چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 18 بهمن 1391 03:15 ب.ظ توسط omid
بارکد
�10 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
omid
کاربر با تجربه
کاربر با تجربه

--
12 بهمن 1391 11:16 ق.ظ
    با عرض سلام و خسته نباشید امکان بارکد در نوسا امکان بسیار خوبی برای شرکت هایی است که از این امکان به خوبی استفاده میکنند در صورت امکان در مورد روش راه اندازی آن کمی توضیح دهید
    خورشید باش که اگر هم بخواهی به کسی نتابی نتوانی
    saadat
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    12 بهمن 1391 11:23 ق.ظ
    با سلام خدمت امید جان،
    متن زیر را جناب کیالها اون موقعی که ما پشتیبانی بودیم تهیه نموده بودند، خواندن آن خالی از لطف نیست.
    ....................................
    کد میله ای یک روش ارزان برای رمزگذاری اطلاعات متنی است که امکان خواندن آن به سادگی توسط دستگاه های ارزان قيمت الکترونيکی فراهم می گردد  . با استفاده از کدهای میله ای ،  می توان داده را با سرعت ، دقت  و صحت بالا جمع آوری کرد.
    کد ميله ای از مجموعه ای  خطوط  و فضای خالی مجاور موازی تشکيل می گردد . برای رمزگذاری رشته ای از حروف ( یک متن کوچک ) به نمادهای چاپی از الگوهای از قبل تعريف شده خطوط و فضای خالی که اصطلاحا" به آنان "symbologies" گفته می شود ، استفاده می گردد .
     کد های ميله ای را می توان به عنوان نوع چاپی کدهای مورس در نظر گرفت که در آنان میله های باریک ( و فضای خالی ) ، نقاط  و ميله های پهن تر خط تيره (-)  را مشخص می نمایند .
     دستگاهی که در ادامه این کدها را می خواند ( Barcode reader ) ، برای رمزگشائی یک کد میله ای اقدام به ارسال یک منبع نور در میان کد ميله ای کرده و  شدت نور برگشتی توسط فضاهای خالی را اندازه گيری می نماید .الگوی نور برگردانده شده ( منعکس شده ) با استفاده از یک ديود حساس به نور  تشخيص داده شده و در ادامه یک سيگنال الکترونيکی که عينا" با الگوی چاپی کد ميله ای مطابقت دارد ، توليد می گردد . در نهایت ، سيگنال الکترونيکی توسط مدارات الکترونيکی ارزان قيمت به داده اوليه رمزگشائی می شود
    (منبع http://www.srco.ir/WhatIsBarCode.asp)

    برای استفاده از بارکد نیاز به فونت می باشد که مجموعه ای از فونت های قابل استفاده ارسال شده است .
    ابتدا باید فونت را در ویندوز نصب کرد آنگاه باید کد میله ای که به صورت عدد می باشد را در اطلاعات تکمیلی کالا وارد نمود، سپس باید فرم چاپی را اصلاح و ستون کد ملیه ای را اضافه نمود .

    نکته مهم این است که هنگام تعریف ستون کد میله ای حتما جهت محتویات باید صریح چپ به راست باشد در غیر این صورت بارکد به درستی نمایش داده نمی شود.


    آموزش حسابداری با نگرش سیستمی Accplus.blog.ir
    saadat
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    12 بهمن 1391 11:25 ق.ظ
    متن زیر نیز بر گرفته از صحبت‌های جناب آقای مومنی می باشد:

    بارکد برای ما کاملا همانند کد کالا است. یعنی رابطه یک به یک بین کد میله‌ای و کالا برقرار است. به همین دلیل اولا برای هر کالا فقط یک کد میله‌ای داریم و ثانیا همانند کد کالا می‌توانیم از کد میله‌ای برای "انتخاب" کالا استفاده کنیم. در برگه‌های انبار، در زمان انتخاب کالا می‌توانیم از کد میله‌ای استفاده کنیم. در نسخه 301 ترتیبی داده‌ایم که کد میله‌ای مستقیما به منظور انتخاب کالا قابل درج باشد. این درج به صورت دستی یا با دستگاه reader ویژه انجام می‌شود. در کنار این امکان، تعیین تکلیف رفتار سیستم در مواجهه با فشار کلید Enter را نیز داریم که برای کمک به استفاده از Reader برای درج کد میله‌ای و انتخاب کالا است.

