چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 19 اسفند 1402 10:52 ق.ظ توسط momeni
نمایش ی پارسی
�2 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
09137752735
کاربر
کاربر

--
17 اسفند 1402 01:17 ب.ظ

    با سلام و عرض ادب

    متاسفانه حرف ی در نوسا با دو نقطه زیر آن (عربی) نمایش داده می‌شود! این مشکل در مورد عنوان منوها هم وجود دارد. غیر از منوها، در سند و... با تایپ Shift+x هم حل نمی‌شود.

    خواهشمند است نسبت به بررسی و اصلاح آن دستور بفرمایید
    با سپاس بی‌کران

    روزبه
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    19 اسفند 1402 10:21 ق.ظ

    با سلام 

     

    از آنجا که ویندوزهای قدیمی مانند ویندوز سرور 2012، سرور 2008، سرور 2003، ویندوز 7 و ویندوز XP زبان فارسی را کامل پشتیبانی نکرده و حروف "ی" و "ک" فارسی در عموم این نسخ ویندوز موجود نیست، نرم‌افزار با ساختار حروف موجود در تمامی ویندوز‌های مورد استفاده مشتریان پیاده سازی گردیده است. 

     

    جهت جلوگیری از دوگانگی حروف و اطلاعات وارده و عدم قابلیت ارائه جستجو دقیق داده قدیمی، نرم‌افزار نوسا بر مبنای حروف موجود در تمامی نسخ ویندوز در دسترس بوده و تمامی حروف "ی" و "ک" وارده در نرم‌افزار در تمامی نسخ ویندوز توسط نرم‌افزار به صورت خودکار در زمان ورود داده به "ي" و "ك" تغییر می‌کند تا مشکلات کاربران در استفاده و جستجو توسط ویندوز‌های گوناگون را به حداقل برساند. 

     

    هر چند استفاده از نسخ قدیمی ویندوز طی سالیان کم شده و طی نیازمندی‌های منتشر شده، عموما این ویندوز‌ها دیگر مورد پشتیبانی نوسا نمی‌باشد، ولیکن همچنان استفاده از این ویندوز‌ها بین مشتریان رایج بوده، داده قبلی موجود در پایگاه‌های اطلاعاتی هم عموما با این حروف ذخیره شده و تغییر در نرم‌افزار فعلا ممکن نیست.

     

    با ارادت

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    19 اسفند 1402 10:52 ق.ظ
    سلام

    کاملا حق با شما است.

    همانطور که اشاره فرمودید، ما همیشه حرف "ی" را، با زحمت زیاد، به "ي" تبدیل می‌کنیم. دلیل اصلی این رفتار این بوده که به داوری ما "داده‌ها" به صورت مطلق ارزش بیشتری از صحت شیوه‌ی نکارش دارند. توجه بفرمایید که بخشی از عملیاتی که در سیستم انجام می‌شد مبتنی است بر سیستم عامل (Windows) و بخش عمده‌تری نیز مبتنی است بر نرم‌افزار MS SQL Server. در این وضعیت صفحه کلید و بازنمایی داده‌ها توسط Windows تامین یا انجام می‌شوند و مرتب‌سازی و جستجو توسط SQL Server. این رفتار ما ریشه در انواع Windows و SQL Serverهایی دارد که طی سالیان قبل ارائه شده و توسط کاربران برای ایجاد داده‌ها مورد استفاده قرار گرفته‌اند. هنوز در مرتب‌سازی حروف فارسی بین Windows و SQL Server تطابق صد در صد برقرار نیست - که البته اگر هم بود برای ما در این لحظف تفاوتی نمی‌کرد. حجم بسیار زیادی از داده‌ها از قبل توسط کاربران در نوسا ذخیره شده‌اند که در تمام آنها ي عربی بکار رفته است. به جز این نسخه‌هایی از Windows با ui فارسی به صورت غیراستاندارد وجود دارند که از قضا در بین کاربران ما بسیار محبوب هستند. در برخی از اسن نسخه‌های غیراستاندارد، در صفحه کلید، حرف ی به صورت عربی درج می‌شود و کاربران هم، طبیعتا، همان ي را در داده‌ها درج می‌کنند. این در حالی است که همه‌ی کاربران یک سیستم (یک شبکه) لزوما از یک نسخه از Windows استفاده نمی‌کنند و تنوع "ی"ها اشکالات عمده در مرتب‌سازی داده‌ها و جستجو در آنها ایجاد می‌کرد. مشابه این وضعیت را با حرف ک نیز داشته‌ایم (ما این حرف را نیز به صورت عربی اجبار می‌کنیم). برای رفع این مشکلات و اهمیت دادن به داده‌ها بوده که تصمیم گرفتیم این دو حرف را همیشه به صورت عربی در پایگاه داده‌ها داشته باشیم - که از نظر نگارش نامطلوب است اما داده‌ها را یکنواخت‌تر و مفیدتر می‌کند.

    از توجه شما ممنونم
    ارادت
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.