چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 22 مرداد 1399 10:58 ق.ظ توسط molaei
درخواست تعریف کاربر در نرم افزار نوسا
�6 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
اداره کل انتقال خون استان یزد
کاربر جدید
کاربر جدید

--
20 مرداد 1399 02:37 ب.ظ

    با سلام و احترام

    کاربران در نرم افزار نوسا وابسته به کاربرانی که به ویندوز لاگین می کنند می باشد و با توجه به اینکه در شبکه تعدادی از کاربران ،کاربر Administrator می باشند دسترسی های نرم افزار نامحدود می شود و مانند کاربرAdministrator  در سرور می باشد .

    همچنین کاربر امکان لاگین به نرم افزار را فقط روی یک سیستم مشخص دارد و دسترسی به نرم افزار وابسته به یوزر لاگین شده به ویندوز می باشد.بهتر است در نرم افزار امکان تعریف کاربران و مشخص کردن واحد سازمانی را داشته باشیم . بخصوص برای نرم افزار انبار و درخواست کالا از انبار نیاز است که هر واحد سازمانی ،بصورت مجزا درخواست خود را در نرم افزار ثبت نماید و این درخواست به مسئول انبار ارجاع داده شود.

     در صورت امکان قابلیت ایجاد و تعریف کاربر با تعیین سطح دسترسی مستقل از ویندوز در نرم افزار نوسا ایجاد گردد.باتشکر

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    20 مرداد 1399 02:43 ب.ظ
    سلام

    ارتباط کاربران سیستم با کاربران Windows (یا کاربران Domain) یکی از پایه‌های اصلی و مفاهیم بنیادین سیستم ما است و متاسفانه قابل تغییر نیست. در این زمینه پیش از این مطالب مشابهی در انجمن‌ها درج شده است. مثلا

    http://accsupport.nosa.co...ft/1757/Default.aspx

    ارادت
    molaei
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    20 مرداد 1399 03:16 ب.ظ
    با سلام و احترام.

    در مورد درخواست مطرح شده و نکات فنی آن، منتظر جناب آقای مومنی خواهیم ماند. فقط دو نکته در متن شما توجه بنده را جلب کرد که نکاتی در موردشان عرض می کنم:
    " با توجه به اینکه در شبکه تعدادی از کاربران ،کاربر Administrator می باشند دسترسی های نرم افزار نامحدود می شود و مانند کاربرAdministrator در سرور می باشد .": چنانچه کاربران شما بروی سیستم های خودشان ادمین باشند، مشکلی در مورد دسترسی هایشان وجود نخواهد داشت. اما اگر این کاربران بروی سرور نوسا ادمین هستند، می توانند به هر دسترسی که شما از ایشان می گیرید، مستقیما بروی سرور دسترسی پیدا کنند یا از آن ساده تر، همان آیتم را از روی سرور برای خودشان مجاز کنند. پس در هر حالت کمکی به شما نخواهد کرد.

    "همچنین کاربر امکان لاگین به نرم افزار را فقط روی یک سیستم مشخص دارد و دسترسی به نرم افزار وابسته به یوزر لاگین شده به ویندوز می باشد": چنانچه در شبکه از Active Directory استفاده می کنید و کاربران از طریق کاربران دامین وارد سیستم هایشان می شوند، عملا هر کاربری می تواند بروی کلیه ی سیستم ها Login کرده و بر اساس دسترسی خودش از نرم افزار استفاده کند. حتی نیازی به login هم ندارد و می تواند با Run as کردن برنامه با کاربر خودش و با دسترسی خودش برنامه را باز کند.
    راه حل ساده تری هم دارید: می توانید از سرویس SOAP در شبکه داخلی اتان استفاده کنید. به این صورت با هر بار اجرای برنامه، بدون توجه به کاربری که با آن وارد ویندوز شده اید، از شما نام کاربری و کلمه ی عبور پرسیده می شود. برای توضیحات بیشتر در مورد سرویس SOAP می توانید با همکاران دفتر تماس بگیرید.
    molaei
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    20 مرداد 1399 03:19 ب.ظ
    ارسال توسط momeni در 20 مرداد 1399 02:43 ب.ظ
    سلام

    ارتباط کاربران سیستم با کاربران Windows (یا کاربران Domain) یکی از پایه‌های اصلی و مفاهیم بنیادین سیستم ما است و متاسفانه قابل تغییر نیست. در این زمینه پیش از این مطالب مشابهی در انجمن‌ها درج شده است. مثلا

    http://accsupport.nosa.co...ft/1757/Default.aspx

    ارادت

     

    سلام و عرض ادب.