    آموزش حسابداری با نگرش سیستمی Accplus.blog.ir
    omid
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    12 بهمن 1391 11:33 ق.ظ
    ممنون آقای سعادت اطلاعات خیلی خوبی از شما گرفتم
    در مورد بارکد بهترین اتفاق برای شرکت ها بالا رفتن سرعت عمل برگه زدن آنهاست
    اما داستان این است که این کد ها (بارکد ها) توسط فونت هایی مخصوص انجام میپذیرند و تبدیل کد میله ای را به بارکد انجام میدهند مشکل روش راه اندازی آن است و چگونه فراخوانی آن
    باز هم ممنون از وقتی که گذاشتید.
    خورشید باش که اگر هم بخواهی به کسی نتابی نتوانی
    sajjadi
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    12 بهمن 1391 11:54 ق.ظ
    با سلام و احترام

    براي وارد کردن بارکد (بارکد توليد شده توسط نرم‌افزار توليد بارکد) در سيستم نوسا، هنگام ورود اطلاعات کالاها، به جاي وارد کردن دستي اعداد، مي توان از همان Barcode reader هم استفاده نمود .

    omid
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    12 بهمن 1391 12:12 ب.ظ
    به طور کلی برای استفاده از بارکد ابتدا باید فونت آن را در سیستم داشته باشیم و در قسمتی مانند درخت کالا آن را در فرم چاپی آن قرار دهیم و سپس از پرینت آن استفاده کنیم البته مشکل اینجاست که در هنگام فراخوانی فونت ها به صورت بارکد نمایش داده نمیشوند لطفا راه حلی ارایه دهید
    ممنون
    خورشید باش که اگر هم بخواهی به کسی نتابی نتوانی
    mansouri_hoda
    کاربر
    کاربر

    --
    15 بهمن 1391 09:25 ق.ظ
    با سلام و احترام
    تصور بفرمائید در شرکت، نرم افزار تولید بارکد رو داریم و هر کد تولید شده توسط این نرم افزار نشان دهنده نوع کالا ( 3 رقم اول ) - رنگ کالا ( 3 رقم دوم ) - شماره کارتن (3 رقم سوم ) - تاریخ تولید (6 رقم انتهایی) است.
    با توجه به اینکه رابطه یک به یک بین کد میله ای و کد کالا برقرار است نمیتوان این انتظار را از سیستم داشت که در ازای تولید هر کد میله ای یک کد کالا تولید کنیم ( به این علت که تاریخ تولید این کالا هر روز عوض می شود . شماره کارتن عوض میشود و...)به نظر منطقی به نظر میرسد که با حذف کدهایی که دائما در بارکد تغییر میکنند یک کد ثابت را به عنوان کد میله ای کالا به سیستم معرفی نمائیم .
    اگر روند کار تا به اینجا درست است ، این سئوال پیش می آید که چگونه میتوانیم کنترل دقیق روی کالای موجود در سیستم و کالای واقعی موجود در انبار داشته باشیم .ما اطلاعات رو به صورت ریز در سیستم وارد نکرده ایم که بتوانیم بر اون اساس اخذ گزارش داشته باشیم .مثل گزارشی که به من نشان دهد این شماره کارتن ها چه تاریخی در سیستم رسید شده اند.یا کالاهای موجود در این کارتن چه رنگی دارند.
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    15 بهمن 1391 11:32 ق.ظ
    سلام

    نمی‌دانم این بحث چرا از حرکت مارپیچی تبعیت می‌کند؟ ولله جریمه می‌کنند.

    دوستان، 3 بحث به صورت مخلوط با هم در جریان است: 1. "چاپ" یک عدد با استفاده از فونت بارکد. 2. "انتخاب" کالا با استفاده از کد میله‌ای به جای کد کالا. 3. سریال کالا (در برگه‌ها) به صورت بارکد. لطفا این 3 مبحث کاملا مستقل را با هم مخلوط نکنید.

