چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 02 اردیبهشت 1392 02:48 ب.ظ توسط Etemadi
خطا هنگام بستن موجودی کالا، در روش میانگین تمام انبارها
�25 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
صفحه 2 از 2 << < 12
مولف پيغام ها
eslamdust
کاربر
کاربر

--
02 اردیبهشت 1392 10:19 ق.ظ
سلام

اول اینکه طی تماس تلفنی مجددی که با جناب آقای اعتمادی داشتم قرار بر این شد که در جلسه ای حضوری به رفع سوء تفاهمات و حل مسئله بپردازیم.

و در خاتمه لازم دانستم که پاسخ مواردی را که مطرح فرمودید بدهم.

1-نمی دانم چرا فکر می کنید که انبارهای ما در تفصیلی به تفکیک می باشد؟
2-من از گزینه صفر کردن مانده های میانگین نیز استفاده کرده ام، ولی بخاطر عمل نکردن این گزینه در مورد انبارهای فاقد موجودی دچار مشکل شدم.
3-پیش داوری کردید! تمام اسناد انبار به صورت تایید شده به حسابداری ارسال می شوند ، و ما از روش دائمی استفاده می کنیم نه ادواری!!!
4-من احساس میکردم ، شفاها بهتر می توانم مطالب را برایتان توضیح دهم و به هیچ وجه منکر پاسخگو و پیگیر بودن شما در پرتال نیستم.
5-این بند را متوجه نشدم!

امیدوارم به زودی به راه حل های روشنی برسیم و باور بفرمایید که نوسا هنوز نزد ما نرم افزار دوست داشتنی و محبوبیست و پیشرفت و توسعه آن موجب مسرت ما نیز میگردد.

حق یارتان
momeni
کاربر ارشد
کاربر ارشد

--
02 اردیبهشت 1392 10:40 ق.ظ
1. "نمی دانم چرا فکر می کنید که انبارهای ما در تفصیلی به تفکیک می باشد؟" - چون عرض شده بود "به نظر می‌رسد که اگر حساب موجودی دو انبار یکسان باشند مشکلی وجود نخواهد داشت" فرموده بودید (علامت سوال) امکان یکسان بودن موجودی دو انبار بسیار کم است

2. اگر حساب‌ها و تفصیلی‌های موجودی کالا در دو انبار یکسان باشد هیچ نیازی به استفاده از آن گزینه نخواهد بود.

3. پیش‌داوری نشده است! جناب شرفی می‌توانند منظور حقیر را در مورد روش ادواری برای شما توضیح دهند.

4. عرضی ندارم

5. شما فقط این یک مطلب را برای حقیر توضیح دهید تا از صمیم قلب دعاگو باشم. (واقعا به علت درک نکردن این نکته شب‌ها کابوس می‌بینم): دو سند با حساب‌های مشترک و مبالغ یکسان ولی از نظر بدهکار و بستانکار وارون هم چه تاثیری دارد یا متوجه چه الزامی است؟ تصور من این بوده که اگر این دو سند قرار است مشکلی را حل کند، آن هم مشکلی که ناشی از رخدادهایی است که قاعدتا باید در برگه انتهای دوره انباری که فاقد موجودی است درج می‌شده است، "مشکل هیچ ارتباطی با برگه انتهای دوره‌ای که برای انبار 2 تنظیم نمی‌شود ندارد"
eslamdust
کاربر
کاربر

--
02 اردیبهشت 1392 12:13 ب.ظ
1)موجودی کالای پایان سال=2)معادل ریالی انبارهای دارای موجودی به نرخ میانگین+3)الباقی بهای میانگین باقیمانده در انبارهای فاقد موجودی

