چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 01 شهریور 1402 02:09 ب.ظ توسط 09137752735
فعال بودن دسترسی‌های اخذ شده به صورت پیش فرض
�6 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
09137752735
کاربر
کاربر

--
26 مرداد 1402 03:31 ب.ظ

    با سلام و درود فراوان

    بسیار برای من و همکارانم در شرکت‌های مختلف پیش آمده که از نوسا گزارشی می‌گیریم که اشتباه است و پس از بررسی متوجه می‌شویم که یک یا چند تا از زیر سیستم‌ها در گزارش لحاظ نشده! و با زدن تیک آن زیر سیستم، و گزارش گیری دوباره مشکل حل می‌شود. به نظرم به صورت بدیهی انتظار می‌رود زمان ورود به نوسا؛ تمام زیر سیستم‌هایی که گرفته‌ایم، به صورت پیش‌فرض تیک خوره و فعال باشند که متاسفانه در حال حاضر به اینصورت نیست! و باید حتما بررسی کنیم که زیر سیستم‌هایی که گرفته‌ایم تیک خورده یا نه! خواهش می‌کنم با توجه به فراگیر بودن این موضوع آن را در دستور کار قرار دهید.

    قبلا از محبت شما سپاسگزارم

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    28 مرداد 1402 09:51 ق.ظ
    سلام

    درست متوجه نشدم - تعدادی برداشت فرضی از توضیحات شما داشتم و ذکر می‌کنم که اگر صحیح بودند لطفا ادامه‌ی مطلب را مطالعه بفرمایید و اگر نادرست بودند لطفا بیشتر توضیح دهید.
    در هر یک گزارش‌های حسابداری (و نه سایر گزارش‌ها) نحوه‌ی تاثیر سندهای که در سایر نرم‌افزارها (انبار، فروش...) ایجاد شده‌اند ولی به حسابداری منتقل نشده‌اند در محاوره‌ی ابتدایی گزارش تعیین می‌شوند. پیش‌فرض کلی سیستم (طبیعتا) چنین است که گزارش حسابداری باید از سندهای حسابداری دریافت شود و به همین دلیل سندهای سایر نرم‌افزارها، "در صورتی که تایید شده باشند" به عنوان سند حسابداری در گزارش لحاظ می‌شوند. با این همه یک صفحه‌ی جداگانه برای هر نرم‌افزار لحاظ کرده‌ایم (نیز یک منو آیتم کمکی به عنوان میانبر) که اگر کاربر خواست سندهای تعیین تکلیف نشده‌ی سایر نرم‌افزارها را هم در گزارش لحاظ نماید.
    چون پیش‌بینی می‌کردیم که امکانات تنظیم سند آنی سیستم نوسا در فروش و انبار کاربران را عادت می‌دهد که اصولا انتقال سند به حسابداری را جدی نگیرند، مکانیزم تعیین پیش‌فرض جداگانه‌ای را برای این تنظیمات فراهم کرده‌ایم. اینها به صورت تعدادی دریچه‌ی قابل علامت‌گذاری در صفحه‌ی اصلی سیستم و در قسمت کاربر قرار دارند که با استفاده از آنها می‌توان نرم‌افزارهایی که کاربر احیانا قصد دارد سندهای تعیین تکلیف نشده‌ی آنها را "به صورت پیش‌فرض" در محاوره‌ی ابتدایی گزارش‌های حسابداری منعکس کند، را علامت گذاری کرد. با یکبار علامت‌گذاری نرم‌افزارها، وضعیت تعیین شده در سیستم باقی می‌ماند و نیازی به هر باز تنظیم پس از ورود به سیستم نخواهد بود.

    توجه بفرمایید که رفتاری که توسط شما طبیعی به نظر می‌رسد، از قضا، ممکن است با توجه به تمام کاربران استثنایی تلقی شود. در این موارد بهترین کار این است که تنظیم رفتار سیستم را به عهده‌ی کاربر قرار دهیم و آخرین تنظیم را نیز در سیستم حفظ کنیم - که به همین صورت عمل شده است.

    ارادت

    09137752735
    کاربر
    کاربر

    --
    31 مرداد 1402 02:07 ب.ظ
    درود و سپاس فراوان از شما

    بله همانجور که فرمودید در بسیاری شرکت‌ها که بنده ملاحضه کرده‌ام اساسا در طول سال یا حتی هیچ وقت اسناد به سند حسابداری انتقال پیدا نمی‌کنند و در نتیجه روال بر استفاده از سندهای آنی است.
    اینکه "رفتاری که توسط شما طبیعی به نظر می‌رسد، از قضا، ممکن است با توجه به تمام کاربران استثنایی تلقی شود" کاملا درست است اما آیا آماری وجود دارد که بیشتر کاربران کدام رفتار را انجام می‌دهند؟

    دریچه‌ی قابل علامت‌گذاری در صفحه‌ی اصلی سیستم که قسمت کاربر قرار دارد و با استفاده از آنها می‌توان نرم‌افزارهایی که کاربر احیانا قصد دارد سندهای تعیین تکلیف نشده‌ی آنها را "به صورت پیش‌فرض" در محاوره‌ی ابتدایی گزارش‌های حسابداری منعکس کند؛ با یکبار علامت‌گذاری نرم‌افزارها، وضعیت تعیین شده در سیستم همیشه باقی نمی‌ماند!! و در بسیار اوقات نیاز به هر بار تنظیم پس از ورود به سیستم است!!!

