چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 10 اسفند 1394 09:46 ق.ظ توسط leila
انتخاب بخش
�9 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
leila
کاربر
کاربر

--
04 اسفند 1394 07:05 ق.ظ
    با سلام آیا در قسمت مدرک دریافت و پرداخت این امکان وجود دارد که بشود در قسمت شرایط چند بخش را با هم انتخاب کرد در تراز این امکان هست با تشکر
    saadat
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    04 اسفند 1394 07:58 ق.ظ
    با سلام خدمت شما کاربر محترم سرکار خانم رهبری، شما میتوانید جهت آشنایی بامفهوم بخش در سیستم مالی یکپارچه نوسا بخصوص در قبال دریافت و پرداخت از طریق یکی از دو لینک زیر اقدام نمایید. http://accsupport.nosa.co...v/topic/Default.aspx http://nosaplus.blog.ir/post/7 با سه پاس. سعادت.
    آموزش حسابداری با نگرش سیستمی Accplus.blog.ir
    leila
    کاربر
    کاربر

    --
    08 اسفند 1394 09:13 ق.ظ
    با سلام خیلی ممنون از راهنمایی شما ولی منظور من اصلا اینی که شما پاسخ دادید نبود امکانی را من گفتم که در برنامه دریافت و پرداخت در قسمت مدارک وجود ندارد و جهت اطلاع گفته شد که شاید در نسخه های بعدی گذاشته شود
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    08 اسفند 1394 11:19 ق.ظ
    سلام

    مدارک دریافت و پرداخت به خودی خود فاقد بخش هستند. بخش مربوط به اسناد دریافت و پرداختی است که این مدارک در آنها بکار رفته‌اند. بنابراین در فهرست مدارک دریافت و پرداخت اصلا بحث بخش (در مورد خود مدارک) مطرح نمی‌شود. به همین ترتیب در شرایط این فهرست، فقط فیلدهای مدرک دریافت و پرداخت قابل استفاده‌اند و از آنجا که در این فیلدها بخش وجود ندارد، تنظیم شرط برروی بخش هم بی‌معنی است.

    تنها تاثیری که بخش در فهرست مدارک دریافت و پرداخت دارد، در تشخیص مدارک موجود و خارج شده است. در انواع وضعیت مدارک، مدرک جدید یعنی مدرکی که اصلا فاقد رخداد مالی باشد. این تشخیص به بخش ارتباطی ندارد. اگر مدرکی جدید نباشد (یعنی عملیات داشته باشد) ممکن است دارای مانده یا فاقد مانده باشد. مدرک دارای مانده، مدرک موجود و مدرک فاقد مانده، مدرک خارج شده فرض می‌شود. در اینجا این پرسش پیش می‌آید که آیا در نظام مالی سازمان استفاده کننده از نرم‌افزار مدارک دریافت و پرداخت در بین بخش‌ها هم عمل می‌شوند یا خیر. مثلا یک مدرک ممکن است توسط یک بخش از مشتری گرفته شود و توسط یک بخش دیگر برای وصول به بانک واگذار شود. در این وضعیت اگر فقط به عملیات یک بخش توجه کنیم، مدرک موجود است و اگر به عملیات همه بخش‌ها توجه کنیم، مدرک خارج شده است. "صرفا" برای تشخیص این وضعیت یک Option در اختیار کاربر قرار دارد که "در تشخیص وضعیت مدارک" آیا به عملیات یک بخش توجه شود یا همه بخش‌ها.

    توجه فرمایید که انتخاب یکی از دو گزینه فقط بستگی به روال و گردش کار سازمان در رابطه با مدارک دریافت و پرداخت دارد. منظور این نیست که فهرست مدارک بخش‌های مختلف بازنمایی شوند (چون مدارک مستقل از بخش‌اند).

    با این تعریف، شرط گذاشتن برروی بخش‌های متعدد کمکی نمی‌کند. فقط باعث پیچیده شدن گزارش می‌شود: مثلا اگر 3 بخش داشته باشیم (الف، ب و ج) و شرط را روی بخش‌های الف و ب تنظیم کنیم به این معنی خواهد بود که اگر مدرکی در بخش الف دریافت شده باشد و در بخش ب وصول شده باشد آن مدرک را خارج شده نمایش دهیم ولی اگر مدرکی در بخش ب دریافت شده باشد و در بخش ج وصول شده باشد آنرا کماکان موجود بدانیم! تایید بفرمایید که توضیح رفتار گزارشی به این پیچیدگی برای برنامه‌نویس و پرسنل فروش و پرسنل پشتیبانی و کاربر چقدر دشوار (و حتی غیرممکن) است.

