چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 18 تیر 1402 08:42 ب.ظ توسط abuzar1402
اصلاح اسناد انبار
�5 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
chegini
کاربر جدید
کاربر جدید

--
31 مرداد 1401 12:57 ب.ظ

    مشکل اینجاست که انباردار رسید ورود کالای یک کالا را صادر میکند. بعد حسابدار انبار براساس فاکتور کالا، ریال کالاهای آن رسید را ثبت میکند و بعد از مدت زمانی متوجه میشویم که مثلا نام تامین کننده یا ریال یا هر آیتم دیگر در رسید کالا (غیر از مقدار) دچار اشکال شده و باید اصلاح گردد و نکته اینکه از تاریخ آن رسید تا امروز رسیدها و حواله های زیادی در برنامه ثبت شده و تمام آنها نیز عملیاتی یا تایید شده هستند.

    از آنجا که سیستم حسابداری از روش میانگین موزون استفاده میکند، این امکان وجود ندارد که فقط همان برگه انبار و اسناد مربوطه اصلاح گردند و باید تمام اسناد از تاریخ امروز تا تاریخ صدور برگه انبار حذف شده و از حالت عملیاتی به پیش نویس تبدیل شوند تا بتوان آن رسید اولیه را اصلاح کرد و بعد دوباره همه اسناد حذف شده را صادر کرد و این بزرگترین دردسر و مشکل برنامه هست که بنظر باید یه راه حل اساسی برای اصلاح برگه های انبار پیدا کرد.

    روزبه
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    01 شهریور 1401 08:47 ق.ظ

    با سلام،

    عموم خطاها (که در صورت آموزش صحیح و کنترل نباید عام باشند) در رابطه با مقدار و یا بهای غلط است. جهت اصلاح هر یک از این دو اشتباه کاربری، ابزاری جهت اصلاح اطلاعات طی استاندارد پیاده سازی گردیده، برای مقدار از برگه تعدیل استفاده می‌گردد و برای اصلاح بها از برگه اصلاح بها. این برگه‌ها آثار اصلاحی را در تمامی رخدادهای مرتبط از زمان اشتباه تا زمان ثبت اصلاح محاسبه کرده و برگه اصلاحی به تاریخ روز طی استاندارد ارائه می‌دهند. اثر این اصلاحات در تمامی رخدادها قابل بازبینی است.

     

    در رابطه با سایر اشتباه‌ها مانند ثبت مرکز ورود غلط، ثبت، کنترل و تأیید کردن برگه‌های انبار در چندین مرحله پیاده سازی شده تا کاربران اطلاعات را کنترل کرده و از خطا جلوگیری کنند، از آنجا که تمامی رخدادهای میانی با اصلاح برگه باید مجدد محاسبه و سند شوند، این امکان وجود ندارد که صرفاً با پاک کردن یک برگه، آن یک برگه اصلاح گردد. اگر در مجموعه تعداد خطاها از کنترل خارج است، پیشنهاد می‌کنیم آموزش و مراحل کنترل داخلی را بیشتر کرده تا اطلاعات غلط به صورت عام در نرم‌افزار درج نگردد. همچنین اگر در زمان کنترل، دسترسی به مدارک و مستندات ثبت وجود ندارد، استفاده از نرم‌افزار آرشیو پیشنهاد می‌گردد. 

     

    هر چند در نسخه 11.02 برخی از کنترل‌های انبار پس از بازبینی ساده گردیده و تعداد رخدادهای مرتبط در صورت استفاده از برخی روش‌های قیمت گزاری مانند میانگین به تفکیک انبار پس از این کاهش یافته (صرفا به رخدادهای آن انبار) ولیکن تمامی کنترل‌های موجود در سیستم الزامی بوده و عموما در هر عملکردی، خطای کاربری مشکل ساز خواهد بود. 
     

