چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 06 مهر 1400 07:23 ب.ظ توسط j-esfahani
پیش فرض فرم ها (کاربر فعلی)
�9 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
j-esfahani
کاربر پیشرفته
کاربر پیشرفته

--
08 شهریور 1400 05:01 ب.ظ

    سلام

    پیشنهادی در رابطه با امکان "تنظیمات سیستم (برای کاربر فعلی)" و میز کار (تکمه میانبر) داشتم .

    اگر امکان دارد :

    1- راهبر سیستم بتوان جهت کاربران، پیش فرض فرم (نمایش،چاپی) اختصاص دهد.

         در غیر اینصورت فرم ها جهت کاربران فعال و غیر فعال شوند.

    2- راهبر سیستم بتواند جهت کاربران، میزکار(تکمه های میانبر) تعریف کند و طبیعتا این تکمه ها امکان حذف شدند از میزکار نداشته باشند.(اما کاربر بتواند برای استفاده شخصی تکمه جدید تعریف کند)

    پ.ن: راهبر سیستم کسی است که روال و تنظیمات سیستم را طراحی میکند و انتظار دارد کاربران در روال ایجاد شده ورود اطلاعات، گزارش و چاپ های مدارک را انجام دهند.

    j-esfahani
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    08 شهریور 1400 05:03 ب.ظ

    با تشکر 

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    08 شهریور 1400 06:45 ب.ظ
    سلام

    در مورد فرم‌ها با کلی خیال‌پردازی کاربردهایی را می‌توانم تصور کنم (که البته همه‌ی آنها از علاقه وافر اساتید به شفافیت ناشی می‌شوند - مثل اینکه کاربر فقط فیلدهایی که "من" تشخیص می‌دهم را اصلا مشاهده کند).

    اما - با نهایت اخلاص تقاضا می‌کنم، لطفا بفرمایید ممانعت از حذف کلیدهای میانبر کاربر چه کاربردی می‌تواند داشته باشد؟ میز کار شخصی‌ترین بخش سیستم برای هر کاربر است...

    ارادت
    j-esfahani
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    08 شهریور 1400 11:48 ب.ظ
    ممانعت از حذف تکمه های تعریف شده راهبر سیستم ، نه تکمه های تعریف شده کاربر.
    بدلیل طیف گسترده گزارشات و عملیات کاربران، احتمال خطا در گزارش گیری از سیستم وجود دارند
    کمی رو راست باشیم، خیلی از کاربران بدلیل تنوع در گزارشات نوسا و ترس از اشتباه کردن و نداشتن دانش کافی، خیلی از گزارشات را بلد نیستن و باور ندارند نرم افزار قادر به اخذ خیلی از گزارشات است.
    گزارشات محوری هم اضافه شده است، و بتوان 2 کنید این موضوع را.
    راهبر سیستم با تعداد زیاد کارکنانی که جدید هستند ویا تغییر پست میدهند چه کند؟
    واحد سیستم ها و روش ها علاوه بر شناخت فرایند های جاری و بهبود آنها، اقدام به تهیه محتوای آموزشی میکند و هر کاربر که فرایند جدیدی به آن اختصاص داده میشود را باید آموزش و پشتیبانی کند.
    وقتی که فرم و روش جدیدی در سبستم تهیه میشود، این گزارش و فرم را به تمامی کاربران مربوطه اضافه و تخصیص خواهیم داد.
    این هم افزایی و یکنواختی در گزارشات و روش ها بسیار در چابکی شرکت کمک خواهد کرد
    حتما میزکار شخصی وجود خواهد داشت، اما تکمه های پیشنهادی راهبر سیستم هم در کنار آنها وجود و بروزرسانی خواهد شد.
    در حال حاضر یک فایل share درست کردم و بازای هر نقش سیستمی یک میز کاری پیشنهاد دادم و کاربران این میزکار را import میکنند.
    حال اگر این روش به نحوی که پیشنهاد شد اجرا شود بسیار عالی و کارآمد خواهد بود.
    j-esfahani
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    09 شهریور 1400 12:01 ق.ظ
    راستی جهت import کردن تکمه ها، اول باید پیش تنظیمات برگردانده شوند سپس تکمه ها، درسته؟
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    13 شهریور 1400 09:43 ق.ظ
    سلام

    شما کلی توضیح دادید در مورد اینکه تعریف فرم‌ها و گزارش‌ها و البته تکمه‌ی میانبر به چه درد می‌خورد. اینها را که من هم می‌دانم وگرنه این همه امکانات را در سیستم پیاده‌سازی نمی‌کردید.

    نکته‌ای که بارها در مورد آن بحث کرده‌ایم (که البته فایده‌ای هم نداشته است) این است: قرار است ما و مشتری و کاربران در یک تیم باشیم وگرنه کل سیستم کار نخواهد کرد. بحث من این نیست که چرا می‌خواهید برای کابران فرم تعریف کنید یا تکمه‌ی میانبر پیشنهاد دهید. سوال این است که چرا ممانعت از حذف؟ خواه مال خودش خواه آنها که شما برای وی import کرده‌اید.

