چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 31 اردیبهشت 1399 03:16 ب.ظ توسط momeni
تایید سطرهای قرارداد و فراخوانی پیش فاکتور در قرارداد
�20 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
صفحه 1 از 212 > >>
مولف پيغام ها
j-esfahani
کاربر پیشرفته
کاربر پیشرفته

--
20 فروردین 1399 12:46 ب.ظ

    با سلام

    امکان "تنظیم رخداد پیش فاکتور و قرارداد تایید شده" را از کاربر (کارشناس فروش) گرفته ایم و به کاربر (حسابدار فروش) داده ایم . حال کارشناس فروش میخواهد در قراداد پیش فاکتور را فراخوانی کند ، سیستم بدلیل اینکه سطرها "تایید نشده" هستند این امکان را به کارشناس فروش نمیدهد.

    درصورتی که انتظار داشتیم پس از فراخوانی پیش فاکتور در قرارداد توسط کارشناس فروش، حسابدار فروش قرارداد را بررسی کند سپس سطرهای قرارداد تایید شوند.

    j-esfahani
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    20 فروردین 1399 01:15 ب.ظ

    با این حال ، حسابدار فروش پیش فاکتور را تایید میکند اما چون امکان تنظیم سطر تایید شده قرارداد را ندارد باز نمی تواند فراخوانی را انجام دهد.

    j-esfahani
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    20 فروردین 1399 02:12 ب.ظ
    منظور، کارشناس فروش باز نمی تواند پیش فاکتور را فراخوانی کند
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    20 فروردین 1399 02:57 ب.ظ
    سلام

    اگر درست متوجه شده باشم منظور شما این است که سطر تایید نشده پیش‌فاکتور در قرارداد فراخوانی شود. این که میسر نیست چون با اصل نیاز به تایید منافات دارد. قبل از فراخوانی، کاربری که اختیار تایید دارد باید سطرهای پیش‌فاکتور را تایید کند (کارشناس یا حسابدار را من نمی‌دانم). تنظیم سطر تایید شده در پیش‌فاکتور یا قرارداد هم همین حالت را دارد. باید اختیار تایید وجود داشته باشد. من که متوجه نقش کارشناس و حسابدار در مثال شما نشدم اما اگر یکی از آنها اختیار تایید داشته باشد می‌تواند ابتدا پیش‌فاکتور را تایید کند و سپس در قرارداد فراخوانی نماید.
    j-esfahani
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    20 فروردین 1399 03:25 ب.ظ

    پس با این مطلبی که شما فرمودید کارشناس فروش (کسی که نمی تواند سطر ها را تایید کند) پیش فاکتور را ثبت کند و حسابدار فروش (کسی که تایید سطر ها را دارد) پیش فاکتور را تایید و در قرارداد فرخوانی کند ؟

    j-esfahani
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    20 فروردین 1399 03:28 ب.ظ

    کارشناس فروش = کسی که پیش فاکتور و قرارداد (تایید نشده) ثبت میکند

    حسابدار فروش = کسی که براساس آیین نامه های فروش فقط اقدام به تایید و عدم تایید سطرهای قرارداد میکند و وارد ثبت های فروش نمی شود. چون اصلا کارمند واحد فروش نیست

    پ.ن : درصورتی که قرارداد تایید شود امکان درخواست از انبار وجود دارد

    j-esfahani
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    20 فروردین 1399 03:32 ب.ظ
    ارسال توسط مومنی در 20 فروردین 1399 02:57 ب.ظ
    سلام

    اگر درست متوجه شده باشم منظور شما این است که سطر تایید نشده پیش‌فاکتور در قرارداد فراخوانی شود. این که میسر نیست چون با اصل نیاز به تایید منافات دارد. قبل از فراخوانی، کاربری که اختیار تایید دارد باید سطرهای پیش‌فاکتور را تایید کند (کارشناس یا حسابدار را من نمی‌دانم). تنظیم سطر تایید شده در پیش‌فاکتور یا قرارداد هم همین حالت را دارد. باید اختیار تایید وجود داشته باشد. من که متوجه نقش کارشناس و حسابدار در مثال شما نشدم اما اگر یکی از آنها اختیار تایید داشته باشد می‌تواند ابتدا پیش‌فاکتور را تایید کند و سپس در قرارداد فراخوانی نماید.

