چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 23 دی 1399 05:52 ب.ظ توسط محمدزاده
درمجوعه کالا مقدارموجودی فرخوانی شود
�17 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
j5215
کاربر جدید
کاربر جدید

--
03 شهریور 1399 06:24 ب.ظ

    باسلام

    درقسمت تدوین یک مجموعه کالا و خدمات  ,در نسخه 902فیلدکد میله ای گنجاده شد که بسیار ارزشمند بودکه جای تشکر دارد. درصورتی که  مقدار موجودی کالای انتخاب شده نیز فراهم شود کمک قابل توجه در صدوربرگه های خروج و ورودکالایی که از یک مجموعه استفاده می شود خواهد شد. بعنوان مثال در انبار پارچه برای خروج چند طاقه پارچه (که هر طاقه 1 کالا ولی با مقدار متفاوت و ثابت که بعضی اوقات به تعداد زیادی در یک زمان خارج می شوند که با ذخیره کد میله توسط بارکد خوان و فراخوانی در یک مجموعه کالا  مشکل تعداد کالایی که باید به صورت دستی در سیستم خروج ثبت می شد حل گردید, اما برای وارد کردن مقدار موجودی مجددا باید برای هرسطر کدمقدار ثبت شود که این موضوع زمان زیادی در ثبت برگه خروج می گیرد . به همین خاطر در صورت ایجاد یک مجموعه کالا و امکان فراخوانی موجودی کالا مشکل بخشی قابل توجه ای از انبار پارچه حل می شود. با تشکر 

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    03 شهریور 1399 06:35 ب.ظ
    سلام

    متاسفانه میسر نیست.

    ارادت
    j5215
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    04 شهریور 1399 12:50 ب.ظ
    با سلام
    جناب آقای مومنی عزیز باید عرض کنم خدمت شما که وقتی زیرساخت فراهم است چرا نه ? شما از همین نکته ای که اشاره کردم در قسمت تدوین شمارش نهایی استفاده می کنید (افزودن یکباره تعدادی کالا ) که بعداز فراخوانی مقدار مانده در تراز موجودی کالا تا آن تاریخ فراخوانی می شود.پس می توانددرمجموعه کالاهم میسر شود چون تمام اطلاعات لازم توسط کاربر در SQL ثبت شده بنابراین با هنر و فن شمامی تواند فراخوانی شود . شما زحمت می کشید تعقیراتی را در نسخه های جدید انجام می دهید که خیلی خوب است این نشانه رشد یک نرم افزار می تواند باشد .یک برنامه نویس زحمت می کشد در قسمت ورود اطلاعات شرط می گذارد جهت گزارشاتی که کاربر می خواهد و کاربر هم زحمت میکشد اطلاعات را وارد می کند و قطعا باید این حق را هم به کاربر بدهیم که انتظارداشته باشد که از این ورودی ها خروجی های خوبی هم بگیرد که موضوع می تواند قابلیت نرم افزار را بالا ببرد البته نرم افزار نوسا توانسته تا حدود زیادی این خواسته را برآورده کند ولی بازهم جا دارد .
    یک جمله معروف از بیل گیتس (ناراضی ترین مشتریان شما بزرگترین منبع یادگیری هستند)
    ودر پایان پاسخ شما برای من قانع کننده نبود که جرا میسر نیست . تشکرو ارادت
    روزبه
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    04 شهریور 1399 05:06 ب.ظ

    با سلام،

     

    اگر لطف کنید با 1 حساب کاربری پرسش‌های خود را در میان بگزارید خیلی بهتر است، شما تا به امروز حداقل 3 حساب در این انجمن ساخته که پیگیری موضوع‌ها و ارتباط آن‌ها با یکدیگر را دشوار می‌کند. در پاسخ به شما، در کل، درخواست‌های مشتریان در زمان تصمیم گیری نوسا در هنگام ارتقا امکانات در 4 دسته قرار می‌گیرند:

     

    1. درخواست غیر منطقی یا خارج از محدوده کاربرد نرم‌افزارهای مدیریت مالی فعلی می‌باشد.

