چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 27 آبان 1392 12:13 ب.ظ توسط momeni
مغایرت در سیستم یکپارچه؟؟؟؟؟؟
�6 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
mehreyazdan
کاربر جدید
کاربر جدید

--
13 آبان 1392 09:29 ق.ظ
    با سلام؛

    درگزارش های فروش ( گردش کالا و خدمات ) با فرم گزارش پیش فرض نوسا با بهای انبار ، بهای خروج از انبار آیا نباید با مبلغ ریالی گزارش کالا و خدمات ( رخداد فروش و برگشت از فروش دوره جاری )  یا همان دفتر عملیات کالا یکسان باشد؟؟؟؟؟؟؟
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    13 آبان 1392 10:31 ق.ظ
    سلام

    اگر درست متوجه شده باشم، شما ریز عملیات یک کالا را از سیستم دریافت کرده‌اید و در آن فقط رخدادهای فروش و برگشت از فروش دوره جاری را احضار فرموده‌اید و بهای کالاهای مندرج در این گزارش را با آنچه به عنوان بهای انبار در گزارش گردش کالا و خدمات ارائه می‌شود مقایسه فرموده‌اید و اختلاف مشاهده شده است.

    ابتدا تعریف بهای انبار را مرور می‌کنیم: هر یک از سطرهای اصلی و "جنبی" برگه‌های فروش که حاوی کالا می‌باشند مربوط به یکی از رخدادهای انبار هستند. این رخدادها ممکن است فروش، "مصرف"، برگشت فروش دوره جاری، "برگشت فروش دوره قبل"، "برگشت مصرف دوره جاری"، "برگشت مصرف دوره قبل" باشند. رخدادهای فروش و مصرف ممکن است "تعدیل" شده باشند. همچنین ممکن است اصلاح بهای وارده برای آن کالا رخ داده باشد که "تاثیر اصلاح" بر رخدادهای مزبور پیش‌آمده باشد. در ادامه باید توجه شود که رخدادهای برگشت دوره جاری و تعدیل هم ممکن است "تاثیر" در سایر رخدادها داشته باشند. آنچه به عنوان بهای انبار گزارش می‌شود در حالت کلی به صورت زیر محاسبه می‌شود:

    بهای رخداد ابتدایی - بهای تعدیلات اصلاح شده - بهای تاثیرات - که در آن بهای تعدیلات اصلاح شده از بهای رخدادهای تعدیل - بهای تاثیرات سایر رخدادها بر رخدادهای تعدیل بدست می‌آید.

    از طرف دیگر پارامترهای دیگری هم در زمان اخذ گزارش ریز عملیات کالا وجود دارد که در نحوه ارائه گزارش تاثیر دارند. اینکه اصلاحات و تعدیلات به صورت مستقل بازنمایی شوند یا با رخداد مرجع تلفیق شوند و اینکه تغییرات رخدادها فقط در محدوده گزارش (تاریخ، سند و "بخش") محاسبه شوند بسیار مهم‌اند.

    از همه اینها گذشته واقعا ممکن است اشکالی در سیستم هم وجود داشته باشد که به دلیلی تا به حال آشکار نشده و حتما اگر چنین باشد در اسرع وقت برای رفع آن اقدام خواهیم نمود. اما صرف اینکه دو گزارش که ممکن است با پارامترهای نادقیق اخذ شده باشند اعداد یکسانی را بدست ندهند لزوما به معنی "مغایرات در سیستم یکپارچه؟؟؟؟؟؟" نیست.

    لطفا یکبار دیگر با لحاظ کردن نکات زیر اقدام به اخذ گزارش نمایید و اگر کماکان مغایرت وجود داشت، پشتیبان اطلاعات خود را از طریق همکاران بنده در بخش پشتیبانی به من برسانید تا بیشتر بررسی و احیانا رفع اشکال نماییم:

    1. هر دو گزارش فروش و انبار از یک سال مالی (کامل) دریافت شده باشند.
    2. گزارش فروش فقط حاوی سطرهای اصلی باشد (تا بهای انبار سطرهای جنبی دخالتی در محاسبات نداشته باشد).
    3. در گزارش انبار علاوه بر رخدادهای فروش و برگشت از فروش دوره جاری، نوع رخداد برگشت از فروش دوره قبل را نیز لحاظ نمایید.
    4. کنترل کنید که در زمان اخذ گزارش انبار، رخدادهای برگشت به صورت مستقل بازنمایی شوند (گزینه مربوط علامت خورده باشد) و رخدادهای تعدیل و اصلاح بهای وارده به صورت مستقل بازنمایی نشوند (گزینه‌های مربوط علامت نخورده باشند).

