چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 07 مرداد 1402 03:45 ب.ظ توسط روزبه
ساعت و تاریخ آخرین اصلاح کننده سند
�1 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
دریای متحد پاسارگاد
کاربر جدید
کاربر جدید

--
07 مرداد 1402 02:48 ب.ظ

    درود بیکران

    به استحضار می رساند تاریخ و ساعت آخرین اصلاح کننده دراسناد نمی باشد، پیرو صحبت با پشتیبانی آن شرکت محترم، این شرکت تقاضا دارد تا جهت موضوع تاریخ و ساعت آخرین اصلاح کننده در اسناد راهنمایی و اقدامات لازم صورت پذیرد.

    با تشکر از شرکت نوسا

    روزبه
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    07 مرداد 1402 03:45 ب.ظ

    با سلام و ارادت،

    متاسفانه درخواست اعلامی با سیاست های شرکت و نیاز عموم مشتریان همخوانی نداشته و در حال حاضر قابل اجرا نمی باشد. برخی از دلایل به شرح زیر است:

     

    1. بسیاری از مشتریان به دلایل داخلی نیاز دارند که اطلاعاتی مانند زمان اصلاح سند و یا ثبت آن بصورت شفاف درون پایگاه ها ذخیره نگردد و قابل بازیابی نباشد.

     

    2. عموما نیاز به نگهداری انواع log مازاد در سیستم برای تعداد محدودی از استفاده کنندگان طی سالیان اعلام گردیده و در برخی موارد (مانند log حذف) بصورت محدود ارائه گردیده، ولیکن از دید فنی نگهداری هر گونه log روی سرعت سیستم متمرکز با تعداد کاربران زیاد و حجم کار بزرگ تاثیر قابل توجهی خواهد داشت که برای عموم استفاده کنندگان قابل توجیه نخواهد بود، برای نمونه جهت اضافه کردن فیلد تاریخ و زمان به اطلاعات آخرین اصلاح کننده حداقل یک فیلد برای هر نوع رخداد (سند، برگه، ...) و یک اقدام سیستمی در زمان اصلاح سند و گزارش گیری باید اضافه گردد. این یک فیلد برای پایگاهی به وصعت 800 میلیون رخداد مالی (مانند صنعت بیمه)، 800 میلیون داده جدید برای هر نوع رخداد (سند، برگه ...) است. این یک فیلد ممکن است از دید فنی و بار سیستمی قابل قبول باشد ولیکن در ادامه این راه، نیاز به دریافت زمان و تاریخ ثبت، تایید، نهایی و سایر موارد هم  توسط تعدادی از دوستان درخواست خواهد شد که هر یک به سهم خود سیستم را کند کرده و از خاصیت اطلاعاتی کمی برای عموم بهره مند می باشند.

    در ادامه این درخواست برخی دوستان خواهند خواست که دقیقا اصلاحات انجام شده در هر مرحله، لیست کل اصلاحات، و نام و زمان تمامی اصلاحات ارائه گردد که عموما نیاز سخت افزاری نرم افزار و پیچیدگی کار با آن را بصورت تصاعدی بالا خواهد برد، سپس برخی دوستان Ip آدرس و mac آدرس ثبت کننده و تغییر دهنده را نیاز خواهند داشت و اگر باز هم با مشکل مواجه شوند ممکن است درخواست شود که در زمان ثبت و یا اصلاح از دوربین کامپیوتر ثبت کننده رخداد یک عکس نگهداری کنیم.... این داستان در رابطه با انواع log ها هرگز پایان نخواهند داشت.  

    هر چند در نسخ جدید log حذف بصورت محدود ارائه شده، این لاگ نیز با کلی تشریفات و اعلام امکان کندی و تنها بصورت آزمایشی در نسخ چند سال جدید به سیستم اضافه گردیده و حداقل اطلاعات صرفا جهت چک کردن اطلاعات با پایگاه پشتیبان در آن ارائه شده تا استفاده کنندگانی که این نیاز را نداشته (عموم شرکت ها) با کمترین مشکل و پنالتی از سیستم استفاده نمایند.

     

    با نگاه به این دو نکته، فعلا نگهداری این گونه اطلاعات در نرم افزار مالی نوسا برای عموم مشتریان در برنامه ما نیست. جایگزین فایل log همواره فابل پشتیبان است، در صورت نگهداری پشتیبان از پایگاه بصورت مرتب، قابلیت شناخت تاریخ و زمان حدودی تغییرات همواره با کمی سختی قابل پیگیری می باشد. اگر این نیاز تکراری بوده و پیدا کردن زمان تغییر همواره از نیاز های شما می باشد، پیشنهاد می گردد قابلیت اصلاح را از عموم پرسنل گرفته و آن را توسط تعداد افراد محدود کنترل نمایید. اگر واقعا این موضوع در شرکت شما بغرنج بوده، قابلیت پیاده سازی تمامی فرآیند مورد نیاز اصلاح اسناد مالی در نرم افزار BPMS نوسا و پیاده سازی انواع کنترل ها و log ها بصورت موردی همواره موجود است. امیدوارم این اطلاعات مفید واقع گردد. 

     

    با تجدید احترام

    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.