    2. درخواست منطقی بوده ولیکن با توجه به ساختار فعلی نرم‌افزارهای مالی نوسا، پیاده سازی آن امکان‌پذیر نمی‌باشد. 

    3. درخواست منطقی و قابل پیاده‌سازی می‌باشد ولیکن کاربرد عام نداشته و هزینه پیاده سازی، نگهداری، آموزش و پشتیبانی آن در پکیج نوسا توجیه پذیر نمی‌باشد. 

    4. درخواست منطقی بوده، کاربرد عام داشته و قابل پیاده‌سازی می‌باشد و هزینه پیاده سازی، نگهداری، آموزش و پشتیبانی آن در پکیج آماده نوسا توجیه پذیر است.  

     

    تنها دسته چهارم از درخواست‌ها همراه با تحقیقات شرکت و امکانات جدید نوین در نسل‌ها و نسخه‌های جدید نرم‌افزار برای اعم مشتریان ارائه می‌گردند. یکی از اشکالات پیاده سازی موارد غیر عمومی این است که باید برای گروه عمده‌ای از کاربرانی که با یک امکان بی‌مورد مواجه می‌شوند و کارشان پیچیده می‌شود هم توضیح داشته باشیم که چرا چنین شده است. خواسته‌ی قبلی شما (انتخاب کالا با بارکد در مجموعه)  هرچند کاربرد عمومی چندانی نداشت ولی با هزینه نه‌چندان هنگفتی قابل پیاده‌سازی بود، و مهم‌تر از همه اینکه پیاده‌سازی این امکان زیرساخت نرم‌افزار را چندان سنگین نکرده و عموم کاربران با وضعیت پیچیده‌ی زائدی مواجه نمی‌شوند، برای آنان اصولا مثل این است که این امکان اصلا در سیستم وجود نداشته باشد. چنین وضعی برای درگیر کردن مجموعه کالا با موجودی (کدام سال، کدام بخش، کدام انبار، با کدام اختیار کاربران در اخذ موجودی) برقرار نیست. این خواسته به هیچ وجه در یک عملیات عام، متعارف و متعادل نمی‌گنجد.  

     

    با ارادت

    محمدزاده

    --
    16 دی 1399 11:37 ق.ظ
    باسلام ودرود
    دربرگه نقل و انتقال امکان تائید از طرف نقل گیرنده وجود دادد؟ اگر مثبت است راهنمایی بفرمائید و اگر جواب منفی است آیا این منطقی است که یک انبار مقدار موجودی کالا را به یک انبار دیگر انتقال دهد بدون تائید برگه نقل و انتقال و تائید دریافت فیزیک کالا از طرف نقل گیرنده ؟ تشکر
    محمدزاده

    --
    16 دی 1399 12:58 ب.ظ
    باسلام
    هنگام گزارش گیری از ترازموجودی کالا در فرخوانی محدوده کد کالا (از-تا) گزینه دو (//)بک اسلش سپس Enter قابل اجرا نمی باشدوبایدبعد از (//) مربع سه نقطه را انتخاب کنیم . باتشکر
    sajjadi
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    16 دی 1399 02:44 ب.ظ

    با سلام

    در زمان ورود اطلاعات و یا تهیه گزارشات هنگام استفاده از پنجره احضار کد (جهت دسترسی به امکان "جستجو در نام" )  همواره می توانید پس از تایپ "\\" از Ctrl+ Enter استفاده نمایید.

