چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 13 آذر 1399 12:08 ب.ظ توسط روزبه
آموزش تصویری نصب کامل SQL Server 2019 Express
�2 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
روزبه
کاربر با تجربه
کاربر با تجربه

--
13 آذر 1399 10:35 ق.ظ

    با سلام

     

    از آنجا که SQL Express Edition به تازگی روش دانلود و نصب را تغییر داده (حتی در نسخه‌های قبل) و یک exe کوچک جهت دانلود ارائه داده، تنظیمات و مراحل دانلود و نصب برای Sql 2019 Express Edition (قابل استفاده برای Express edition 2017 و 2016) در این پست با تصویر بروز می‌گردد. 

     

    قبل از نصب SQL 2019 Express Edition از عدم وجود Sql های دیگر و نرم افزارهای مرتبط با آن در کامپیوتر خود اطمینان حاصل فرمایید. 

     

    1. آخرین نسخه نرم‌افزار دانلود Express Edition 2019 را از سایت مایکروسافت (اینجا) دانلود کنید.

     

    2.  پس از دانلود فایل دانلود شده (به نام SQL2019-SSEI-Expr) را باز کنید و روی گزینه Download Media کلیک کنید. این گزینه بهترین گزینه برای ذخیره سازی نسخه express edition بوده تا در آینده نیز این نسخه قابل استفاده باشد. 

     

    3.  در این پنجره گزینه Express Core را انتخاب کرده و محل دانلور را مشخص کنید (بصورت پیش فرض دانلود فولدر شما) و سپس دکمه دانلود را کلیک کنید. دقت کنید که فایل مربوطه کوچک نبوده و بسته به سرعت اینترنت شما دانلود آن ممکن است چند دقیقه زمان ببرد. 

     

     

    4. پس از دانلود روی Open Folder کلیک کرده تا فولدری که فایل مربوطه به نام SQLEXPR_x64_ENU در آن دانلود شده برای شما باز شود، سپس فایل SQLEXPR_x64_ENU را باز کنید 

     

    5. در این مرحله مکان باز کردن فایل های مرتبط را انتخاب کرده تا پنجره زیر برای شما باز شود، این گزینه ...New Sql Server stan-alone installation را انتخاب کنید.

     

    روزبه
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    13 آذر 1399 11:22 ق.ظ

    6. در این پنجره ابتدا چک باکس  ...accept the license terms را انتخاب کرده سپس دکمه Next را بزنید.

     

    7. در این مرحله مایکروسافت برای UPDATE جستجو کرده و سپس گزینه Next را بزنید. 

     

    8. در این مرحله مشکلات سیستم چک شده تا از قابلیت نصب این نسخه اطمینان حاصل شود. (warning فایروال از آنجا که این سرور دسترسی در شبکه نیاز ندارد مشکل ساز نیست) ... Next را کلیک کنید ... اگر به دلیلی با مشکل مواجه شدید نسخه ویندوز خود را در این ماتریس چک کرده، قابلیت نصب آن را کنترل کرده، restart و دوباره تلاش کنید و در صورت نیاز خطا را با درج عکس و اطلاعات در پستی جداگانه اعلام کنید. 

     

    9. در این مرحله تنها ابزار مورد نیاز برای استفاده از نوسا و یا هدیه نوسا Database Engine Services می‌باشد. اینجا دکمه Next را انتخاب کنید.

     

    روزبه
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    13 آذر 1399 12:08 ب.ظ

    10. این مرحله بسیار مهم است. لطفا Instance پایگاه را از Named Instance با نام SQLExpress  به Defualt Instance با نام پیش فرض MSSQLSERVER تغییر داده سپس کلید Next را فشار دهید. 

     

     

    11. ابتدا در سطر اول Account Name  را تغییر داده و Browse را می زنیم. سپس گزینه Advance و بعد از آن Find Now، سپس یوزر SYSTEM را انتخاب و  Add می کنیم OK کرده و Next  را می زنیم.

     

     

     

    12. در این مرحله  Windows authentication mode  را انتخاب کرده و ابتدا  Add Current User را زده و سپس  Add را می زنیم و مانند مرحله قبل Advance  و سپس Find Now و این بار گروه Administrator’s  را اضافه می کنیم و Next  را انتخاب می کنیم.

     

     

    13. چند دقیقه صبر کرده تا SQL نصب شود و سپس پنجره زیر را دیده و گزینه Close را انتخاب می‌کنیم. 

     

    SQL شما به درستی نصب شد.

     

    -- با ارادت

    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.