چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 06 اسفند 1390 02:38 ب.ظ توسط molaei
نرخ گذاري اضافي انبار
�8 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
mesbah
کاربر جدید
کاربر جدید

--
03 اسفند 1390 06:28 ب.ظ
    آيا امكان نرخ گذاري اضافي انبار توسط سيستم انبار وجوددارد (همانند كسري انبار)
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    04 اسفند 1390 09:29 ق.ظ
    سلام

    کالاها در سیستم انبار به صورت‌های برآوردی و واقعی قابل تعیین بها هستند. کالاها می‌توانند دارای بهای استاندارد (قابل تعریف در محدوده‌های زمانی) هم باشند. برای هر یک از کالاها امکان تعریف بهای نرمال هم وجود دارد. ارزش موجودی کالاها را می‌توان با بهای دلخواه (فرضی) از سیستم دریافت نمود. اگر منظور از نرخ گذاری اضافی چیزی غیر از این موارد است دیگر ...

    ارادت
    molaei
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    04 اسفند 1390 11:02 ق.ظ
    با سلام و عرض ادب.

    گمان کنم درخواست این کاربر گرامی، تعیین دستی بهای کالای مازاد در انبار است. همان رخداد کسری انبارگردانی.
    اگر حدس بنده درست باشد، جواب مشخص است: از آنجا که رخداد کسری انبارگردانی، در واقع نوعی خروج (کاهنده مقدار و بهای کالاها) محسوب می شود، طبیعتا بهای آن، مانند سایر انواع خروج، توسط سیستم و بر اساس روش تعیین بهای مشخص شده انجام خواهد شد. پس امکان نرخ گذاری دستی این نوع رخداد وجود نخواهد داشت.
    Etemadi
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    04 اسفند 1390 12:38 ب.ظ
    سلام

    دقیقا منظور این کاربر عزیز همانی است که آقای مولائی فرمودند ( قبلا این بحث را با بنده داشته اند ) و بنده نیز اعلام کرده ام که به علت داشتن ماهیتی شبیه برگه خروج کالا باید خود سیستم با توجه به روش قیمت گذاری ای که دارند خودش این قیمت گذاری را انجام دهد .

    به نظر بنده این دوست عزیز بهتر است علت درخواست خود را بفرمایند  مثلا آیا می خواهند آخرین قیمت خروجی که سیستم محاسبه کرده است را برای این مورد منظور بفرمایند که البته ...


    با تشکر
    dadras
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    06 اسفند 1390 08:10 ق.ظ
    با سلام :

    بنده با فرمایش جناب مومنی موافقم ، بحث بر سر مازاد انبار گردانی است نه کسری که نوعی خروج باشد و ...
    مازاد انبار گردانی نوعی ورود کالا است یعنی انبار گردانی کرده ایم دیدم آنچه در واقعیت در انبار وجود دارد بیش آن چیزی است که ما در سیستم ثبت کرده ایم ، پس باید رخدادی از جنس ورود برایش ثبت کنیم . پس تمام قوانین برگه های ورود در مورد آن صدق می نماید و فرمایشات جناب مومنی کاملا ساری و جاری است .

    در مورد کسری انبار گردانی هم فرمایشات دوستان آقایان مولائی و اعتمادی که خوب خود سیستم قیمت می دهد دیگر ! حتما هم باید بر اساس الگوی عملیات مالی انبار این کار را انجام دهد که بایدم همینجور باشد و مثل هر خروج دیگری قیمت آن نباید دستی اعمال شود ، که خوب نمیشود .
    molaei
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    06 اسفند 1390 09:04 ق.ظ
    ارسال توسط dadras در 06 اسفند 1390 08:10 ق.ظ
    با سلام :

    بنده با فرمایش جناب مومنی موافقم ، بحث بر سر مازاد انبار گردانی است نه کسری که نوعی خروج باشد و ...
    مازاد انبار گردانی نوعی ورود کالا است یعنی انبار گردانی کرده ایم دیدم آنچه در واقعیت در انبار وجود دارد بیش آن چیزی است که ما در سیستم ثبت کرده ایم ، پس باید رخدادی از جنس ورود برایش ثبت کنیم . پس تمام قوانین برگه های ورود در مورد آن صدق می نماید و فرمایشات جناب مومنی کاملا ساری و جاری است .

    در مورد کسری انبار گردانی هم فرمایشات دوستان آقایان مولائی و اعتمادی که خوب خود سیستم قیمت می دهد دیگر ! حتما هم باید بر اساس الگوی عملیات مالی انبار این کار را انجام دهد که بایدم همینجور باشد و مثل هر خروج دیگری قیمت آن نباید دستی اعمال شود ، که خوب نمیشود .


    عزیز دل، این بنده صراحتا فرموده اند "(همانند كسري انبار)"؛ البته فرمایش شما هم مثل همیشه برای بنده محترم است. پس منتظر می مانیم تا طراح سوال بیایند و نظر نهایی را اعلام کنند.
    j-esfahani
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    06 اسفند 1390 11:17 ق.ظ
    با سلام

    امكان نرخ گذاري اضافي انبار(برگه ورود) توسط سيستم انبار همانند كسري انبار (برگه خروج) وجود ندارد.

    همانطور جناب مومنی فرمودند میتوان با استفاده از بهای دلخواه قبل از عملیاتی کردن برگه ، به یکباره برگه را قیمت گذاری کرد سپس برگه را عملیاتی کرد.
    برگه های خروج که طبیعتا با استفاده از الگوهای عملیاتی در زمان عملیاتی کردن قیمت گذاری میشود.
    dadras
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    06 اسفند 1390 02:22 ب.ظ
    جناب مولائی عزیز

    فکر کنم منظور این دوست گرامی این بوده که رخدادهای مازاد انبار گردانی نیز مانند کسری انبار گردانی که خود سیستم آنها را ریال دار می نماید برای رخداد های مازاد انبار گردانی نیز این اتفاق بیفتد . که خوب منطقی است که این اتفاق انجام نمی شود و این دو رخداد اصلا ماهیتا دو رخداد متفاوت هستند و رفتار فعلی سیستم بسیار جامع و منطقی است .
    molaei
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    06 اسفند 1390 02:38 ب.ظ
    با عرض ادب مجدد.

    در هر دو صورت، پاسخ مربوطه توسط دوستان عزیز، داده شده است.

    اگر مازاد انبارگردانی است: می تواند با اصلاح یکباره سطرهای علامت گذاری شده، بهای واحد را با *بهای ثابت - آخرین بهای وارده - بیشترین بهای وارده - آخرین بهای خالص کالا - بیشترین بهای خالص کالا - بهای استاندارد و یا بهای نرمال* پر کند.

    و اگر کسری انبارگردانی است: از آنجا که رخداد کسری انبارگردانی، در واقع نوعی خروج (کاهنده مقدار و بهای کالاها) محسوب می شود، طبیعتا بهای آن، مانند سایر انواع خروج، توسط سیستم و بر اساس روش تعیین بهای مشخص شده انجام خواهد شد. پس امکان نرخ گذاری دستی این نوع رخداد وجود نخواهد داشت.
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.