چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 26 آبان 1399 03:24 ب.ظ توسط روزبه
ماتریس SQL و ویندوز های قابل نصب و پشتیبانی
�0 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
روزبه
کاربر با تجربه
کاربر با تجربه

--
26 آبان 1399 03:24 ب.ظ

    با سلام،

     

    ماتریس زیر آماده شده تا در نصب SQL و ویندوز مناسب جهت استفاده از نرم‌افزارهای نوسا استفاده گردد. لطفاً به یادداشت‌های زیر جدول توجه کنید. این مستند برای نسخه 11.02 نرم‌افزارهای مالی نوسا بروز رسانی گردیده است

     

     

    * اطلاعات تمامی SQL و ویندوز‌ها آخرین بروزرسانی ( Revision & Service Pack & Update) بوده، به دلایل امنیتی تمامی ویندوز‌ها و SQL هایی که سرور نوسا روی آن نصب می‌گردد باید بروز باشد، تمامی ویندوز ها و پایگاه ها تنها با آخرین بروز رسانی پشتیبانی می شوند، بروز رسانی های قدیمی ویندوز و SQL سازگاری های مختلفی دارند و ممکن است همانند این لیست کار نکنند.

    * نسخه‌های جدید ویندوز و SQL ارائه شده پس از تست و ارائه نسخه 11.02، شامل ویندوز 11، سرور 2022 و SQL 2022 در این نسخه از نرم‌افزارهای نوسا بصورت حرفه‌ای تست و پیاده سازی نگردیده و استفاده از آن پیشنهاد نمی‌گردد. 

    * اطلاعات SQL های 2000, 2005, 2008, 2012 , 2014 و ویندوز‌های XP, Server 2003, Vista, 7, Server 2008, 8, Server 2012 و 8.1 صرفا جهت اطلاع رسانی اعلام گردیده و از آنجا که مایکروسافت دیگر این نسخ را پشتیبانی نمی‌کند، به دلایل امنیتی و کاربردی نوسا هم هیچ یک از این نرم‌افزارهای قدیمی را پشتیبانی نخواهد کرد. 

    * هرچند SQL 2016 و ویندوز سرور 2016 برای استفاده در ین نسخه مورد تایید می‌باشد ولیکن نصب جدید نوسا با استفاده از این نسخه به دلیل قدیمی بودن آن پیشنهاد نمی‌گردد.

    * پایگاه 32 بیتی تنها روی ویندوز 32 بیتی کار می‌کند و پایگاه 64 بیتی تنها روی ویندوز 64 بیتی. از سال 2016 پایگاه‌های SQL تنها در مدل 64 بیت تولید می‌شود. همچنین طی مستند نصب SQL، نسخه Enterprise تنها در ویندوز سرور توسط مایکروسافت پشتیبانی می‌گردد/ 

    * برخی نسخ SQL که در اینجا تیک نخورده قابل نصب روی برخی نسخ دیگر ویندوز نیز می‌باشند، ولی از آنجا که مایکروسافت نصب آن را پشتیبانی نمی‌کند ممکن است دچار مشکل شوند، به این دلیل نوسا نیز نصب و پشتیبانی نسخه‌های نصب شده غیر استاندارد را پشتیبانی نمی کند.

    * SQL نوسا تنها در Defualt Instance قابل نصب می باشد و نیاز است تا روی SQL چیز دیگری نصب نباشد (تا تنظیمات دست نخورده و یا باعث خرابی داده یا کندی سیستم نشود)

    * در صورتی که نسخه فعلی پایگاه داده SQL 2000 یا 2005 می باشد، قبل از ارتقا به نسخ جدید تر، اول ارتقا پایگاه به SQL 2008 مورد نیاز می‌باشد. همچنین اگر پایگاه بر بروی نسخه جدید تری از SQL استفاده شود، برگشت آن به نسخ پایین تر امکان پذیر نمی‌باشد. 

    * مشتریان متوسط به بالا (بر اساس مستند نیازمندی‌های سخت ‌افزاری) برای دسترسی به رم، حافظه و پردازنده مورد نیاز حتما باید از پایگاه داده 64 بیتی SQL Enterprise Edition 2016 به بالا  و ویندوز سرور 64 بیتی 2016 به بالا استفاده کنند. لیست محدودیت‌های SQL Express ارائه شده در CD نصب نوسا بصورت رایگان در جدول زیر قابل مشاهده می‌باشد. توجه فرمایید از آنجا که SQL Express تنها نسخه رایگان این نرم‌افزار است، این نسخه از نرم افزار تنها نسخه قابل نشر برای این شرکت می‌باشد، در صورت نیاز به SQL Enterprise Edition، تهیه آن توسط مشتری الزامی است. 

     

     

    با ارادت

    -- تیم پشتیبانی نرم‌افزارهای نوسا

    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.