    به هر حال برای ادامه بررسی مشکل در خدمت هستیم.
    mehr-daanesh
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    14 آبان 1392 10:55 ق.ظ
    سلام .
    ضمن عرض خسته نباشید خدمت همه همکاران و سروران عزیز و تشکر ویژه از جناب مومنی و سایر همکاران تیم برنامه نویسی نوسا بابت زحمات بی شاعبه و قابل توجه جهت ارائه نرم افزار حقوق و دستمزد ، که قاعدتا در چند ماه اخیر به حداکثر رسیده بود ،
    و عذرخواهی از همه عزیزان عضو سامانه پشتیبانی بابت اینکه مدتی در سامانه پشتیبانی حضور نداشتم ، ( اولا به دلیل گرفتاری کاری و ثانیا به دلیل اینکه فکر کردم شاید بهتر باشد در زمانی که تمام افکار متوجه ارائه و راه اندازی سیستم دستمزد است ، مزاحم سروران عزیز نباشم .)

    _ درباره موضوع مطرح شده در این پست ، چون یکی از مشکلات بنده نیز بود ، مجددا بررسی نمودم و مواردی را که جناب مومنی فرمودند ، نیز انجام دادم . عرض میکنم اصولا اگر با روشی که فرمودید ، نباید مغایرتی بین دو گزارش وجود داشته باشد . اما متاسفانه وجود دارد . و اشکال کار در جای دیگر است . اگر بدون در نظر گرفتن گزارش فروش ، از تراز گردش و موجودی کالاها دو گزارش زیر را در شرایطی که رخداد برگشت نیز در گزارش وجود داشته باشد ، بگیریم مانده ها متفاوت هستند :

    1- گزارش در شرایطی که رخدادهای برگشت دوره جاری به صورت مستقل بازنمایی شوند .
    2- گزارش در شرایطی که رخدادهای برگشت دوره جاری به صورت مستقل بازنمایی نشوند .
    که قاعدتا ستون مانده باید در دوگزارش یکسان باشد .
    دلیل مغایرت را در یکی از سطرهای دارای مغایرت بررسی کردم . در کارت کالا در حالت دوم رخدادهای برگشت در رخدادهای مرجع ورود خود تاثیر داده نمیشوند .

    ارادت
    mehreyazdan
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    14 آبان 1392 02:03 ب.ظ
    سلام

    با در نظرگرفتن مواردی که آقای مومنی فرمودند در 2سال مالی متفاوت جواب های مختلفی مشاهده شد. اگر در زمان اخذ گزارش انبار، رخدادهای برگشت به صورت مستقل بازنمایی شود ارقام گزارش در یک سال مالی با رقم گزارش فروش مغایر بود اما اگر این گزینه را درج نمینمودیم رقم گزارش با رقم گزارش شده فروش برابر می شد اما در سال مالی دیگر با درج بازنمایی مستقل رخدادهای برگشت رقم متفاوتی از فروش مشاهده نمودم... علت این اختلاف در 2سال مالی را متوجه نمیشوم...
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    15 آبان 1392 07:04 ق.ظ
    سلام

    لطفا پشتیبان اطلاعات خود را برای بررسی بیشتر بدست ما برسانید. حتما دلیل اختلاف موجود را بررسی خواهیم کرد و در همین پست پاسخ خواهیم داد.

    ممنون
    molaei
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    27 آبان 1392 11:36 ق.ظ
    با سلام

    طی پیگیری های انجام شده، پس از مراجعه حضوری به شرکت مربوطه، موضوع مطروحه بررسی شد. همانگونه که آقای مومنی اشاره فرموده بودند، مغایرتی در سیستم وجود نداشت. آنچه موجب نمایان شدن نتایج گوناگون می شد، تنظیمات اشتباه گزارشات بود. که در ادامه عرض خواهم کرد - هرچند تقریبا تمام مشکل در همان چهار نکته ای بود که جناب مومنی در پست اولشان اشاره فرمودند.

    اولین مورد: اگر دو گزارش را در دو سال متفاوت (91 و 92) با تنظمیات یکسان اخذ می کردند، نتیجه یکسان حاصل نمی شد:
    نکته این بود که به اشتباه در هر دو سال، تیک مربوط به رخدادهای "برگشت از فروش دوره قبل" را نمی زدند. چون در سال 91 هیچ رخداد برگشت از فروش دوره قبلی نداشتند، برای سال 91 نتیجه درست نمایان می شد و طبیعتا چون در سال 92 برگشت از فروش دوره قبل داشتند، گزارش انبار و فروش همخوانی نداشت. با اضافه کردن این نوع رخداد در گزارش سال 92، مشکل حل شد.

