" را زده باشیم تاریخ 10 بهمن برای این چک لحاظ می شود.


     


    و در قسمت پایین این پنجره





    1 - گزینه عملیات فاقد مدرک در گزارش ظاهر نشوند : به این معناست که اگر برای این حساب یا نهاد مورد نظر سطرهایی زده شده که تاریخ سررسید دارد اما مدرکی درج نشده در گزارش ما لحاظ بشوند یا نشود. که ما نمیخواهیم در گزارش ظاهر شود پس این گزینه را انتخاب می کنیم.

     

    2 - مدارک فاقد مانده: به این معناست که مدرک سررسیدی باشد اما یا به واسطه اعلام وصول خارج شود یا به همان میزان که بدهکار شده بستانکار هم شود (و برعکس)  که میگذاریم در گزارش ظاهر نشود.

     

    3 - عملیات فاقد سررسید: چک هایی که دریافت نقدی یا پرداخت نقدی باشند  که این مورد هم در گزارش ظاهر نشود.

     

    4 و 5 - عملیات سررسید گذشته مربوط به مدارکی است که قبل از بازه تاریخی سررسیدی است که در قسمت بالای این پنجره انتخاب کرده ایم و سررسید آینده مربوط به بعد از بازه تاریخی سررسیدی می باشد. که هر دوی آن ها را یا به صورت سرجمع میتوانیم ببینیم یا اصلا میتوانیم در گزارش ظاهر نکنیم.

     

    پس از اعمال تغییرات به صورت شکل زیر خواهد بود و تصویب میکنیم :






    پيوست ها
    N.Maleki
    کاربر
    کاربر

    --
    24 بهمن 1397 10:52 ق.ظ
    حال برای گرفتن گزارش به مانند شکل زیر از منوی تحلیل => پیگیری مدارک دریافت و پرداخت => گزارش مورد نظر را انتخاب میکنیم.




    این گزارش نمونه ای ساده از ساخت این نوع گزارشات می باشد که قطعا با انتخاب موارد دیگری در زمان تعریف گزارش می تواند ایده آل تر نیز شود.

     

    در پایان دقت شود در کادر کناری نرم افزار در منوی کاربر گزارش ها شامل ... دریافت و پرداخت تیک خورده باشد .




     

     

    با تشکر از حسن توجه شما



    پيوست ها
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.