    مطلب شما درست است که می فرمایید با اصل تایید منافات دارد اما باز حسابدار فروش پیش فاکتور را تایید میکند انتظار داریم مشکل حل شود اما کارشناس فروش چونکه نمی تواند سطر های تایید شده ایجاد کند امکان فراخوانی را ندارد . کلا سیستم قفل میشه (از هر راهی که میریم نمیشه کارشناس فروش فراخوانی انجام بده)

     

     

     

    j-esfahani
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    20 فروردین 1399 03:42 ب.ظ

    شما اینطور فرض بفرمایید :

    1- کارشناس فروش >  ثبت پیش فاکتور (تایید نشده)

    2- مدیر فروش > تایید پیش فاکتور

    3- کارشناس فروش > ثبت قرارداد (براساس پیش فاکتور تایید شده)

    در حالت 3 سیستم اخطار می دهد که کاربر امکان ثبت قرارداد تایید شده را ندارد .

    آیا میتوان کارشناس فروش قرارداد را ثبت کند ؟

    molaei
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    20 فروردین 1399 04:55 ب.ظ
    سلام و عرض ادب.
    پیش فاکتور و قرارداد، هرچند به لحاظ تئوری و تعریف با هم تفاوت دارند، اما از نظر سیستمی، هر دو می توانند به عنوان نخستین گام از عملیات فروش (به طور مستقل از هم) مورد استفاده قرار بگیرند. منظور این است: پیش فاکتور تنها - قرارداد تنها - قراردادی که مبتنی بر یک پیش فاکتور تنظیم شده است، هر سه می توانند شروع عملیات فروش باشند.
    کنترلی که از نقطه نطر بحث های حسابداری روی هر سه شکل از این "آغاز"ها در نظر گرفته اید، عملیات تایید است.
    با این مقدمه، طبیعی است، کسی که امکان آغاز فرآیند فروش را توسط پیش فاکتور و بدون تایید نماینده ی مالی ندارد، طبیعتا همین اختیار را توسط قرارداد هم ندارد.
    فرض کنید خواست شما شدنی بود. نتیجه چه می شد؟ کارشناس فروش می توانست قرارداد تایید شده ثبت کند - که طبق فرمایشات شما، مطابق دسترسی هایش نیست.

    نکته ی کلیدی سوال شما اینجاست: کسی که مشغول تنظیم قرارداد است، همان دسترسی هایی که در مورد فراخوانی پیش فاکتور داشته باشد، در مورد تنظیم دستی قرارداد نیز خواهد داشت. پس می تواند قرارداد را فراخوانی کند، سطری به آن اضافه کند و در حالت تایید شده ذخیره نماید. که غلط است.

    راه حل پیشنهادی: چنانچه بجای فراخوانی پیش فاکتور در قرارداد، از فیلد قرارداد مرجع سطر قرارداد نسبت به اتصال آن به پیش فاکتور استفاده کنید، قرارداد بصورت تایید نشده ذخیره می شود. حال مانند پیش فاکتور می بابیست مورد تایید مقام مسئول برسد و ادامه ی ماجرا.

    پ.ن. آقای مومنی، ببخشید میان بحث وارد شدم. پوزش بنده را بپذیرید.
    j-esfahani
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    20 فروردین 1399 05:25 ب.ظ

    سلام

    خیلی ممنون از شما

    امکاناتی که در ذهنم هست :

    دسترسی های کارشناس فروش

          - امکان ثبت سطرهای قرارداد تایید شده مبتنی بر پیش فاکتور (تایید شده)

                   قبول دارم در این وضعیت کارشناس فروش قراداد تایید شده تنظیم میکند اما به مرجع پیش فاکتور تایید شده متصل است .

     

          - امکان ثبت سطرهای قرارداد تایید نشده

                1- با مرجع :  قرادادی ثبت شده که از پیش فاکتور تایید نشده فراخوانی شده است و مدیر در این وضعیت قرارداد را تایید میکند .

               2- بدون مرجع : فرایند فروش از قرارداد آغاز شده و مدیر در این حالت سطر را تایید می کند

     

    *دسترسی مدیر فروش (حسابدار فروش)

        - امکان تایید سطرهای پیش فاکتور/ قرارداد

     

    در هرصورت وظیفه کارشناس ثبت سطرهای تایید نشده و  یا فراخوانی سطرهای تایید شده است

    j-esfahani
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    20 فروردین 1399 05:28 ب.ظ

    "راه حل پیشنهادی: چنانچه بجای فراخوانی پیش فاکتور در قرارداد، از فیلد قرارداد مرجع سطر قرارداد نسبت به اتصال آن به پیش فاکتور استفاده کنید، قرارداد بصورت تایید نشده ذخیره می شود. حال مانند پیش فاکتور می بابیست مورد تایید مقام مسئول برسد و ادامه ی ماجرا. "