    ارادت
    leila
    کاربر
    کاربر

    --
    08 اسفند 1394 12:33 ب.ظ
    با تشکر از پاسخ مگر امکان دارد وقتی که شما مدرکی را در یک بخش تعریف کنید و سند را بزنید در بخش دیگر وصول کنید ؟ اصلا مدرک که در بخش دیگر قابل دیدن نیست ؟ چیزی که من می خوام دقیقا این است که مثلا بخش الف و ب را ببینم الان هم این امکان یک بخش و یا تمام بخش وجود دارد ولی امکان اتنخاب نیست که بتوانیم یک بخش الف و مثلا ج را فقط ببینیم و این امکان انتخاب باز طبق گفته شما اگر الف را تکی ببنیم و مثلا الف در ب وصول شده باشد باز الف را تکی هم ببنیم وصولش قابل رویت نیست پس چه چند تا بخش را انتخاب و چه یکی را فرقی در این که رویت می شود یا نه را ندارد در ضمن من این انتخاب را برای زمانی می خواهم که مدرک به بخشی متصل شده باشد و به این هم واقفم که مدرکی که به بخشی اتصال نداشته باشد در همه بخشها به عنوان جدید دیده می شود با تشکر از اینکه سرتان را درد آوردم این امکانات فقط برای افراد نحوه گزارش گیری را سریعتر می کند در نتیجه بازده را بالاتر می برد
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    08 اسفند 1394 01:30 ب.ظ
    سلام

    از فرمایش شما چنین بر می‌آید که اصلا گردش مدارک در بین بخش‌های مختلف در نظام شما وجود ندارد - این خیلی هم خوب است و روش توصیه شده ما است.

    فهرست مدارک در کاربرد شما قاعدتا همیشه باید برای یک بخش گرفته شود. توجه فرمایید که این فهرست اصولا برای ورود اطلاعات یا اصلاح مدارک یا انتخاب آنها در سند یا روال دریافت و پرداخت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    شاید اشکال اینجا است که از این فهرست به جای گزارش از مدارک دریافت و پرداخت استفاده می‌فرمایید. گزارش‌ها را باید از منوی سررسید و مثلا تفکیک حساب به مدارک دریافت و پرداخت تهیه فرمایید.

    همانطور که پیش از این عرض شد مدارک به خودی خود فاقد بخش‌اند و به صورتی که مورد نظر سرکار است، کمکی از ما برنمی‌آید.

    ارادت
    leila
    کاربر
    کاربر

    --
    09 اسفند 1394 08:01 ق.ظ
    با سلام با تشکر از پاسخ شما واقعا ممنونم در در منو تحلیل وقتی شما گزارش را می گیرید امکان انتخاب یک حساب یا یک تفصیلی ممکن می باشد در صورتی که چکهای من وقتی هنوز وصول نشده است در حسابهای درجریان وصول و اسناد می باشد در نتیجه در یک گزارش نمی شود با هم جمع شوند در ضمن شما این امکان را مثلا در حقوق و دستمزد همان قسمت اول که گزارش می خواهید بگیرید گذاشته اید که امکان انتخاب هر بخشی هست در این جا هم امکان همه یا یک وجود دارد من فقط امکان دو یا چند بخش را می خواستم که در یک نگاه مثلا در دو بخشم چکهایی که هنوز وصول نشده را ببینم الان در هر یک به تنهایی می بینم باید جمع بزنم مثلا دو بخش را ولی اگر این امکان بود راحت دو بخش را تعیین کرده و به من می گفت در ضمن همین صفحه مدارک چون کل چکهای موجود شما را یک جا نمایش داده بدون در نظر گرفتن اینکه در حساب درجریان باشد یا اسناد خیلی صفحه مفید و کاربردی می باشد که در یک نگاه شما کل چکهای موجود وابسته به بخشها را می بیند در نتیجه گزارش گرفتن از آن هم خیلی راحت می باشد با تشکر
    sajjadi
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    09 اسفند 1394 09:49 ق.ظ
    با سلام و احترام

    جسارتا درخصوص تهيه گزارش از بيش از يک بخش در گزارشات تحليل مي‌توانيد در "محدوده اسناد"، همه بخشها را انتخاب نموده و به کمک شرط گذاشتن بر روي بخش‌هاي مورد نظرتان در Tab "شرايط" (البته بر روي "اسناد")، به ليست چکهاي بخشهاي مورد نظر دست يابيد.


    با سپاس
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    09 اسفند 1394 10:26 ق.ظ
    سلام

    همانطور که عرض کردم فهرست مدارک دریافت و پرداخت به منظور ارائه گزارش تولید نمی‌شود. بخش در اینجا با بقیه سیستم متفاوت است. ضمن اینکه کارکرد نرم‌افزارها متاسفانه به صورت مستقیم با هم قابل مقایسه نیست. در دستمزد با پرسنل مواجه هستیم که هر یک در هر ماه فقط در یک بخش کار می‌کنند. در اینجا با موجوداتی مستقل از بخش مواجه هستیم که "فقط" برای تشخیص موجود یا خارج شده بودن آنها به بخش (اسناد بخش) مراجعه می‌کنیم. در غیاب فیلد بخش برای مدارک دریافت و پرداخت امکان شرط گذاشتن روی بخش یا ارائه فهرست بخش را نداریم.

    در استفاده از منوی تحلیل اشکالی که شما می‌فرمایید وارد نیست. می‌توانید از حساب‌های سطح بالاتر گزارش بگیرید و به صورت تلفیقی از حساب‌های دریافتنی و اسناد درجریان وصول گزارش بگیرید (مثلا تحلیل دارایی‌های جاری به مدارک دریافت و پرداخت).

    واقعا متاسفیم که خواسته شما میسر نیست.

    leila
    کاربر
    کاربر

    --
    10 اسفند 1394 09:46 ق.ظ
    ممنون از توضیحات واقعا متشکرم حداقل قانع شدم
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.