سند اتومات بستن موجودی کالا ، بخش اول این رابطه را منتقل میکند.
برای انتقال بخش دوم، مجبوریم از سند حسابداری استفاده کنیم.
آرتیکل یا اسناد حسابداری بصورت دوبل یا دوطرفه می باشند، یعنی به ازای هر بدهکار ، یک طرف هم باید بستانکار شود.
وقتی برای انتقال بخش دوم ، طی سندی موجودی کالا یا انبار را بستانکار می کنیم، در طرف بدهکار از حسابی به نام تراز اختتامیه استفاده میکنیم .در نتیجه مبلغی از این بابت در بدهکار این حساب می ماند.که طی سند افتتاحیه به سال بعد منتقل میشود.
یعنی شما در سال جدید قبل از زدن سند افتتاح موجودی معادل مبلغ همان سند دستی در حساب موجودی کالا مانده دارید.
و پس از ثبت سند افتتاح موجودی و انتقال آن به حسابداری، مبلغ این سند نیز به مانده حساب موجودی کالای شما اضافه میشود.
سوال: فکر میکنید در سال جدید حساب موجودی کالای شما با سند اتومات انبار به میزان چه مبلغی بدهکار میشود؟1) یا 2)
momeni
کاربر ارشد
کاربر ارشد

--
02 اردیبهشت 1392 01:46 ب.ظ
من واقعا متوجه نمی‌شوم - با اجازه صبر می‌کنم تا جناب اعتمادی هم توضیح دهند. تا اینجا باز تکرار همان بحث است. اشکال واقعا همان است که شما سند افتتاحیه حسابداری و انبار را دو موجود جدا از هم می‌بینید. واقعا چنین نیست - وضعیت افتتاحیه سیستم باید پس از تنظیم افتتاحیه هر دو سیستم انبار و حسابداری دیده شود. هر قدر هم تکرار کنم که لطفا عملیات مالی حسابداری و انبار را جدا از هم نبینید گویا فایده ندارد.

"یعنی شما در سال جدید قبل از زدن سند افتتاح موجودی معادل مبلغ همان سند دستی در حساب موجودی کالا مانده دارید." خوب این چه اشکالی دارد. اصلا وضعیت سیستم قبل از زدن افتتاح موجودی (برگه ابتدای دوره انبار) چرا برای شما مهم است؟

"و پس از ثبت سند افتتاح موجودی و انتقال آن به حسابداری، مبلغ این سند نیز به مانده حساب موجودی کالای شما اضافه میشود." که تازه موجودی را درست می‌کند.

"سوال: فکر میکنید در سال جدید حساب موجودی کالای شما با سند اتومات انبار به میزان چه مبلغی بدهکار میشود؟1) یا 2)" - چه عرض کنم؟ من یک مثال کامل از هر آنچه "فکر می‌کنم" را ارائه کردم. واقعا چیزی که الآن فکر می‌کنم این است که اگر قرار بود پاسخ‌های بنده فایده داشته باشند احتمالا وضع متفاوتی داشتیم. به پرسش بنده در مورد اسناد مشابه با مبالغ وارون هم که پاسخ ندادید.
احتمالا سوتفاهمی صورت گرفته که باعث می‌شود منطق یکدیگر را نفهمیم. این اسناد وارون که عرض کردم برای من مثل این است که پاسخ 2 ضربدر 2 را تا حدود 8 و نیم قبول کنم ولی پاسخ دو رادیکال پی سوم از شما دریافت کنم.

eslamdust
کاربر
کاربر

--
02 اردیبهشت 1392 02:05 ب.ظ
دقیقا جواب شما به این"سوال: فکر میکنید در سال جدید حساب موجودی کالای شما با سند اتومات انبار به میزان چه مبلغی بدهکار میشود؟1) یا 2)"
زمینه ای برای پاسخ من به پرسش درمورد ثبت های وارون می باشد.
Etemadi
کاربر پیشرفته
کاربر پیشرفته

--
02 اردیبهشت 1392 02:48 ب.ظ
سلام

چه عرض کنم ...

خانم اسلام دوست صبح تماس گرفتند و یکبار دیگر همه چیزی را که در پورتال بحث شده بود دوباره با بنده مرور کردند و مجددا بنده عرض کردم جواب همان جوابی است که آقای مومنی و چند روز پیش بنده ، به شما و آقای شرفی تقدیم کردیم و احتمالا شما در قسمتی از انجام این روالها اشتباهی می کنید و اگر اجازه بدهید خدمت که رسیدم به کمک هم کار را می بندیم . در ضمن آقای شرفی دو روز در هفته به آنجا می آیند و همان روز که با خود ایشان صحبت کردیم گفتیم بهتر است ایشان هم باشند و قرار هم پابرجا می باشد و امروز هم مجددا همین مسائل را نیز دوباره با خانم اسلام دوست مرور کردیم !

با تشکر
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
صفحه 2 از 2 << < 12