     

    فیلد قرارداد مرجع ؟ کجاست؟ در قرارداده ؟

     

    j-esfahani
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    20 فروردین 1399 05:31 ب.ظ

    در فراخوانی به صورت سطری ، میشه در فیلتر بصورت دستی، گزینه "تایید نشده" را فعال کرد اما منطقی نیست هر بار این کار را کرد

    درفراخوانی کل پیش فاکتور ، اصلا کاری نمیشه کرد

    molaei
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    20 فروردین 1399 05:50 ب.ظ
    در مورد بخش اول فرمایش شما، "قبول دارم در این وضعیت کارشناس فروش قراداد تایید شده تنظیم میکند اما به مرجع پیش فاکتور تایید شده متصل است .": عرض کردم؛ میتونه قرارداد تایید شده ی غیر متصل به پیش فاکتور هم تنظیم کنه - که مطابق خواسته شما نیست.
    در مورد بخش دوم: یک سطر قرارداد Insert کنید، به جای تکمیل دستی اطلاعات، از طریق ستون "پیش فاکتور مرجع"، سطر پیش فاکتور تایید شده را فراخوانی نمایید. خود به خود به صورت تایید نشده فراخوانی خواهد شد.
    در مورد سوم: بنده مهمان ناخوانده ی این پست بودم. جناب آقای مومنی پاسخ نهایی را خواهند داد.
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    20 فروردین 1399 06:30 ب.ظ
    سلام

    من که کلا متوجه مشکل نمی‌شوم جز اینکه اصراری وجود دارد که وظایف اشخاص به صورتی تنظیم شود که با روش کار سیستم مطابقت نداشته باشد - و کار سختی هم هست انصافا. از جناب مولایی هم بسیار ممنونم که کمک فرمودید. اگر در نهایت با همفکری هم به نتیجه‌ای رسیدید که ما باید تغییر در سیستم بدهیم بفرمایید تا بررسی کنیم و اگر میسر بود اعمال شود.

    ارادت و تشکر
    j-esfahani
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    21 فروردین 1399 01:59 ب.ظ

    جناب آقای مومنی و مولایی عزیز

    @ آقای مومنی : فرایند فروش اگر از قرارداد شروع شود مشکلی نیست خیلی هم خوب همه چی ok ، سلسه مراتب ثبت و تایید بخوبی جلو میره . فکر کنم تحلیل گرهای سیستم، امکان "تایید سطر پیش فاکتور/قرارداد" فقط جهت سطر های قرارداد دیده اند (بدلیل مسائل عرض شده ...)

    مشکل فقط در زمانی است که فرایند فروش از پیش فکتور آغاز شود ...

     

    @آقای مولایی :

    "در مورد بخش دوم: یک سطر قرارداد Insert کنید، به جای تکمیل دستی اطلاعات، از طریق ستون "پیش فاکتور مرجع"، سطر پیش فاکتور تایید شده را فراخوانی نمایید. خود به خود به صورت تایید نشده فراخوانی خواهد شد. "

    پس منظورتون فیلد پیش فاکتور مرجع است .

    اگر سیستم به این روش کار میکرد که 50% مشکلات حل بود ، چون سطر پیش فاکتور تایید شده است بعد از فراخوانی هم تایید شده در قرارداد ظاهر میشود و چون که کارشناس فروش امکان ثبت سطر تایید شده را ندارد امکان فراخوانی هم نیست.

    50 % دیگه در اکثر مواقع بدلیل زیاد بودن سطرهای پیش فاکتور و امکان خطا در فراخوانی ، بهتر است کل برگه پیش فاکتور فراخوانی شود. در این حالت هم امکان فراخوانی نیست

     

    @ آقای مومنی : کلا متوجه مشکل نمیشید ؟؟؟ باور نمیکنم

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    23 فروردین 1399 11:05 ق.ظ
    سلام مجدد

    باور بفرمایید این متن بسیار طولانی را 3 بار خواندم. اصل مشکل در بین سطرهای متن (و حتی در فضای خالی) نهفته بود و اینقدر درگیر به یاد آوردن مدیر و کارشناس و حسابدار و نقش آنها بودم که متوجه نمی‌شدم.