    حال عرض می‌کنم چه سناریویی را تصور می‌فرمایید: شما برای اینکه یک کاربر وظیفه‌ی خود را صحیح انجام دهد اقدام به تعریف تکمه‌ی میانبر می‌کنید. بعد مشاهده می‌کنید که کار درست انجام نشده است. از کاربر بازخواست می‌کنید. وی منکر تعریف امکان مورد نظر می‌شود. شما بررسی می‌کنید و مشاهده می‌کنید که امکان مزبور را کاربر حذف کرده است. البته با این سطح از اعتمادی که الآن در جامعه بین افراد وجود دارد این سناریو...

    این دقیقا از مواردی است که در صورت برخورد با آن کاری از ما برنمی‌آید. شاید از هیچکس برنیاید. تصور بفرمایید اگر قرار باشد این امکان را پیاده کنیم مکانیزم تعریف کاربران چقدر پیچیده خواهد شد. تعریف تکمه‌ی میان‌بر یا انتخاب فرم پیش‌فرض در حال حاضر به صورت تعاملی (interactive) برای هر کاربر انجام می‌شود. هیچ ایده‌ای دارید که اگر قرار باشد یک نفر به جای دیگری بخواهد این عملیات را انجام دهد چه می‌شود - یا کجا باید انجام شود؟ محدودیت‌ها باید سراسری باشند یا برحسب کاربر یا به تفکیک کاربر و آیتم منو یا برحسب کاربر و نوع فرمی که می‌خواهید ببندید؟ این همه برای اینکه ممکن است کاربر شما در تیم مقابل باشد و گل به خودی بزند؟ سیستم ما در این وضعیت کار نخواهد کرد.

    به قول خود شما پ.ن. 1) شما "تنها" کاربر ما هستید که پس ازهر امکان جدیدی که ما به سیستم اضافه می‌کنیم بدهکاری ما را بیشتر می‌کند. 2) این مطالب توسط سایر کاربران (و همکاران ما) نیز مطالعه می‌شوند و شاید این تنها دلیل برای توضیح واضحات از طرف بنده بوده است. 3) قاعدتا آنچه برای import فرمودید (بازگشت به پیش‌تنظیمات) صحیح نیست. همه‌ی محتویات فایل XML جایگزین خواهد شد.
    j-esfahani
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    06 مهر 1400 02:55 ق.ظ

    سلام

    جای صحبتی باقی نمانده است . اما یک مطلب کوتاه عرض کنم آن هم در پانویس :

    پ.ن : امکانات نرم افزار نوسا تا استفاده هایی که کاربران از آن میکنند،هر روز در حال فاصله گرفتن است. این را به عینه هر روز میبینم . بنده فقط داخل تیمی هستم که هدف آن به حداقل رساندن آن فاصله، با استفاده از بالابردن سطح دانش و مهارت کاربران است.

    اگر قبل از شروع کاربر با سیستم، راهبر سیستم علاوه بر دسترسی ها، میزکار و پیش فرض های کاربر را آماده کند و براساس آنها دستورالعمل وراهنمای نرم افزار را در اختیار کاربر قرار دهد، آیا برای کاربر مطلوب نخواهد بود ؟

     جناب مومنی عزیز

    از اینکه یاعث یدهکاری برای شما شده ام عذرخواهی نمیکنم چون اعتقاد دارم اگر این بدهکاری نباشد سیستم نوسا بدون این شرایط کار نخواهد کرد .

    انشالله نسل 70 و 80 جای ما دهه 60 را خواهند گرفت .

    ارادت

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    06 مهر 1400 08:49 ق.ظ
    سلام

    اتفاقا شرکت ما هم متولد دهه 60 است - به همین دلیل "ما" را شما و نوسا فرض کردم.

    ارادت
    روزبه
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    06 مهر 1400 09:03 ق.ظ

    با سلام،

     

    آقای اصفهانی، اشتباه شما این است که با دیدی محدود خود را جای مجموع کاربران نوسا می‌بینید. دید شما ممکن است با بخش کوچکی از کاربران نوسا شباهت داشته باشد ولیکن با 7000 مجموعه فعال و بی‌شمار استفاده کننده در انواع اصناف و مجموعه‌ها، باور بفرمایید شما دید کاملی از نیازهای آتی نرم‌افزارها و کاربران ما ندارید.

