چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 09 مهر 1397 09:34 ق.ظ توسط momeni
نوع سند افتتاحیه دریافت و پرداخت در پایگاه تلفیقی
�1 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
yaghot
کاربر جدید
کاربر جدید

--
09 مهر 1397 08:33 ق.ظ
    با سلام و خسته نباشید

    در یک سیستم اطلاعاتی که از سال 90 شروع شده است. برای سال 97  افتتاحیه دریافت و پرداخت میزنیم و نوع سند را " افتتاحیه" انتخاب میکنیم تا زمان گزارش از تراز افتتاحیه بتوانیم به راحتی فیلتر کنیم. اما زمان اعلام وصول چکهای موجود در افتتاحیه با پیغام زیر مواجه میشویم. با تغییر نوع سند به "عادی " مشکل  رفع میشود . اما هردفعه باید نوع سند را تغییر دهیم تا گزارشات هم به درستی بگیریم.اگر سند تایید شده باشد که باید هر دفعه به مدیر اطلاع دهیم که سند را از حالت تایید خارج کند.امکانش هست که یک حالت ثابت داشته باشد؟

    تشکر

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    09 مهر 1397 09:34 ق.ظ
    سلام

    بررسی صحت کارهایی که با مدرک دریافت و پرداخت انجام می‌شود همیشه با توجه به عملیات مالی همه‌ی سال‌ها و همه‌ی بخش‌ها انجام می‌شود (اگر غیر از این بود مثلا احتمال اعلام وصول مکرر یک چک در دو سال مختلف یا توسط دو بخش میسر می‌شد که وضعیت بسیار نامطلوبی بود). روش کار چنین است: همه سندهای عادی در این بررسی لحاظ می‌شوند + سند افتتاحیه اولین سال مالی. توجه بفرمایید که اولین سال مالی در این سیستم 1390 است.

    به نظر می‌رسد که سند افتتاحیه‌ی شما ما به ازای اختتامیه در سال قبل ندارد و به این ترتیب مدارکی که در افتتاحیه 97 به سیستم معرفی شده‌اند در سال 96 در سیستم وجود نداشته‌اند. این وضعیت با تعریف ما به این معنی است که سند مورد اشاره‌ی شما افتتاحیه نیست و یک سند عادی است. به همین دلیل اگر سند را افتتاحیه تعریف کنید، در بررسی عملیات همه‌ی سال‌ها سند افتتاحیه (و اختتامیه‌ی سال قبل) با هم لحاظ نمی‌شوند و از آنجا که اختتامیه‌ی سال قبل وجود ندارد چنین می‌شود که یک سند دارای رخداد داریم که مانده ندارد - پس یعنی به نحوی "تحت تاثیر اسناد سایر سال‌های مالی" در وضعیت خارج شده قرار دارد. این تاثیر اسناد سایر سال‌های مالی در اینجا یعنی وجود نداشتن اختتامیه‌ی سال مالی قبل.

    اگر اصرار دارید که سند عادی مورد بحث را به عنوان افتتاحیه در سیستم حفظ نمایید لازم است تا مشابه آن سند را در سال قبل به عنوان یک سند عادی تنظیم کنید و در همان سال قبل یک سند اختتامیه حاوی معکوس همان مبالغ را نیز درج کنید. این دو سند می‌توانند همیشه پیش‌نویس بمانند و اصلا در عملیات سال 96 منعکس نشوند - اما قاعدتا وجود آنها باید این مشکل را رفع نماید. در واقع وجود مدارک دریافت و پرداخت در سال مالی قبل را با آنها شبیه‌سازی کرده‌ایم.
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.