    سپاس

    محمدزاده

    --
    16 دی 1399 05:51 ب.ظ
    باسلام
    اما در بعضی گزارشات مثل عملیات کالا, تراز تفضیلی ,خلاصه عملیات کالا و ... پس از تایپ // از Enter استفاده می کنیم و این موضوع باعث بالا رفتن سرعت عمل می شود و ارزشمند است.
    باتشکر
    محمدزاده

    --
    17 دی 1399 07:18 ق.ظ
    باسلام ودرود
    دربرگه نقل و انتقال امکان تائید از طرف نقل گیرنده وجود دادد؟ اگر مثبت است راهنمایی بفرمائید و اگر جواب منفی است آیا این منطقی است که یک انبار مقدار موجودی کالا را به یک انبار دیگر انتقال دهد بدون تائید برگه نقل و انتقال و تائید دریافت فیزیک کالا از طرف نقل گیرنده ؟ تشکر
    rmzadeh
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    17 دی 1399 03:20 ب.ظ

    با سلام و خوش آمد

     

    بسته به نوع و کار شرکت و انبار، بسیاری از شرکت‌ها برای نقل و انتقال نیاز به چند مرحله تایید نداشته و از این نوع برگه جهت ثبت ورود و خروج داخلی بین انبارها استفاده می‌کنند ولیکن در صورتی که افراد مختلفی مسئولیت انبارهای مختلف را داشته و ورود و خروج کالا از یک انبار به انبار دیگر نیازمند درخواست و تایید افراد مختلف است، این قابلیت با استفاده از برگه های ورود و خروج فراهم بوده و قابل استفاده می‌باشد. دو نوع برگه ورود انتقالی و خروج انتقالی ساخته و از آن جهت نقل و انتقال استفاده کنید. 

     

    از آنجا که سیستم دائمی بوده و هر برگه انبار در محاسبه ریال ورود های آتی اثر مستقیم دارند و از آنجا که برگه نقل و انتقال در واقع یک برگه خروج و یک برگه ورود بصورت یکجا می‌باشد. در صورتی که نقل و انتقال شما یکباره نبوده و نیاز به مراحل پیگیری دارد، این نوع برگه برای استفاده مجموعه شما مناسب نمی‌باشد. اگر در آن مکانیزم تایید پیاده سازی کنیم برای انبارهای به روز مشکل ساز خواهد بود. 

     

    بسیاری از استفاده کنندگان این روش از انبار های در راه نیز استفاده می‌کنند تا کنترل دقیقی بین کالای خروجی و ورودی بین انبار ها داشته و در صورت وجود مشکل در تعداد کالا آن را بهتر کنترل کنند. 

     

    با ارادت

    محمدزاده

    --
    17 دی 1399 04:57 ب.ظ

    باسلام وتشکر

    محمدزاده

    --
    20 دی 1399 03:54 ب.ظ
    با سلام
    دربرگه درخواست کالا هنگام استفاده از واحد فرعی مقدار فرعی برابر با مقدار درخواست می شود و با فرمولی ای که از قبل تعریف شده هماهنگ نیست درصورتی که مقدار فرعی پس از قرار گرفتن در فرمول باید حاصل ضرب عدد دیگری شود ولی این اتفاق رخ نمی دهد.
    یک واحد فرعی = یک واحد اصلی * ضریب تبدیل
    با تشکر
    روزبه
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    21 دی 1399 09:36 ق.ظ

    با سلام،

     

    احیانا از واحد فرعی تقریبی استفاده نکرده اید؟ لطفا با واحد پشتیبانی تماس بگیرید تا همکاران موضوع را کنترل کنند ولیکن اگر واحد تقریبی باشد، پس شما می توانید عددی خلاف فرمول داشته باشید و این کاملا طبیعی است، درصد خطای قابل قبول و کلمه تقریبی مشخص کننده این موضوع است. اینجا واحد درست محاسبه می‌شود ولیکن کاربر می‌تواند بنا به نیاز آن را بنا به درصد خطا تغییر دهد. 

     

     

    لطفا برای موضوع های جدید از پستهای جدید استفاده کنید تا جستجو برای سایر کاربران در آینده آسان تر باشد. 

