چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 26 شهریور 1403 08:48 ق.ظ توسط momeni
اقلام راکد براساس کالا و تمام بخش ها
�1 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
ab.amanat
کاربر
کاربر

--
25 شهریور 1403 08:10 ب.ظ

    با سلام و خسته نباشید همکاران بنده جهت تهیه گزارش اقلام راکد< براساس کالا و به تفکیک بخش >با مشکل مواجه شده اند البته گویا تهیه گزارش مذکور جهت یک بخش و بصورت جداگانه امکان پذیر است منتهی تهیه ی 36 گزارش برای 36 بخش وقت گیر بوده و انتظارات سازمان را برآورده نمی کند آیا تدوین گزارش اقلام راکد انبار براساس کالا و به تفکیک تمام بخش ها در قالب یک گزارش امکان پذیر است؟ باتشکر

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    26 شهریور 1403 08:48 ق.ظ
    سلام

    همانطور که می‌دانید کالاها فاقد وابستگی به بخش هستند. بخش صرفا به عملیات کالا (برگه‌های انبار) نسبت داده می‌شوند. دلیل این رفتار هم مشخص است: کالاها ممکن است توسط یک یا چند بخش تامین شوند و توسط برخی از همان بخش‌ها یا برخی از سایر بخش‌ها مصرف شوند.

    حال به تعریف کالای راکد می‌پردازیم: کالایی که دارای موجودی ابتدای دوره باشد ولی فاقد تامین و مصرف در طی دوره باشد کالای راکد است.

    محدود کردن گزارش‌های انبار برحسب بخش چنین انجام می‌شود که کاربر در محاوره‌ی ابتدایی گزارش یک یا چند بخش را برای لحاظ شدن در گزارش علامت‌گذاری می‌کند. اینها ممکن است از بین بخش‌های مجاز کاربر یا کل بخش‌های سیستم اختیار شوند.

    با این مقدمات گزارش گردش و موجودی کالاها و گزینه‌ی "کنترل گردش طی دوره = فقط موارد راکد (فاقد گردش طی دوره) بازنمایی شوند" را تفسیر می‌کنیم. گفتیم که در حالت کلی انتخاب این گزینه به این معنی است که فقط کالاهایی که فقط موجودی ابتدای دوره دارند ولی افزایش و کاهش موجودی طی دوره ندارند بازنمایی خواهند شد. "دوره" هم طبیعتا از تنظیمات مربوط به برگه‌ها (سال مالی، محدوده‌ی تاریخ از، محدوده‌ی تاریخ طی دوره یا محدوده‌ی سند طی دوره) مشخص می‌شود.

    اگر در این شرایط بخش را محدود کنیم به این معنی خواهد بود که کالاهایی که موجودی ابتدای دوره‌ی آنها در بخش‌های مورد نظر ما تعیین شده‌اند ولی در "همان بخش‌ها" فاقد گردش طی دوره باشند بازنمایی شوند. همین تفسیر مشخص می‌کند که تفکیک کالاهای راکد برحسب بخش اصولا ممکن است نتیجه‌ی نادرستی بدست دهد. مثلا اگر موجودی ابتدای دوره‌ی کالایی توسط بخش الف تعیین شده باشد ولی توسط بخش ب مصرف شده باشد، در گزارش کالاهای راکد مربوط به بخش الف به عنوان کالای راکد بازنمایی می‌شود - که حتما نادرست است. گزارش کالاهای راکد حتما باید مبتنی بر تمام بخش‌ها تهیه شود.

    اما برای تفکیک بخش، باید تعریفی از راکد بودن به تفکیک بخش ارائه کنیم - تعریف جدید و دقیق بستگی به رویه‌های کارسازی رخدادها در شرکت استفاده‌کننده از سیستم دارد. یک تعریف که به ذهن من می‌رسد این است: کالاهای راکد در کل مجموعه را برحسب بخشی که موجودی ابتدای دوره آن کالاها را تعیین کرده است تفکیک کنیم.
    توجه کنید که در این تعریف کالاهای راکد از همه‌ی بخش‌ها استخراج می‌شوند: کالاهایی که در کل بخش‌های ما فاقد گردش طی دوره باشند. موجودی این کالاها حتما توسط برگه‌های موجودی ابتدای دوره تامین شده است. ستون موجودی ابتدای دوره در این تعریف را برحسب بخش تفکیک می‌کنیم - هر بخش در یک ستون - و به این ترتیب تفکیک مطابق با تعریف پیشنهادی فوق حاصل خواهد شد.

    تفکیک موجودی ابتدای دوره برحسب بخش با تعریف فرم گزارش و تنظیم شرایط مناسب برای همان ستون موجودی ابتدای دوره قابل انجام است.

    ارادت
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.