چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 24 فروردین 1402 10:15 ق.ظ توسط روزبه
تنظیم سال مالی سیستم به صورت پیش فرض
�3 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
ghasem.nadi
کاربر جدید
کاربر جدید

--
19 فروردین 1402 11:15 ق.ظ

    با سلام

    یکی از ایرادات و یا کاستی های سیستم نرم افزار نوسا عدم وجود امکان تنظیم سال مالی سیستم بر روی یک سال مالی خاص می باشد . به طور مثال در ابتدای سال 1402 هنگامی که در نرم افزار سال مالی جدید 1402 ایجاد می گردد ، ولی از آنجایی که عملیات حسابداری سال مالی قبل 1401 هنوز تمام نشده ؛ ما همچنان با سال مالی 1401 کار داریم که هنگام ورود به نرم افزار ؛ سیستم به صورت پیش فرض با سال مالی آخر 1402 ایجاد شده در نرم افزار وارد میشود . در صورتی که با اضافه نمودن یک گزینه ی کاملاً ساده در نرم افزار میتوان سال مالی سیستم را به صورت پیش فرض بر روی سال مالی خاصی قرار داد .

    این قابلیت بر روی تمام نرم افزارهای مالی دیگر وجود دارد ، در صورتی که متاسفانه بر روی نرم افزار نوسا وجود ندارد !

     

    با سپاس

    روزبه
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    19 فروردین 1402 12:30 ب.ظ

    با سلام، 

    پس از ورود به نرم افزار دکمه تغییر سال مالی در منوی بالا (میانبر Ctrl+=) ... تغییر سال مالی، اعمال... 

     

     

    تا زمان بستن نرم‌افزار و یا تغییر مجدد، سال مالی برای کاربر تغییر می‌کند... متوجه ایراد شما نشدم. 

     

    با ارادت

    ghasem.nadi
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    22 فروردین 1402 03:19 ب.ظ

    با سلام

    پاسخ و راهنمایی شما برای تغییر سال مالی بود ؛ پرسش بنده این بود که وقتی ما سال مالی نرم افزار را تغییر داده و به سال مالی قبل می بریم .... هنگامی که نرم افزار را بسته و مجدد باز می کنیم ، نرم افزار به صورت پیش فرض بر روی سال مالی آخر قرار می گیرد ! در صورتی که ما همچنان با سال مالی گذشته کار داریم و مجبور هستیم مجدداً سال مالی نرم افزار را تغییر دهیم !

    روزبه
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    24 فروردین 1402 10:15 ق.ظ

    با سلام مجدد،

     

    به واقع دسترسی به گزینه تغییر سال مالی در پایگاه باز آنقدر در سیستم آسان است که فکر کردم دلیل پرسش شما، نیاز به آموزش بود!

     

    در یک سیستم یکپارچه بروز، همواره برخورد سیستم بر مبنای کارکرد در نرم‌افزار در زمان حال است، همانطور که تقویم بصورت پیش‌فرض بر روی تاریخ آخرین رخداد قرار می‌گیرید، سال مالی سیستم هم بصورت پیش فرض بر مبنای سال فعلی پایگاه قرار می‌گیرد. این روش استاندارد عموما برای مشتریان نرم‌افزار نوسا پسندیده است و از آنجا که با شروع سال جدید عموما استفاده از نرم‌افزارها در سال مالی فعلی معنا دار بوده و صرفا افراد خاصی در سال قبل اصلاحات انجام می‌دهند، سی و اندی سال تجربه این شرکت روش فعلی را به عنوان روشی معقول ثابت کرده است. 

     

    حتما پیچیده تر است و پر خطا تر که سال مالی بصورت خودکار بروز نگردد و برای نمونه 600 کاربر همزمان مجموعه عام تا زمان تغییر پیش فرض خود، به اشتباه و با سری غلط در سال مالی قبل فاکتور، برگه و سند بزنند یا مجبور باشند پیش فرض دستی خود را بروز کنند تا اینکه اندک دوستانی که لازم دارند برای ثبت رخداد‌های قدیمی در سال‌های قبل مشغول باشند، صرفا در زمان باز کردن پایگاه 5 ثانیه زمان صرف کرده، یک منو باز کرده و یک دکمه بزنند. ممکن است برخی همکاران ما در دیگر شرکت‌های نرم‌افزاری با درخواست های متفرقه از طرف دوستان کارکرد نرم‌افزارهای خود را با مشکل دچار کنند و یا قابلیت پیاده سازی برخی امکانات و تغییرات خودکار را نداشته باشند، یا بر مبنای رفتار متفاوتی عمل کنند. هیچ یک از این واقعیت‌ها ملاک عملکرد ما نخواهد بود، در نوسا جهت پیگیری درخواست‌های مشتریان، مواردی مانند عمومیت، اهمیت، کاربرد، پیچیدگی کارکرد و آموزش امکانات درخواستی همواره ملاک است. درخواست شما عام نبوده، رفتار فعلی در مصرف عام منطقی بوده و مورد اعلامی در سیستم به عنوان ایراد قابل شناسایی نیست.

     

    با ارادت

    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.