    با توجه به علاقه شخصی من به نرم‌افزار نوسا و تاکید می‌کنم از روی علاقه خواهش می‌کنم راه حل میانه‌ای در نظر گرفته و در تنظیمات این امکان را فراهم که کاربر انتخاب کند که هر نرم‌افزاری را گرفت، سند آنی آن هم در گزارش لحاظ شود (تیک بخورد).
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    31 مرداد 1402 04:42 ب.ظ
    سلام

    مقدماتی که در تایید خواسته‌ی شما مطرح کردم، قاعدتا دیگر نیاز به راستی‌آزمایی ندارند. اصولا به همین دلیل تعیین پیش‌فرض‌ها را پیاده‌سازی کرده‌ایم. آمار هم لازم ندارد - در هر دو کاربرد مناسب عمل می‌کند.

    اما اینکه می‌فرمایید "...همیشه باقی نمی‌ماند!!" عجیب است. قاعدتا فقط زمانی که کاربر وضعیت مزبور را تغییر دهد باید تغییر کنند. کاش "در بسیار اوقات" را بیشتر توضیح می‌دادید. تنظیمات مزبور روی هر رایانه و برای هر کاربر جداگانه ذخیره می‌شوند و ربطی به سرور و پایگاه اطلاعاتی ندارند.

    البته نکاتی در نسخه‌های قدیمی سیستم (10 و پیش از آن) در این مورد وجود داشتند که الآن دیگر موضوعیت ندارند (نسخه‌ی کنونی 12 است).
    روزبه
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    01 شهریور 1402 09:00 ق.ظ

    با سلام و ارادت

    رفتار سیستم در حال حاضر به شرح زیر می باشد. در صورتی که این رفتار برای شما متفاوت است و از نسخه بالاتر از 10.02 استفاده می کنید با واحد پشتیبانی در تماس باشید، در غیر اینصورت این رفتار، رفتار درست و منتخب نرم افزار می باشد. 

    تعیین نرم‌افزارهایی که اسنادشان به صورت پیش‌فرض در گزارش‌های مالی لحاظ می‌شوند، در صفحه‌ اصلی برنامه‌ Client (در صفحه‌ی کاربر) با دریچه‌هایی که به همین منظور تعبیه شده‌اند انجام می‌شود. تا پیش از این، دریچه‌های مربوط به نرم‌افزارهایی که کاربر به آنها Login نکرده باشد به صورت علامت‌گذاری نشده (و غیرفعال) بازنمایی می‌شدند. این رفتار باعث می‌شد که اگر یک کاربر به صورت موقت از یک نرم‌افزار Logout نماید، علامتی که قبلا برای دریچه‌ی مربوط به آن نرم‌افزار لحاظ کرده بود به صورت خودکار حذف شود. در نگارش جدید ترتیبی داده شده است که نرم‌افزارهای انتخاب (علامت‌گذاری) شده‌ی قبلی به همان صورت باقی بمانند – اما طبیعتا، از آنجا که به این نرم‌افزارها Login نشده است، علی‌رغم علامت‌گذاری‌شده بودن دریچه‌ی متناظر با آنها، در گزارش‌ها تاثیر نخواهند داشت. دریچه‌های مربوط به این نرم‌افزارها به صورت غیرفعال دیده خواهند شد – تا به نوعی باقی‌ماندن از قبل ولی تاثیر نداشتن در گزارش‌ها را نشان دهد.

    با ارادت

    09137752735
    کاربر
    کاربر

    --
    01 شهریور 1402 11:03 ق.ظ

    سپاس فراوان از شما
    از پاسخ بسیار شفاف و دقیق شما سپاسگزارم. خیلی خیلی عالی بود.

    09137752735
    کاربر
    کاربر

    --
    01 شهریور 1402 02:09 ب.ظ

    سپاس فراوان از لطف شما
    با توجه به پاسخ حضرت‌عالی و جناب بهروز من متوجه شدم اینکه گاهی اوقات کاربر می‌گرفتم اما تیک نداشته مربوط به زمان‌هایی بوده که از سیستم دیگری وارد نوسا می‌شده‌ام.
    حالا با لطف شما می‌توانم خواسته‌ام را دقیق مطرح کنم:
    در صورتی که هدف ما، استفاده از نرم‌افزار با بیشترین کارایی و بازدهی و در عین حال سادگی است و می‌خواهیم دغدغه کاربر را در استفاده از نرم‌افزار به حداقل برسانیم (در اینجا برای گزارش‌گیری نیاز به کمترین تنظیمات در گزارش باشد)

    پیشنهاد می‌شود:

    الف. در صفحه اصلی منوی کاربر حالت پیش‌فرض را جوری قرار دهید که هر زیرسیستمی که گرفته شده تیک آن هم خورده باشد و اگر نخواست تیک را بردارد؛

    یا

    ب. میانه‌ترین راه حل اینکه کاربر بتواند خودش پیش‌فرض را تنظیم کند که تیک داشته باشد یا تیک نداشته باشد؛

    یا

    ج. این تنظیمات روی سرور ذخیره شود.

    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.