چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 10 تیر 1392 05:00 ب.ظ توسط r_hatami
تسهيم هزينه حمل
�7 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
باغياني
کاربر جدید
کاربر جدید

--
09 تیر 1392 12:43 ب.ظ
    با سلام

    چگونه ميتوان در برگه انبار/ ورود كالا هزينه حمل را به صورت خودكار بروي چند كالا تسهيم نمود (حتي نرم افزارهاي فروشگاهي اينكار را انجام ميدهند)

    با تشكر
    samaeenya
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    09 تیر 1392 01:15 ب.ظ
    در هنگام تنظیم برگه ورود انبار:

    در پایین برگه ورود انبار، به ازای رخداد ورود کالا میتوان هزینه حمل و هزینه گمرک و هزینه ترخیصی و... مبلغ هزینه ها را  در آیتم های پایین برگه وارد کرد.




    نکته مورد توجه این است که در رابطه آیتم های بالا، فقط در سیستم انبار میتوان گزارش گرفت.

    باغياني
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    09 تیر 1392 01:25 ب.ظ

    با سلام

    جناب آقاي مهندس مومني با نداشتن برنامه توليد و بهاي تمام شده در صورت امكان اشاره اي به حسابداري توليد و ارتباط بين انبارها  نماييد  

      با تشكر

    samaeenya
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    09 تیر 1392 01:25 ب.ظ
     از منوی دفتر ---------> عملیات کالا.  میتوان  گزارش از هزینه های مربوط به کالا مورد نظر را گرفت.
    (به شرطی که در  پیش فرض فرم های نمایشی----> دفتر ----->گزارش عملیات کالا----->کارت عملیات، فیلدهای هزینه حمل و هزینه های گمرک و هزینه ترخیص و سایر هزینه ها بر روی فرم نمایشی اضافه کرد).
    saadat
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    09 تیر 1392 01:49 ب.ظ
    با سلام و احترام خدمت کاربر محترم "باغیانی" و همکار محترم سرکار خانم سمائی نیا، ابتدا باید مشخص نمود که منظور از هزینه حمل، هزینه حمل از بیرون به داخل شرکت، هزینه حمل در داخل شرکت و یا هزینه حمل از داخل شرکت به بیرون است در قبال این موارد رفتار سیستم متفاوت می باشد، اگر هزینه حمل از بیرون به داخل شرکت می باشد( یعنی در زمان خرید) این گونه هزینه با توجه به قانون بهای تمام شده و با توجه به استانداردهای حسابداری به بهای تمام شده کالای خریداری شده بسته می‌شود و در سیستم دایمی در حسابی جداگانه نگه داری نمی شود که بحث تسهیم معنی پیدا کند فقط برای اطلاع داشتن و گزارش گیری خودمان با توجه به فاکتوری که از فروشنده می‌گیریم در اجزای بهای وارده، وارد می‌نماییم.
    هزینه حمل داخل شرکت به عنوان هزینه سربار معنی دارد که با توجه به مبنای تسهیم به حساب کنترل کالای در جریان ساخت یا حساب کنترل کالای ساخته شده بسته می شود.
    هزینه حمل بیرون شرکت می‌تواند به عنوان آیتمی که اضافه کننده به مبلغ فاکتور می باشد معنی پیدا کند و از مشتری گرفته شود و به حساب جداگانه ای برده شود در این شرایط نیز تسهیم معنی ندارد، چون کل پول دریافتی در یک حساب جداگانه نگه داری می‌شود.
    پس در یک حالت تسهیم معنی دارد آن هم هزینه حمل داخلی، لطفا روش کاری خود و مبنای تسهیم خود را بیان نمایید تا بتوانیم بهتر راهنمایی نماییم.
    باتشکر.
    آموزش حسابداری با نگرش سیستمی Accplus.blog.ir
    samaeenya
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    09 تیر 1392 01:51 ب.ظ
    در طی مرور دوباره سوال شما میخواستم بدانم با چه نسبتی می خواهید تسهیم هزینه حمل را برای چند کالا باشد؟؟؟

