چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 24 تیر 1396 11:59 ق.ظ توسط momeni
فرمتهای شرطی-Conditional Formating
�1 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
msh100100
کاربر
کاربر

--
23 تیر 1396 11:06 ق.ظ

    با سلام و احترام و عرض ادب خدمت دوستان خوبمان در شرکت نوسا

    خواسته:

    ایجاد تب فرمتهای شرطی در تعریف فرم گزارشات اعم از نمایشی و چاپی مانند Conditional Formating در اکسل که بتوان نمایش فرم ها را زیبا تر و خستگی چشم و مغز را کاهش داد

    ** بعنوان مثال در سند حسابدار اگر مبلغ بستانکار بود متن سطر قرمز شود،

         اگه از حساب خاصی مثلا 118 استفاده شده، زمینه سطر قرمز شود

         اگه تاریخ سررسید از سال 96 بود سفید ، 97 بود سبز ...

    ** یا در گزارشات، سطرهای زوج خاکسری و سطرهای فرد سفید

         مبالغ بدهکار سبز و بستانکار قرمز

    **وَ وَ وَ .....هزاران امکاناتی که یوزر برای خود ایجاد کند...

    به طور کلی یک سری امکانت شرط گزاری  و معادل اون شرط فرم خاصی را روی سطر اعمال کردن

     

    پیروز باشید

    موجودی مهرت به دلم ریز ندارد

    این بسته حسابی است که واریز ندارد

    اقلام بدهکاری من جان و دلم بود

    چـشــمـت طلــب مبلــغ ناچـیز نـدارد
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    24 تیر 1396 11:59 ق.ظ
    سلام

    ممنون از پیشنهاد شما

    مکانیزم ارائه گزارش‌ها در سیستم ما دو بخش دارد: یک بخش داده‌ها را به صورت مناسب استخراج می‌کند، محاسبات را انجام می‌دهد و شرایط را اعمال می‌کند و بخش دوم حاصل بخش اول را فرمت می‌کند و بازنمایی می‌کند. بخش دوم هیچ اطلاعی از ماهیت داده‌هایی که بخش اول ارائه کرده است ندارد، صرفا می‌تواند به نوع داده (عددی، حرفی،...) یا اینکه داده محتوی دارد یا خالی است استناد کند. به این دلیل هرگونه عملیات شرطی برروی داده‌ها نمی‌تواند به صورت عمومی در کل سیستم تعریف شود و باید حسب مورد در صورت نیاز در هر گزارش پیاده شوند. به همین دلیل است که فقط در حین تعریف ستون‌های جدول یا المان‌های تشکیل دهنده برخی از گزارش‌ها Tab "شرایط" مشاهده می‌شود. آن شرایط به صورت اختصاصی برای آن گزارش به خصوص پیاده‌سازی شده‌اند.

    در مقابل در Excel داده‌ها مطلقا فاقد "ماهیت" هستند و فقط نوع داده در آنها اهمیت دارد - یعنی تفکیک "شکل و محتوی" که در طراحی سیستم ما وجود دارد در Excel دیده نمی‌شود. این کاربر است که به دلخواه خود محتویات سلول‌ها را تفسیر و تاویل می‌کند.

    نتیجه اینکه کاری که در Excel ممکن است به سهولت میسر باشد، در سیستم ما به صورت عمومی امکان‌پذیر نیست و باید برای هر گزارش بسته به نیاز و حسب مورد اجرا شود. مشابه این امکانات را مثلا در چاپ حساب‌ها داریم (حساب‌های کل به صورت موکد چاپ شوند). توجه کنید که فقط مکانیزم استخراج داده‌ها می‌تواند تشخیص دهد که یک حساب "کل" است. مکانیزم فرمت و چاپ دو داده عمومی از نوع حرفی حاوی کد و نام حساب را تشخیص می‌دهد.

    با وجود بیش از 900 فرم قابل تعریف در سیستم، هر خواسته‌ای که به صورت عمومی (در مکانیزم فرمت کردن و بازنمایی گزارش‌ها) قابل پیاده‌سازی نباشد، عملا غیرقابل پیاده‌سازی است.

    ممنون از لطف و توجه شما

    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.