چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 23 شهریور 1392 04:16 ب.ظ توسط momeni
سیتم ادواری
�1 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
ronakdaroo
کاربر جدید
کاربر جدید

--
23 شهریور 1392 03:59 ب.ظ
    به نام خدا
    مدیریت محترم شرکت نوسا
    باسلام
    احتراماً، ضمن تشکر و خسته نباشید از زحمات شما و همکاران محترم به استحضار می رساند شرکت روناک دارو تولید کننده دارو با محصولات مختلف می باشد که تعین و برآورد قیمت تمام شده محصولات تولید شده از مهمترین نیازهای شرکت می باشد. لذا با توجه به اینکه برای سیستم حسابداری انبار محصول روش دائمی پیش بینی شده به ناچار شرکت جهت رسید کالا (دریافت از تولید) در انبار محصول می بایست برای هر کالا نرخ گذاری نموده و سپس در پایان هر سال پس از محاسبه بهای تمام شده کالای ساخته شده، کلیه انبارهای محصول(انبار امانی نزد دیگران، انبار کالای ساخته شده) را مجدداً به حالت پیش نویس تبدیل و سپس به ريالی نمودن آنها اقدام نماید. با توجه به مدل فروش شرکت که به صورت ارسال امانی و دریافت امانی و سپس ثبت فروش محصولات را شامل می گردد این فرآیند (تبدیل انبار به پیش نویس و ريالی کردن آن) مستلزم وقت زیاد و کاهش دقت در محاسبات را دارد. خواهشمند است دستور فرمائید نسبت به بررسی موضوع و ارائه طریق اقدامات لازم صورت پذیرد.
                                                                                                                                                                                                                                با تشکر
                                                                                                                                                                                                                                مهرداد علیوند
                                                                                                                                                                                                                                  مدیر مالی
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    23 شهریور 1392 04:16 ب.ظ
    سلام

    معمولا عملیات انبار محصول تا پایان دوره محاسبه بهای تمام شده عملیاتی نمی‌شوند (به همان دلیلی که اشاره فرمودید، یعنی معلوم نبودن بها). اگر روش شما مبتنی بر بهای استاندارد و محاسبه انحراف بود یا اگر از بهای برآوردی استفاده فرموده بودید، می‌شد برای عملیاتی کردن برگه‌های مربوط به محصول توجیهی فرض کرد - البته در آنصورت دیگر نیازی به پیش‌نویس کردن برگه‌های قبلی احساس نمی‌شد. اما در وضعیتی که فرمودید، برای حقیر مشخیص نیست که چرا عملیات انبار محصول از ابتدا از حالت پیش‌نویس خارج می‌شوند. به هر حال برگشت از عملیاتی به پیش‌نویس و برعکس حتما زمان قابل ملاحظه‌ای صرف می‌کند البته انشالله که سیستم درست کار می‌کند و کاهش دقت در محاسبات را نداشته باشیم.

    لطفا بفرمایید که چرا رفت و برگشت‌های انبار محصول را عملیاتی می‌فرمایید تا بعد مجبور شوید آنها را پیش‌نویس کنید و با تعویض همه مبالغ ثبت شده در اسناد انبار دوباره عملیاتی کنید - البته که دلیل موجهی برای این کار دارید - در این‌صورت چه کمکی در این زمینه از ما برمی‌آید.

    ارادت
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.