    دومین مورد: در سال 92، گزارش را فقط از شش ماهه اول می گرفتند. یک برگه اصلاح بها در مهر ماه ثبت کرده بودند - که مرجع آن مربوط به شهریور ماه بود و طبیعتا بروی نرخ خروجی کالاهای شهریور تاثیر می گذاشت - در گزارش فروش، این اصلاح بها به درستی لحاظ شده بود. در گزارش انبار، تیک های رخدادهای برگشت، رخدادهای تعدیل و اصلاح بهای وارده به صورت مستقل بازنمایی نشوند را نزده بودند. اگر تیک مربوط به تغییرات رخدادها فقط در محدوده گزارش (تاریخ، سند و بخش) محاسبه شوند را بر می داشتند، آن اصلاح بهای عنوان شده در گزارش انبار لحاظ می شد، اما برگشت های ثبت شده در مهر ماه هم لحاظ می شدند و همین باعث یکسان نشدن عدد گزارش انبار با فروش می گشت. اگر هم این تیک را می زدند، که مشخصا آن اصلاح بها در گزارش انبار منعکس نمی شد و باز هم عدد گزارش انبار با فروش یکسان نمی شد.
    ساده ترین راه حل این ماجرا، اخذ گزارش از تمام سال 92 بود (موردی که در پست اول آقای مومنی به آن اشاره شده بود.) دلیل اخذ گزارش از شش ماه اول، عملیاتی بودن این بازه بود. که البته توضیح داده شد، در هر دو گزارش انبار و فروش گردش های انبار فقط در صورت عملیاتی بودن برگه ها لحاظ می شود، پس به راحتی می توانند گزارش را از کل سال اخذ کنند.
    نکته آخر که در مورد تیک "رخدادهای برگشت دوره جاری به صورت مستقل بازنمایی شوند." بود. در صورتی که این تیک را نزنند، رخدادهای برگشت دوره جاری با رخداد مرجع تلفیق می شوند. در این صورت در قسمت انتخاب انواع رخداد، کافی است فروش و مصرف - برگشت فروش و مصرف دوره قبل را تیک بزنند. اما چنانچه این تیک را بزنند، در بخش انتخاب رخدادها، می بایست تیک مربوط به برگشت ها و تاثیرات آن را هم بزنند. این موردی که موجب می شد با برداشتن و زدن این تیک، اعداد متفاوتی به دست آورند.

    در مجموع، هیچ مغایرتی بین سیستم انبار و فروش وجود نداشت. دلیل مشاهده این اختلاف، یک نکته ساده بود:
    در گزارش فروش، امکان تغییر پارامترهای مطرح شده در این پست وجود ندارد. پس در همه حالت اعداد مشابهی دریافت می شود. بهایی که انواع اصلاحات آتی را در دل خود دارد.
    اما در گزارش انبار، با تغییر پارامترهای پیش گفته، به درستی نتایج متفاوتی به دست خواهد آمد. نکته مهم، دقت در تنظیم این پارامترها است.
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    27 آبان 1392 12:13 ب.ظ
    سلام

    ممنون از پی‌گیری شما.

    در همان پاسخ اولیه به همه این نکات اشاره کرده بودم - عجیب است که مطالب حقیر خوانده نمی‌شوند! این داستان، تکراری است و کم کم دارم شک می‌کنم که نکند ما و کاربران به زبان‌های متفاوتی می‌نویسیم.

    همانطور که پیش از این هم اشاره کرده بودم:

    از همه اینها گذشته واقعا ممکن است اشکالی در سیستم هم وجود داشته باشد که به دلیلی تا به حال آشکار نشده و حتما اگر چنین باشد در اسرع وقت برای رفع آن اقدام خواهیم نمود. اما صرف اینکه دو گزارش که ممکن است با پارامترهای نادقیق اخذ شده باشند اعداد یکسانی را بدست ندهند لزوما به معنی "مغایرات در سیستم یکپارچه؟؟؟؟؟؟" نیست.

    البته این پست با این عنوان زیبا 12 روز به صورت ناتمام در انجمن ما باقی ماند و هر مراجعه‌کننده‌ای با مشاهده مطالب مطرح شده در آن و لحن بسیار طعنه‌آلودی که در عنوان و متن اولیه (با آن همه علامت سوال) وجود دارد حتما قضاوت جالبی در مورد سیستم ما نخواهد داشت. به خصوص که کاربر عزیز (و دوست قدیمی ما) mehr-daanesh در ابتدای مطلب خود فرموده‌اند "درباره موضوع مطرح شده در این پست ، چون یکی از مشکلات بنده نیز بود...".

    اشخاصی که این مطلب را مطالعه می‌کنند ممکن است توجه نداشته باشند که آدرس IP دو پستی که به طرح مشکل پرداخته‌اند یکسان است و چنین تصور نمایند که این مشکل در بین کاربران ما مکررا پیش می‌آید.

    طنز تلخ این ماجرا هم این است که مشکل را در همان پست نخست (با حدس و گمان) تشخیص داده بودم و روش اخذ صحیح گزارش را هم ذکر کرده بودم. اما چه کنیم که دوستان لطف زیادی به ما دارند.
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.