     

    واقعیت این است که پس از 34 سال تجربه، ما شناخت حدوداً کاملی از انواع استفاده کنندگان و کاربران خود داریم. مثال معروفی در دنیای تولید نرم‌افزار وجود دارد که در آن نرم افزار را به اتاقی چهار دیواری شبیه سازی می‌کنند، لحظه‌ای که در آن اتاق ما پنجره‌ای اضافه می‌کنیم و کاربران پنجره را می‌بینند، برخی محدود درخواست در بجای پنجره می‌کنند، در صورتی که ما دری در جای پنجره بسازیم، این بار برخی محدود نیاز خود را به باغ بیرون اتاق اعلام می‌کنند، برخی در باغ درخت گردو می‌خواهند و برخی پیاز، و این گونه است که افرادی که در اتاق بی پنجره ما راضی بودند و تا قبل از ساخت پنجره شناختی از دنیای بیرون نداشتند، حال ساختمان ما را به اتاقی با یک باغ پراکنده تبدیل می‌کنند. دوستانی در صنف ما وجود دارند که پس از مدتی بجای تولید نرم‌افزار مورد نیاز، به شاخ و برگ‌های درخواستی برخی کاربران محدود می‌پردازند و نرم‌افزار را آن‌چنان بیهوده سنگین و بی هدف می‌کنند که پشتیبانی و به‌روزرسانی آن غیر ممکن می‌گردد، این واقعه در صنف ما مستند شده و مشکل ساز بوده و بسیاری شرکت‌های نوپا این خطا را در زندگی‌نامه خود تجربه کردند. 

     

    تمامی امکاناتی که در نسخ جدید ارائه می‌گردد با شناخت ما از نیاز جامعه هدف خود و تحقیق در رابطه با نیاز آتی عموم بازار مشتریان انجام می‌گردد. در نوسا، هرگز صرفاً نیازهای یک یا چند مشتری را معیار کار خود قرار نخواهیم داد. هر دو امکان زیرساختی که شما در رابطه با قابلیت‌های آن‌ها پیشنهاد می‌دهید، امکاناتی هستند که بسیاری نرم‌افزارها ندارند، و اگر ما صرفاً زمان خود را به شاخ و برگ‌های تمامی نیازهای درخواستی شما از چندین سال پیش تا به امروز صرف می‌کردیم، از تولید امکانات نوین آتی و پاسخگویی به نیاز بخش بزرگی از مشتریان خود که نیازهای شما را ندارند دور می‌ماندیم. پس از شما دعوت می‌کنیم، پس از چند دهه استفاده از نرم‌افزارهای آماده ما در جایگاه کاربر یا مدیر یک سیستم، در صورتی که نرم‌افزار پاسخگوی نیاز‌های مهم شما نیست، نرم‌افزاری خاص نیاز خود طراحی فرمایید. در غیر این صورت باور بفرمایید که نرم‌افزار آماده قرار نیست خاص یک مشتری سفارشی سازی گردد و زمانی که ما برای درخواست‌های غیر قابل توجیه و خاص محدود استفاده کنندگان صرف نمی‌کنیم، صرف تولید امکانات مفیدتر از امکاناتی مانند پیش فرض غیر قابل حذف دکمه میانبر خواهد شد.

     

    ما همواره از نظرات مفید و تجربیات مشتریان استقبال کرده و بر این باوریم که رشد نرم‌افزار تنها با پیدا کردن نیازهای با ارزش مشتریان و تحقیق در رابطه با نیازهای آتی مشتریان امکان‌پذیر است، ولیکن باور بفرمایید که مرجع تشخیص ارزش، قابلیت و روش پیاده سازی امکانات همواره افرادی متخصص در شرکت نوسا می‌باشند، و خارج از دهه تولد صاحب نظران، این تشخیص همواره برای افراد دارای صلاحیت و بلوغ تجربی کافی در این شرکت باقی خواهد ماند.

     

    با ارادت

    j-esfahani
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    06 مهر 1400 07:23 ب.ظ
    سلام جناب روزبه
    این مطالبی را که فرمودید بجز این باوری ندارم که پکیج آماده این ویژگی ها را داراست.
    از آقای مومنی "متاسفانه میسر نیست" را کم نشنیدم و چقدر زیاد راه حل های جایگزین پیدا کردم.و هر بار احترام گذاشتم به خواسته مجموعه.
    این بار هم با جمله "متاسفانه میسر نیست" میتونست تمام بشه، اما اشتباه شما اینجاست که عرض بنده را متوجه نشدید که فراتر از تکمه میانبر و... بود.
    شما خودتان نمره بدهید از 20،میانگین و معدل کاربران سیستم از مهارت و دانش چند است؟
    شخصی که بالاترین نمره را در سازمان خود دارد، چگونه میتواند در کوتاه ترین مدت امکانات نوسا را به کاربر یاد دهد؟
    اگر بتوان از تنظیمات آماده(میز کار) استفاده کرد و با زبانی ساده و بومی شرکت، گزارشاتی آماده را تعریف کرد و کاربر متوجه شود جهت ثبت های خود، گزارشاتی در کیفیت های مختلف وجود دارد، هم حسابرسی خود را انجام میدهد و هم گزارشات یکدست تر و سریعتر به ذینفع های خود ارائه میکند.
    اصلا متوجه نمیشوم چرا متوجه این مطلب نشدید.
    وقتی که تکمه های میانبر در ورژن 9 آمد، من خودم اصلا از آنها استفاده نمیکردم، تا ورژن 10 آمد و پیش تنظیمات اضافه شد.
    اینقدر این امکان ضروری شد که خیلی از همکارانم، به گزارشات انس گرفتند، چون راحت اخذ میشدند.
    این کل ماجراست
    ارادت
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.