     

    با ارادت، 

    محمدزاده

    --
    21 دی 1399 06:44 ب.ظ
    سلام و درود برشما
    از واحد تقریبی استفاده کردم به این شکل نام واحد فرعی :استرینگ نحوه اعمال ضریب تبدیل: یک واحد فرعی = یک واحد اصلی * ضریب تبدیل ضریب تبدیل:1
    دقیق یا تقریبی :تقریبی درصدخطای قابل قبول :100 ولی عمل نمی کند.
    با تشکر
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    22 دی 1399 09:58 ق.ظ
    ضریب تبدیل 1 یعنی "مقدار فرعی مساوی مقدار اصلی"

    تقریبی یا دقیق در درخواست هیچ تاثیری ندارد.
    محمدزاده

    --
    23 دی 1399 01:52 ب.ظ
    برادرمن ضریب تبدیل 1 یعنی هر عدد ضرب در عدد یک بشه جواب همان عدد می شه ولی شما این تعریف را بری مقدار فرعی تعریف کردید بنابراین هیچ ربطی نداره وقتی مقدار فرعی را تغییر بدید مقدار اصلی هم تغییر کند .چطور دربرگه ورود وقتی از واحد فرعی استفاده می کنیم و هر عدد بخواهد ضربدر ضریب تبدیل بشه مقدار اصلی تغییر نمی کنه و لی در برگه درخواست این شرط درست عمل نمی کنه لطفا در برگه درخواست تست کنید.
    روزبه
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    23 دی 1399 02:30 ب.ظ

    با سلام، 

     

    تست کردم و درست عمل کرد، اگر واحد فرعی = واحد اصلی * ضریب تبدیل 1 ... پس اگر شما 100 واحد فرعی دارید، 100 واحد اصلی درخواست می‌گردد. در پست قبلی من به "درخواست" توجه نکردم ولیکن اگر دید شما این است که چرا واحد فرعی درصد خطا را در درخواست لحاظ نمی کند و اجازه نمی دهد شما در درخواست واحد فرعی بیشتر یا کمتر از واحد اصلی داشته باشید. این کنترل به این دلیل است که درصد خطا در واحد فرعی تنها در زمان ورود و خروج معنی دار بوده و در زمان درخواست اگر می دانید که خطا خواهید داشت، این دیگر خطا نیست. این وضعیت حتی در زمان استفاده از واحد فرعی اعلام می‌گردد.

     

     

    برای مثال شما ممکن است گونی آرد 50 کیلوی داشته باشید ولیکن در عمل گونی ها بین 47 و 53 کیلو پر باشند، با استفاده از واحد تقریبی شما میتوانید پس از کنترل وزن اطلاعات دقیق را ذخیره کنید ولی اگر شما در زمان درخواست اعلام کنید که گونی 47 کیلویی می خواهم، این دیگر خطا نبوده و تصمیم شما به استفاده از واحد دیگری به نام گونی 47 کیلویی می‌باشد. اینجا شما باید یک واحد به نام گونی 47 کیلویی بسازید.

     

    پس نتیجه می‌گیریم خطا در زمان درخواست بی معنی بوده و سیستم به شما اجازه نمی‌دهد تا در زمان درخواست واحد فرعی را با خطا وارد کنید. 

     

    با ارادت.

    محمدزاده

    --
    23 دی 1399 05:52 ب.ظ
    با سلام
    با تشکر از توضیحات شما فقط عرض کنم خدمت شما که فرض می کنیم ما دریک دربرگه خواست می خواهیم کالایی را درخواست کنیم که هر 12 عدد واحداصلی معادل 1 واحد فرعی مثلا 1 جین باشد دراین صورت قطعا دچار مشکل می شویم که چرا..........؟؟!! فرضیه شما قطعا در مثلا بالا صحیح است ولی درشرطی که در سیستم تعریف شده نتیجه با شرط مغایرت دارد و در این قسمت استدلال برنامه نویس بر شرط قالب است چون شرطی دیده می شود که نتیجه چیز دیگری است حتی با استلال درست که این موضوع نتنها به کاربر کمک نمی کند بلکه دچار سردرگمی کاربرمی شود.ومی شود اینطور نتیجه گرفت که وجود واحد فرعی در برگه درخواست کاربردی ندارد!
    با تشکر
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.