چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 11 خرداد 1390 08:58 ق.ظ توسط molaei
برآورد نقدینگی شرکت در دو، سه ماه آتی
�1 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
saadat
کاربر پیشرفته
کاربر پیشرفته

--
10 خرداد 1390 03:17 ب.ظ
    با سلام،می خواهم بر آوردی از میزان وجوه نقد  حاصله در دوسه ماه آتی شرکت داشته باشم. (این پیش بینی به من کمک میکند تا با فراغ بال  ، چک مدت دار خود را صادر نمایم. لطفا راهنمایی نمایید.

    به منظور رسیدن به هدف مذکور میتوان ابتدا یک مجموعه حساب از حسابهایی که مدنظر ما  می باشد و تاریخ سر رسید رخدادهای آن برای ما مطلوب است. ایجاد نماییم.




    حال به راحتی از  منوی سر رسید وارد خلاصه وضعیت  سر رسید یک مجموعه حساب شده و پس از انتخاب مجموعه حساب مورد نظر خود، گزارش دلخواه خودرا به تفکیک برای ماههای آتی که پیش رو داریم ببینیم،( گفتنی است که این گزارش در کنار وجوه نقد نزد صندوق و همچنین موجودی بانکها  به بر آورد نقدینگی ما   کمک میکند) همچنین سایر گزارش های منوی سر رسید نیز برای برآورد های آتی ما  بسیار پر کاربرد است.




    آموزش حسابداری با نگرش سیستمی Accplus.blog.ir
    molaei
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    11 خرداد 1390 08:58 ق.ظ

    گزارش بسیار مفیدی است.

    فقط چند نکته در مورد این گزارش، می تواند آنرا کامل تر کند:
    معمولا در مورد چک های دریافتنی (نزد صندوق و در جریان وصول)، درصدی از مبلغ چک ها را، بعنوان احتمال سوخت شدن چک ها (بر گشت خوردن)، از جمع کل نقدینگی کم می کنند تا عدد حاصله به واقعیت نزدیک تر باشد.
    البته مشابه این گزارش را (در صورت تعریف صحیح و کامل نهادها)، می توان با استفاده از تراز نهادهای دریافت و پرداخت و برای یک محدوده تاریخ سررسید دلخواه اخذ کرد.

    یک ترفند هم به ذهن بنده می رسد:
    می توانیم در حساب های کنترلی، حساب هایی را به عنوان *برآورد هزینه ها* و *برآورد درآمدها* و *طرف حساب برآوردها* تعریف می کنیم. حال می توانیم سندهایی برای ثبت درآمدها و هزینه های آتی (برآورد هزینه ها و درآمدها) ثبت کنیم. و در گزارش مذکور این حساب ها را نیز دخیل می کنیم. تا برآورد صحیح تری از میزان نقدینگی شرکت در اختیار داشته باشیم. (البته این مورد نیازمند ملاحظات بیشتری است. مثلا اینکه دریافتی ما از بابت درآمدها، و پرداختی ما از بابت هزینه ها، معمولا با چه سررسیدی صورت می گیرد.)

    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.