چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 31 تیر 1391 11:11 ق.ظ توسط eslamdust
اشتباه در محاسبه بهای تمام شده رخداد مرجوع از فروش دوره قبل
�5 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
eslamdust
کاربر
کاربر

--
29 تیر 1391 11:43 ق.ظ
    باعرض سلام حضور محترم پرسنل شرکت نوسا


    طی انجام فرآیند برگشت از فروش دوره قبل با استفاده از امکان نسخه جدید یعنی تعیین مرجع و ثبت اتومات بها، متوجه شدم که هنگامی که رخداد برگشت از فروش با تعدادی متفاوت از رخداد فروش صورت پذیرد، سیستم در محاسبه بهای تمام شده دچار مشکل میشود!


    مثال

    فروش سال 90    10*10000=100000

    برگشت فروش سال 91 5*10000=50000 که سیستم بجای این رقم همان 100000 را برگشت میدهد با تعداد 5 عدد!


    خواهشمندم درصورت امکان نسبت به پاسخگویی تعجیل فرمایید(مدیر گزارش میخواد)
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    29 تیر 1391 12:17 ب.ظ
    سلام

    در امکان مورد اشاره شما، یک فروش از دوره قبل "عینا" به صورت یک سطر از برگه با نوع رخداد "برگشت فروش دوره قبل" ثبت می‌شود. در این حین، عین مقدار و عین بهای همان رخداد فروش را نیز در سطر برگه درج می‌کند. آنچه شما به عنوان تغییر مقدار یا تعداد ذکر کردید، پس از درج سطر در برگه اتفاق می‌افتد. یعنی درست مانند این است که مشغول اصلاح یک سطر که از قبل در برگه درج نموده‌اید باشید. روال کار سیستم در این شرایط این است که تغییر مقدار منجر به تغییر بها نمی‌شود. یعنی در صورت تغییر مقدار برگشت، باید بها را نیز اصلاح نمایید. توجه کنید که برگشت دوره قبل فاقد "مرجع" می‌باشد. آنچه در این فرایند رخ می‌دهد، فقط ابزاری برای فراخوانی خودکار سطر در برگه است. رفتار سیستم در این شرایط با برگشت دوره جاری متفاوت است - در عملیات دوره جاری "مرجع" وجود دارد.

    پ.ن. دوستان تمنا می‌کنم به این بحث توجه نمایید: در بسیاری از موارد، امکاناتی که برای پیاده‌سازی در سیستم درخواست می‌شوند ممکن است تبعات ناخواسته‌ای داشته باشند. حداقل اینکه سیستم را پیچیده می‌کنند و درک رفتار سیستم توسط کاربران را دشوار می‌سازند. وضعیت ناخوشایندی که در این پست به آن اشاره شد یک نمونه واضح از این پدیده را بازنمایی می‌کند.

    ارادت
    eslamdust
    کاربر
    کاربر

    --
    31 تیر 1391 09:16 ق.ظ
    بابت پاسخگویی سریعتان ممنون

    اما من متن داخل پرانتز این نوشته را که در توضیح امکانات جدید نسخه 305 درج نموده اید متوجه نمیشوم!


    * برگشت‌های دوره قبل: پیش از این امکاناتی برای تسهیل تنظیم رخدادهای برگشت دوره جاری داشتیم - به شکل انتخاب یکباره تعدادی رخداد مرجع از فهرست رخدادهای انبار. شبیه این امکانات را برای برگشت‌های دوره قبل نیز ایجاد کردیم. در برگه‌های برگشت دوره قبل می‌توان فهرستی از رخدادهای انبار را احضار نمود و تعدادی از آنها را انتخاب کرد و متناظر با آنها برگشت دوره قبل تنظیم نمود. بهای رخدادهای برگشت خروج دوره قبل نیز متناظر با بهای رخداد خروج (با تقسیم به نسبت بر حسب مقدار) تعیین خواهد شد.


    و ای کاش اگر حتی بخاطر محدودیتهای سیستمی این امکان وجود ندارد که بهای خروج متناسب با تعداد مشخص شود، حداقل هنگام عملیاتی نمودن سند با هشداری و یا  اخطاری کاربر را متوجه این موضوع می نمودید.

    در این لحظه من مانده ام انبوهی از اسناد ماههای قبل که همه عملیاتی و در سطح تایید شده بسر میبرند، و اصلاح آنها همتی بس مضاعف و کاری بیشتر مضاعف می طلبد!


    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    31 تیر 1391 10:42 ق.ظ
    سلام

    حق با شما است - جمله‌ای که در متن به آن اشاره فرمودید کاملا گمراه کننده است و برداشتی که شما از آن داشته‌اید هم اصلا دور از ذهن نیست. ولی منظور حقیر از تقسیم به نسبت، اشاره به مقدار خروج و مقدار برگشت داشته است - ملاحظه می‌کنید که دوباره همان برداشت از این توضیح دوباره بنده قابل انجام است. اجازه دهید با مثال شرح دهم:

    فرض کنید مقدار خروج 10 و بهای آن 1000 بوده باشد. پیش از ابن به دفعات این رخداد خروج را برگشت داده باشید به صورتی که در حال حاضر مانده مقدار رخداد مثلا 3 باشد. در حال حاضر اگر از امکان مورد بحث در اینجا استفاده کنیم، مقدار خروج 10 و مقدار برگشت 3 خواهد بود و دقیقا می‌توان گفت "بهای رخدادهای برگشت خروج دوره قبل متناظر با بهای رخداد خروج (با تقسیم به نسبت بر حسب مقدار) تعیین خواهد شد".

    همانطور که مشاهده می‌کنید و پیش از این هم شرح دادیم، در زمان طرح و پیاده سازی این امکان، توجهی به اینکه ممکن است کاربر سطر برگه را پس از فراخوانی اصلاح نماید (و مقدار - کالا - بها را تغییر دهد) نداشته‌ایم. یعنی چیزی در حد کپی برگه‌ها و رخدادها ولی با نوع رخداد مناسب را در ذهن داشته‌ایم. از اینکه این پیچیدگی باعث دردسر شما شده است پوزش می‌خواهیم. ققط با شرمندگی، برای شما از خدا قوت و همت می‌طلبیم.

    ارادت


    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    31 تیر 1391 10:45 ق.ظ
    در ضمن

    سلام مجدد

    در مورد هشدار دادن کاملا حق با شما است. البته پس از اصلاح سطر ما سابقه درج و حذف‌های قبلی را در زمان عملیاتی شدن به یاد نخواهیم آورد اما در زمان اصلاح مقدار در هر سطر از برگه انبار که دارای بها باشد (انواع رخدادهای ورود که بهای آنها توسط کاربر تعیین می‌شود)، شاید بتوانیم این هشدار را بدهیم.

    ارادت
    eslamdust
    کاربر
    کاربر

    --
    31 تیر 1391 11:11 ق.ظ
    سلام
    بابت روحیه ی انتقاد پذیرتان به شما تبریک عرض میکنم!
    بابت راهنماییها و پاسخگو بودنتان ممنون.
    من فقط نگران کاربرانی هستم که از این مطلب اطلاعی ندارند.(خدا به فریادشان برسد)

    حق یارتان
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.