    اشکالی در سیستم وجود دارد: در فراخوانی پیش‌فاکتور در قرارداد شبیه کپی قرارداد یا کپی پیش فاکتور عمل شده است و وضعیت تایید سطرها هم کپی میشود. درحالی که باید کنترل میشد که اگر کاربر اختیار تایید ندارد سطرهای تایید شده به صورت تایید نشده کپی شوند. این مشکل رفع خواهد شد.
    molaei
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    23 فروردین 1399 12:11 ب.ظ

    سلام مجدد.
    جناب آقای اصفهانی، بنده يک پيش فاکتور با يک سطر تاييد شده تنظيم کردم. حال با کاربري که دسترسي تاييد سطر پيش فکتور يا قرارداد ندارد، وارد سيستم شدم. يک قرارداد خالي باز کردم. حال اگر از امکان فراخواني يک پيش فاکتور استفاده کنم، که همانطور که عرض شد، براي شما راهگشا نيست. بجايش، در سطر اول قرارداد، روي سلول "پيش فاکتور مرجع" کليک کردم، سه نقطه را زدم، در فهرست پيش رو، آن سطر پيش فاکتور مورد نظر را انتخاب کردم. سطر به برگه اضافه شد، خود به خود تيک "تاييد شده" ي آن هم برداشته شد. همین مراحل برای سایر سطرهای قرارداد هم قابل انجام است.
    شما همين مراحل را طي کرديد و به جواب نرسيديد؟

    البته پاسخ اصلی، که مربوط به کپی کل یک پیش فاکتور در قرارداد بود را، جناب آقای مومنی فرمودند.
    عرایض بنده، موقتا می تواند رافع مشکل شما باشد.

    j-esfahani
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    23 فروردین 1399 12:34 ب.ظ
    ارسال توسط j.esfahani در 20 فروردین 1399 05:31 ب.ظ

    در فراخوانی به صورت سطری ، میشه در فیلتر بصورت دستی، گزینه "تایید نشده" را فعال کرد اما منطقی نیست هر بار این کار را کرد

    درفراخوانی کل پیش فاکتور ، اصلا کاری نمیشه کرد

    @ آقای مولایی

    .... "بجايش، در سطر اول قرارداد، روي سلول "پيش فاکتور مرجع" کليک کردم، سه نقطه را زدم، در فهرست پيش رو، آن سطر پيش فاکتور مورد نظر را انتخاب کردم. سطر به برگه اضافه شد، خود به خود تيک "تاييد شده" ي آن هم برداشته شد. همین مراحل برای سایر سطرهای قرارداد هم قابل انجام است."

    بله این روش را کشف کرده بودم ^ اما به قول آقای مومنی که در یک جای دیگه فرموده بودند ... "  پیش‌فرض مزبور را (با تلاش قابل ملاحظه‌ای) تغییر داده است"

    فعلا امکان تایید سطرهای پیش فاکتور/قرارداد را به کارشناس فروش داده ایم + تعهد اخلاقی

     

     

     

    j-esfahani
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    23 فروردین 1399 12:40 ب.ظ

    @ آقای مومنی
    "باور بفرمایید این متن بسیار طولانی را 3 بار خواندم. اصل مشکل در بین سطرهای متن (و حتی در فضای خالی) نهفته بود و اینقدر درگیر به یاد آوردن مدیر و کارشناس و حسابدار و نقش آنها بودم که متوجه نمی‌شدم."  

    ... "سطرهای تایید شده به صورت تایید نشده کپی شوند" دقیقا

    بسیار ممنون از شما و از آقای مولایی

     

    p.asadzadeh
    کاربر
    کاربر

    --
    31 اردیبهشت 1399 02:20 ب.ظ

    با سلام 

    احترامآ، در مورد مطلبی که بیان شد من هم مشکل مشابهی دارم. با توجه به اینکه قرارداد مرحله بعد از پیش فاکتور است و در زمان قرارداد وجه یا اسنادی دریافت میشود، روالی که میخواستیم در شرکت پیاده شود به این صورت است که کارشناس فروش پیش فاکتور را بر اساس تعرفه موجود به صورت تایید شده ثبت کرده و در قرارداد به صورت تایید نشده فراخوانی کند و سپس حسابدار فروش پس از بررسی مسائل مالی قرارداد را تایید کند. در صورتی که گزینه تنظیم رخداد پیش فاکتور و قرارداد تایید شده در دو گزینه (تنظیم رخداد پیش فاکتور تایید شده و گزینه تنظیم رخداد قرارداد تایید شده) وجود داشت بنظرم روش فوق درشرکت اجرایی بود. باتوجه به اینکه این امکان وجود ندارد لطفا درمورد راه حلی برای اجرایی شدن روال فوق راهنمایی بفرمایید؟ 

    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
    صفحه 1 از 212 > >>