    در فاصله ای که بنده جواب را می نوشتم، پیام شما ارسال شده بود. سپاس از توضیحات شما و پوزش بابت ورود به بحث.

     

    اداره کل انتقال خون استان یزد
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    20 مرداد 1399 03:25 ب.ظ
    با سلام -اما این مورد اشتراک کاربران با کاربران دامین ،مناسب شبکه های بزرگ و با سیستم های مشترک نمی باشد و نرم افزار باید مستقل از ویندوز باشد.
    ما در قسمت درخواست کالا از انبار که واحدهای سازمانی که باید به نرم افزار لاگین کنند و درخواست خود را ثبت کنند و وضعیت درخواست خود را پیگیری کنند و درخواست های بخش های دیگر را نتواند مشاهده کنند به مشکل برخوردیم-
    اگر زیرساخت و دامین از کار بیفتد نرم افزار از کار می افتد و نمی توان در شبکه از نرم افزار استفاده کرد این یک باگ است و بهتر است برطرف شود
    اداره کل انتقال خون استان یزد
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    20 مرداد 1399 03:33 ب.ظ

    باسلام و عرض ادب

    در خصوص سرویس SOAP امکان استفاده در شبکه داخلی هم وجود دارد؟بابت توضیحات شما سپاسگزارم

    molaei
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    22 مرداد 1399 10:58 ق.ظ
    با سلام مجدد.

    در مورد استفاده از سرویس SOAP در شبکه ی داخلی: بله. امکان استفاده از آن در شبکه ی داخلی هم وجود دارد.
    البته، بر خلاف نظر شما، به نظر بنده، اتفاقا در شبکه های بزرگ، استفاده از مدل Windows Authentication با بهره گیری از امکانات Active Directory بسیار امن تر و مناسب تر و مدیریت کاربران از هر حیث ساده تر است.
    در مورد بحث درخواست کالا از انبار، بنده ارتباط آن را با بحث نحوه ی شناسایی کاربران متوجه نشدم. اینکه یک بخش نتواند درخواست بخش های دیگر را ببیند، ارتباطی با نحوه شناسایی کاربران آن بخش ندارد.

    در مورد "اگر زیرساخت و دامین از کار بیفتد نرم افزار از کار می افتد و نمی توان در شبکه از نرم افزار استفاده کرد این یک باگ است و بهتر است برطرف شود" هم، به نظرم خودتان جواب را در ابتدای جمله گفته اید: "زیرساخت"؛ یعنی ساختاری که فضای مناسب را برای ارائه خدمتی مشخص فراهم می کند. پس واضح است که اگر زیر ساخت فراهم نباشد، سرویس قابل ارائه نیست. اگر سیستم عامل سرور از کار بیفتد، یا برق قطع شود، یا اتصال شبکه ی شما دچار اختلال شود یا ... بخشی از سرویس های شما از کار خواهد افتاد و این، عین تعریف زیر ساخت است.
    این که یک سرویس چه زیر ساخت هایی نیاز دارد را، توسعه دهنده آن سرویس تعیین می کند.
    در مورد نوسا هم، اگر از روش Windows Authentication در بستر شبکه دامین استفاده می کنید، زیرساخت احراز هویت کاربران شما، نه تنها در نوسا، که در کل سرویس های سیستم عامل، دامین کنترلر شما خواهد بود. اگر این وضعیت از نظر شما مناسب نیست، همانگونه که عرض شد، می توانید از سرویس SOAP (و در کنارش تعریف کاربران بصورت Local بروی سرور) استفاده کنید. در اینصورت اولا برای احراز هویت از سرور دامین استفاده نمی شود، ثانیا در هر بار اجرای کلاینت نوسا، می توانید با نام کاربری و کلمه ی عبور متفاوتی وارد نرم افزار شوید. البته در این صورت، با هر بار تغییر سرور نوسا، مجبور خواهید بود کلیه ی کاربران را مجدد بروی سرور تعریف کنید؛ مساله ای که در زمان استفاده از شبکه دامین با آن مواجه نخواهید بود.
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.