چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 27 آذر 1398 12:56 ب.ظ توسط majidsa
حجم بالای یکی از پایگاههای اطلاعاتی موجود
�2 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
majidsa

--
24 آذر 1398 03:00 ب.ظ

    با عرض سلام و خسته نباشید

    در شرکت ما چندین پایگاه اطلاعاتی وجود دارد و روزانه از آنها بکاپ میگیریم . حجم متوسط بکاپ پایگاههای ما 150 مگ است ولی حجم یکی از پایگاهها حدود 1.5 گیگ .

    گفتند در Admin حذف پراکندگی کنیم ولی حجم آن تغییر آنچنانی نکرد و فقط حجم فایل LDF آن از 5028 به 1024 تبدیل شد .

    من به بکاپ های چندماه پیش نگاه کردم ولی در آنجا حجم بکاپهای ما معمولی و حدود 140 الی 150 مگ بود.

    لطفا منو راهنمائی کنید.

    با تشکر

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    24 آذر 1398 04:44 ب.ظ
    سلام

    قاعدتا باید با همان حذف پراکندگی مشکل حل می‌شد. حال که نشده است، به احتمال زیاد، داده‌های شما دچار اشکال شده است. به همین دلیل همیشه توصیه می‌کنیم که در این موارد "آزمایش صحت پایگاه" را هم در admin انجام دهید.

    برای بررسی بیشتر، اگر ممکن است خودتان (یا با کمک همکاران بنده در پشتیبانی) دستور زیر را با ssms در پایگاه مورد نظر اجرا بفرمایید:

    exec sp_MSforeachtable 'exec sp_spaceused "?" '‎

    توجه بفرمایید که یک exec با پارامتر در داخل یک زوج single quote داریم. در این پارامتر یک exec دیگر با یک پارامتر "?" (داخل یک double quote) وجود دارد. این دستور میزان فضای مصرف شده برای هر جدول را مشخص می‌کند. پیش‌بینی می‌کنیم که یک جدولِ نامربوط خیلی فضا گرفته باشد. اگر آن جدول سالم باشد و جزء جدول‌هایی باشد که ما در حذف پراکندگی با آنها کار می‌کنیم حتما یک مشکل جدی وجود دارد که منجر به این وضعیت شده است. اما اگر جدولِ نامربوطی که ما عموما آنرا در حذف پراکندگی مورد توجه قرار نمی‌دهیم می‌توانیم دستور زیر را هم آزمایش کنیم - مثلا اگر جدول ‎_SalesCreAccs خیلی بزرگ نمایش داده شود:

    dbcc dbreindex('‎_SalesCreAccs')

    اگر موفقیت آمیز بود لطفا حذف پراکندگی هم انجام دهید و انشالله که مشکل رفع خواهد شد. اگر رفع نشد برای بررسی بیشتر (مثلا با Remote Connection) اقدام خواهیم کرد.

    ارادت
    majidsa

    --
    27 آذر 1398 12:56 ب.ظ
    سلام
    خسته نباشید و ارادت
    مشکل ما با "آزمایش صحت پایگاه" و حذف پراکندگی مجدد حل شد.
    از نکاتی که گفتید ممنونم.
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.