    با ارادت

    chegini
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    01 شهریور 1401 10:33 ق.ظ
    منظور از اصلاح، پاک کردن یک برگه نیست بلکه اصلاح اشتباهات ورود اطلاعات است که مدتی از انجام آن گذشته و به هر دلیلی کنترل نشده و اکنون اصلاح برگه مذکور صرفا با حذف اسناد حسابداری که بعد از آن میسر است تا بتوان برگه اولیه را پیش نویس و بعد اصلاح کرد. بنظر من وقتی نوسا توانسته برای اصلاح اشتباهات تعدادی و ریالی راه حل ارایه کرده و انجام آن اصلاحات را امکانپذیر ساخته، پس ارائه راهکاری برای اصلاح اشتباهاتی نظیر نام تامین کننده،شماره عطف،شماره ارجاع یا اشتباهاتی در شرح برگه ها و ... که ارتباطی به روش حسابداری برنامه ندارد و تغییری در قیمتها و میانگین و تعداد ایجاد نمیکند کاری بس ساده تر خواهد بود.این امکان باعث خواهد شد که برای اصلاح اشتباهات مواردی که عنوان شد در برگه های تایید شده دیگر نیازی به حذف اسناد حسابداری نباشد و سرعت کار نیز افزایش خواهد یافت.. لذا بنده به عنوان کاربر این سیستم تقاضا دارم کارشناسان محترم و زبده نوسا این موضوع را بطور جدی مدنظر قرارداده و در آپدیتهای بعدی این امکان را نیز فراهم سازند و پیشنهاد میکنم امکان اصلاح بها،مقدار و باقی موارد را در قالب یک منو بنام منو اصلاحات با زیر منوهای متفاوت و سطوح دسترسی مختلف طراحی و ارائه نمایند.با سپاس فراوان.
    روزبه
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    01 شهریور 1401 11:02 ق.ظ

    سلام مجدد،

     

    در نرم‌افزارهای آماده هزینه (ریالی، زمانی، پیچیدگی کد جهت قابلیت بروزرسانی آتی، نگهداری، آموزش به کاربران، پشتیبانی) انجام هر کاری باید بر اساس درخواست، پیچیدگی‌های درخواست، عمومیت درخواست و موارد مشابه بررسی گردد. برگه‌های انبار شامل صدها فیلد اطلاعاتی از نام کالا، نام مرکز، جزییات بها، الگوی حساب، طرف حساب و ..... است که هر یک ملاحظه‌های خاص خود را دارند، برای نمونه نام مرکز به تفصیلی در حسابداری مرتبط است، حسابداری در شرکت‌ها عموماً کنترل‌های خاص خود را داشته و گزارش‌های آن به مراکز خارجی (حسابرس، مالیات و...) ارسال می‌گردد و اصلاح آن در آینده به‌صورت "آسان" مشکل ساز خواهد بود... اگر قرار باشد برای هر خطای کاربری و هر درخواست امکاناتی به نرم‌افزار اضافه گردد، پس از چند سال با نرم‌افزاری با دنیایی از منوها مواجه خواهیم بود که که عملاً کارکرد را پیچیده، کار را سنگین و کند و کاربر را گیج خواهد کرد... پس هر چند موضوع شما در این انجمن ثبت گردیده و در صورت عمومیت این گونه درخواست در آینده ممکن است راهکارهای دیگری هم آماده گردد. راهکار استاندارد ما در حال حاضر کنترل و آموزش بهتر کاربران است... 

     

    با ارادت

    chegini
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    01 شهریور 1401 11:35 ق.ظ
    همین الان هم با دنیایی از منوها و زیرمنوها و چک باکسها و شرایط و .... مواجه هستیم... برنامه نوسا برنامه سبک و آسانی نیست اتفاقا بسیار هم پیچیده و سنگین هست و کاربری این برنامه حتی با آموزش باز هم با خطاها و سوالات زیادی مواجه خواهد شد که باید در طول یه مدت زمان زیادی کاربر تجربه کسب کنه تا بتونه با برنامه راحت کار کنه.. به هرحال ممنون از شما.
    abuzar1402
    کاربر
    کاربر

    --
    18 تیر 1402 08:42 ب.ظ

    دوست عزیز بنده کاملا با مشکلات شما اشنا هستم و بنظرم دسترسی ادمین هم به نرم افزارهای نوسا ندارید .. ذکر یک نکته خالی از لطف نیست وقتی ساخته ی دست بشر از یک ماشین مکانیزه گرفته تا یک نرم افزار مالی تهیه و در دسترس قرار می گیرد مشکلات از جایی شروع می شود که ادمین بصورت سلیقه ای از نرم افزار استفاده می کند برنامه نویس تا یه جایی مقاومت می کند و روی اصول خودش می ایستد منتهی از یه نقطه ای (بنا به سیاست درامدزایی و یا هر موردی) اصولی را که بر مبنای آن نرم افزارش طراحی کرده بوسیله اپشن هایی در معرض تغییر قرار می دهد و به اصطلاح از مواضع خود عقب نشینی می کند. سنگینی و پیچیدگی نوسا و نرم افزارها با رعایت اصول طراح ان قابل رفع هستند البته در یک سازمانهایی تداخل تصمیمات و سیاست ها مانع از پیاده کردن قواعد برنامه سازها می شود که باید قبل از خرید به ان فکر کرد یا کنار امد و یا با برنامه نویس تفاهم کرد تا مشکل را مرتفع سازند. ارادتمند

    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.