چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 24 فروردین 1392 11:42 ق.ظ توسط momeni
نمایش موجودی به تفکیک بچ در درخواست کالا
�1 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
moosavi-123
کاربر جدید
کاربر جدید

--
24 فروردین 1392 11:16 ق.ظ
    با سلام

    شرکت ---------  برای انبار محصول از بچ استفاده مینماید ولی متاسفانه مشکلی در واحد فروش جهت درخواست تحویل کالای فروخته شده پیش می آید.

    آیا کاربر فروش جهت مشاهده موجودی هر کالا (در حالت جستجو ی کالا در  برگه درخواست تحویل کالای فروخته شده) به تفکیک هر بچ وجود دارد؟

    لطفا راهنمایی کنید
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    24 فروردین 1392 11:42 ق.ظ
    سلام

    داستان این است که کاشی دارای رنگ‌بندی‌های متفاوت و Shading در یک رنگ به خصوص است. در هر بار تولید یک کاشی با طرح و رنگ ثابت، به مرور که مواد اولیه در خط تولید وارد می‌شوند Shade رنگ تغییر می‌کند، به صورتی که از یک محصول با طرح و رنگ مشخص، کاشی‌هایی بدست می‌آیند که تفاوت اندکی در رنگ آنها وجود دارد و نمی‌توان از ترکیب آنها در یک پروژه ساختمانی استفاده کرد. لازم است تا حتما به روشی این تفاوت‌ها در سیستم معلوم باشند تا به یک مشتری برای یک کاربرد خاص حتما از یک رنگ همگن کاشی فروخته شود. قاعدتا باید برای هر Shade یک کد کالا تعریف شود. اما در این روش تعداد کالاهای سیستم بسیار زیاد می‌شود و مشتریان هم به دلیلی تعداد کالاهای زیاد را دوست ندارند. به همین دلیل از بچ برای تشخیص Shade استفاده شده است. تفاوت این روش با آنچه به صورت عادی در سیستم پیاده شده است این است که در اینجا بچ‌های مختلف یک کالا عملا "کالاهای مختلف" هستند و همین بحث را پیچیده کرده است.

    البته استفاده از بچ به این صورت هم قاعدتا مشکلی ندارد و باید به درستی گردش و مانده یک کد کالا را بتوانیم با استفاده از بچ مدیریت کنیم و به خواسته مشتری برسیم. فقط چون تا به حال با این روش استفاده از بچ برخورد نداشته‌ایم، ممکن است کمبودهایی در سیستم داشته باشیم که حتما به آنها خواهیم پرداخت.

    در تعیین بچ در سطرهای برگه‌ها، موجودی کالا "همیشه" به تفکیک بج نمایش داده می‌شود - (البته کاربر فروش هم همیشه وجود دارد). اما به این صورت که فهرستی از بچ‌های کالا به همراه مانده هر بچ نمایش داده می‌شود و کاربر می‌تواند از بین بچ‌هایی که در انبار موجود است و حتی با ترکیبی از بچ‌های موجود مقدار مورد نیاز خود را تامین نماید. در اینجا این روش کار نمی‌کند چرا که ترکیب بچ‌های مختلف ممنوع است و کل ماجرا این بوده که همه درخواست فروش از یک بچ خاص تامین شود.

    اشکال در این نیست که "کاربر فروش موجودی هر کالا به تفکیک بچ" را ندارد. بلکه این است که مانده تحویل نشده درخواست‌های رزرو شده از همان بچ‌ها را در فهرست بازنمایی نمی‌کنیم. یعنی در این شرایط موجودی بچ برای انجام عملیات کافی نیست.

    برای رفع این مشکل حتما در نسخه آینده فیلدهای کسری را هم بازنمایی خواهیم کرد.

    اما راه بسیار ساده‌ای وجود دارد که تا رسیدن نسخه بعدی مشکل را حل می‌کند: در محاوره فهرست رخدادهای درخواست در صفحه "محتوی" از کنترل‌های "رزرو شده" و "دارای بچ" استفاده شود و کد بچ مورد نظر در آنجا تعیین شود. مانده درخواست‌های رزرو شده (مانده تحویل نشده) قابل دریافت خواهد بود.

    ارادت
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.