چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 22 مهر 1393 01:28 ب.ظ توسط j-esfahani
جابجایی(نقل و انتقال) بچ
�5 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
j-esfahani
کاربر پیشرفته
کاربر پیشرفته

--
20 مهر 1393 01:41 ب.ظ
    با سلام

    عملیات کالا زیررا در نظر بگیرید :

    ردیف            انبار                 رخداد                                             شماره          مرجع          بچ          مقدار              واحد
    1-                  1              دریافت امانی                                       1001              -            101          250               کارتن
    2-                  1              برگشت دریافت امانی(دوره جاری)        2001            1001        101          200               کارتن
    3-                  1              نقل و انتقال (بدون تغییر بها)                7001               -            101           30                کارتن
    4-                  1              طرف نقل و انتقال (بدون تغییر بها)        7001               -            102           30                کارتن
    5-                  1              برگشت دریافت امانی(دوره جاری)        2002            1001        102           10                کارتن

    پس از اینکه 250 عدد کارتن را در بچ 101 دریافت کرده ایم ، 200 عدد را برگشت دادیم ، و تصمیم گرفتیم از 50 عدد باقیمانده ، 30 عدد را به بچ 102 انتقال دهیم (با برگه نقل و انتقال)
    حال 10 عدد از 30 عدد کارتن را از بچ 102 قصد برگشت داریم اما سیستم اخطار میدهد بچ مرجع 1001 ، 101 است نه 102 !

    آیا روشی که ما رفته ایم اشتباه است ؟ یا ... ؟
    (بنظر رفتار سیستم عادی است چون در برگه نقل و انتقال مرجع نگرفته ایم . و زمانی که گزارش بچ به تفکیک مرکز میگیریم 30 عدد بدون نام دیده میشود)

    ممنون
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    20 مهر 1393 01:56 ب.ظ
    سلام

    30 واحد از کالایی که در 1001 وارد شده است دیگر در سیستم وجود ندارد - چون بچ آنرا تغییر داده‌اید. به همین دلیل امکان برگشت دوره جاری آن 30 کارتن را نخواهید داشت. پیغام هم که واضح است. بچ موجود در مرجع 1001 بچ قبلی کالاها یعنی 101 است. اشکالی دیده نمی‌شود.


    j-esfahani
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    20 مهر 1393 02:42 ب.ظ
    ...
    درخواستی بود مبنی بر اینکه فضا های انبار های سردخانه ، مدیریت شوند و مثلا زمانی که قرارداد جدید بسته می شد بر اساس گزارش سیستم (فضاهای آزاد) ، اتفاق بیافتد . یا اینکه بار آقای X در کدام ردیف های سردخانه هست؟

     .. بنظر میرسد از نظر ثبت و کنترل های داخلی ، کار سخت و پر هزینه ای باشد اما بطور آزمایشی بعنوان یک" پروژه "دوره ی کوتاهی تست خواهد شد که :

    پیشنهاد شد که به هر ردیف موجود در سردخانه ، یک شماره (یک بچ) اختصاص داده شود . و زمانی که کالای امانی وارد سردخانه میشود وارد بچ مربوط به خود شود و از همان بچ هم خارج شود .
    میتوان ظرفیت و مانده هر بچ ، بعنوان مدیریت فضاهای سردخانه در نظر گرفت .

    اما: جابجایی هم امکان دارد اتفاق بیافتد . با توجه به مثال و توضیحاتی که داده شد ، پروژه متوفق میشود ؟ (بفکر راه حل دیگر باشیم؟)

    j-esfahani
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    20 مهر 1393 02:49 ب.ظ
    توضیح اینکه : چندین سردخانه و ردیف ها هم n+1
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    20 مهر 1393 04:46 ب.ظ
    چون به جای برگشت دوره جاری باید برگشت دوره قبل بزنید همه پروژه متوقف شود؟

    من بیشتر نگران این هستم که بار آقای X قرار است ردیابی شود.

    ببینید اصولا اگر بار آقای X و بار آقای Y نباید با هم مخلوط شوند حتما باید از دو کد کالای مختلف برای آنها استفاده شود. محل نگهداری کالاها هم در هر انبار مشخص است. اصولا حجم انبار هم بستگی به موجودی انبار (در کل) و ظرفیت انبار دارد. این نکات به نظر من نباید با هم مخلوط شوند - اما حتما شما بیشتر در این مورد فکر و تحقیق کرده‌اید و با همین مکالمه کوتاه نمی‌توان در این مورد نظر قطعی داد.
    j-esfahani
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    22 مهر 1393 01:28 ب.ظ
    همانطور که جنابعالی فرمودین ، مثل اینکه موضوع فراتر از گفتگوهای کوتاه خواهد بود .

    ممنون

    پ.ن : به این موضوع تا به الان فکر نکره بودم ، در کدینگ کالا امانی ، شاخه مالکین کالا(مراکز ما) میتونن در سطوح کالا نقش داشته باشند .
             جزو اصلی کالا امانی ، علاوه بر مشخصات فنی و ذاتی ، مالک کالا هم میتونه باشه ، یعنی در حقیقت نباید ترکیبی از نام کالا و مرکز ، تعیین کننده مشخصه کالا باشد.
             حالا نمیدونم اگر پای مراکز ما به کدینگ کالا باز شود ، برای فیلد مرکز چه اتفاقی میافتد (احتمالا مالک اونجا هم ثبت شود .. ؟!)
             باید از ریشه مطلب 2مرتبه باز شود و معایب/محاسن موضوع بررسی بشه . (حتما بدلیل تذکر جنابعالی بررسی میکنم)

    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.