    اگر منظورتان چاپ بارکد است دیگر چه نیازی است که "در هنگام فراخوانی فونت ها به صورت بارکد نمایش داده شود" در هنگام فراخوانی باید مجدد عبارت حرفی-عددی بارکد دریافت شود نه شکل کد میله‌ای چاپ شده

    اگر منظور انتخاب کالا توسط بارکد است - فقط ان مقدار از کد میله‌ای که کد کالا را تعیین می‌کند باید مورد نظر باشد. اصولا کد میله‌ای توسط تولیدکننده از یک سازمان بین‌المللی دریافت می‌شود و به کالا نسبت داده می‌شود. این همان کدی است که برروی بسته بندی کالا هم درج می‌شود. "حتما" در این کد نباید چیزهای عجیبی مثل شماره کارتن یا تاریخ تولید وجود داشته باشد. اگر چنین بود شرکت‌هایی که اقدام به چاپ بسته‌بندی کالاها حاوی بارکد می‌نمایند به دردسر می‌افتادند. اینکه یک کاربر این تفاوت را متوجه نمی‌شود تقصیر ما، سیستم و اتحادیه بین‌المللی اختصاص کد میله‌ای به محصولات نیست.

    اما آنچه با این دو داستان مخلوط شده است، استفاده از بارکد برای شماره سریال است (این علاوه بر بارکدی است که قرار است کالا را کدگذاری نماید و باید برای همه کالاهایی که دارای یک کد هستند مشترک باشد). به این ترتیب، همانطور که در برخی از محصولات الکترونیکی قابل رویت است، هر واحد از کالا دارای دو بارکد است که یکی نوع یا کد "کالا" را مشخص می‌کند و دیگر عموما همان کالای به خصوص (مثلا شماره کارتن یا تاریخ تولید یا حتی سریال شناسایی ویژه).

    لطفا دوباره با این توضیحات به مسئله "فکر" کنید و اگر مشکلی بود بفرمایید.

    ارادت
    mansouri_hoda
    کاربر
    کاربر

    --
    16 بهمن 1391 11:25 ق.ظ
    با سلام و سپاس به خاطر نظم بخشیدن به این حرکت مارپیچی

    با توضیحات شما به این نتیجه میرسم که انتخاب کالا توسط بارکد در سیستم به راحتی قابل پیاده سازی است و پیگیری شماره سریالهای ثبت شده برای کالا که شاید در برگیرنده شماره کارتن و ... باشند به سیستم مربوط به این کار سپرده میشود.
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    16 بهمن 1391 12:00 ب.ظ
    سلام

    می‌توانید برای درج فیلد "سریال" در برگه‌ها هم از بارکد استفاده کنید و این‌بار همان ترکیبی که مورد بحث بود را به عنوان سریال لحاظ نمایید. اگر کالایی که سریال بارکدی دارد حالت شناسایی ویژه داشته باشد، می‌توانید از وصعیت هر کارتن کالا به دلخواه گزارش تهیه نمایید.

    ارادت
    omid
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    18 بهمن 1391 03:15 ب.ظ
    با عرض سلام و خسته نباشید
    با تشکر از موارد مفیدی که بحث شد فکر میکنم داستان این باشد که مشتری مورد نظر ابتدا کد میله ای را در نرم افزار وارد کرده و سپس در برگ های مخصوصی(چسبان) پرینتی گرفته است که از کد مورد نظر که در فرم چاپی کالا طراحی شده به وجود آمده و از فرم چاپ شده که برگه ای چسبان است استفاده میکند سپس به وسیله آن برگه ها و بارکد خوان از این امکان عالی در نوسا استفاده کند در کل فکر میکنم شکل زیر برای تفهیم روش مشتری مورد نظر کارآمد باشد
    1-زدن کد میله ای در کالاها
    2-ایجاد بارکد در فرم چاپی فهرست کالا
    3-پرینت از کد چاپی (بارکد های ایجاد شده)
    4-چسباندن بارکد ها روی کالاها
    5-استفاده از امکان مورد نظر
    با تشکر
    خورشید باش که اگر هم بخواهی به کسی نتابی نتوانی
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.