    و اینکه در رابطه مطلبی که گذاشتم به ازای هر کالا می توان هزینه حمل با توجه به اینکه خودتان هزینه کالا را محاسبه کردید درقسمت  اجزای بهای وارده مربوط به هر کالا، مبلغ را وارد می کنیدو راه دیگری این است اگر میخواهید به طور کلی هزینه مربوط به کالاهای یک برگه ورود که شامل چند کالا می باشد را بزنید باید در طرف حسابهای آزاد برگه ورود، هزینه حمل را وارد کنید.
    molaei
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    10 تیر 1392 12:03 ب.ظ
    با سلام و عرض ادب و خوش آمدگویی خدمت کاربر محترم "باغیانی"

    بنده به عنوان کوچک ترین عضو خانواده نوسا، از شما تقاضا دارم که اینگونه قیاس نفرمایید: (حتي نرم افزارهاي فروشگاهي اينكار را انجام ميدهند)
    جدا از بحث های فنی بسیاری جدی که در مورد درخواست شما مطرح است، باور بفرمایید که هر سیستمی تعریف خودش را دارد. و بر اساس همان تعریف، قرار است سنجیده شود و مورد قضاوت قرار گیرد. آقای مومنی مثال جالبی دارند: یقینا نمی شود با تریلی تک چرخ زد. پس احتمالا باید نتیجه بگیریم که موتور سیکلت بهتر از تریلی است. حتما تصدیق می فرمایید که این قیاس درست نیست.

    اما در مورد مباحث فنی:
    یک نکته همان است که آقای سعادت به درستی اشاره نمودند. حال فرض می کنیم آن قسم از هزینه حمل مورد نظر شماست که باید به عنوان بهای تمام شده کالای خریداری شده در نظر گرفته شود. نسبت تسهیم چه باید باشد؟ ارزش کالاها؟ مقدار کالاها؟ (ممکن است کالاها دارای واحدهای متنوعی باشند که در این صورت تسهیم بر اساس مقدار بی معنی خواهد بود) تسهیم به نسبت تعداد سطرها؟ و یا امکان اعلام درصد تسهیم به صورت دستی؟
    آیا می بایست برای هزینه حمل (که طبیعتا در یک فیلد جداگانه ی متعلق به کل فاکتور وارد می شود) یک طرف حساب جداگانه در نظر گرفت؟
    در زمان برگشت - تعدیل و یا اصلاح بهای برگه ورود مورد نظر، چه عملکردی در مورد هزینه حمل می بایست اتخاذ شود؟
    و موارد دیگری که به ذهن حقیر نمی رسد.
    حتما زمانی که قرار است امکانی به سیستم نوسا اضافه شود، می بایست تعریف درستی از آن در دسترس باشد. تعریفی که حدود آن امکان را مشخص می کند و تکلیف نرم افزار را با آن امکان روشن می نماید. تا آن جا که بنده اطلاع دارم، تعریف دقیق و مطلقی از درخواست شما وجود ندارد و به همین سبب در سیستم های گوناگون رفتارهای گوناگونی با آن می شود.

    البته جواب نهایی چنین درخواست هایی را جناب آقای مومنی ارائه خواهند داد. بنده صرفا در حد دانسته های خود مطالبی را عرض کردم.
    r_hatami
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    10 تیر 1392 05:00 ب.ظ
    سلام

    در طی مرور دوباره سوال شما میخواستم بدانم با چه نسبتی می خواهید تسهیم هزینه حمل را برای چند کالا باشد؟؟؟

    درجواب همکار عزیز باید عرض کنم ؛  طبق اصول حسابداری جهت تسهیم کرایه حمل به چندکالا در یک  رسید انبار بایستی این هزینه نسبت به قیمت خرید هرکالا در فاکتور بین کالاها سرشکن شود . برای مثال اگر فاکتور شامل 2 قلم جنس  و جمع کل فاکتور 150000 ریال و کرایه حمل 15000 ریال  باشد باید به اندازه 10000 ریال(   15000*100000/150،000 )کرایه حمل به قیمت خرید کالای 1 اضافه نمود تا قیمت تمام شده 110000 ریال برای کالای 1 داشته باشیم.
     از نظر حسابداری قیمت تمام شده صحیح نیست که این هزینه را به نسبت تعداد کالا سرشکن کنیم.




    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.