چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 01 شهریور 1397 11:08 ق.ظ توسط momeni
درخواست در بخش دسترسی کاربران:
�5 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
msh100100
کاربر
کاربر

--
29 مرداد 1397 10:31 ق.ظ

    با توجه به اینکه در عمده شرکتهای بزرگ، ادمین سیستم در اختیار یک شخص(مثلا آقای آیتی منش) و تعریف اختیارات کاربران در اختیار شخص دیگری (مثلا آقای مالی چی) که معمولا مدیر مالی و یا رئیس حسابداری است میباشد. در زمان ارسال درخواست به آی تی استفاده از جملات(ویرایش سند، برگه دریافت ، ....) کار را برای هر دور طرف سخت میکند و آقای آیتی منش در زمان باز کردن لیست دسترسی ها با چندین سطر که مربوط به ویرایش سند هست برخورد میکند( سند خود، سند دیگران و ...)، که این مورد باعث گیجی وی شده و در صورت مسئولیت پذیر بودن، دائما باید بپرسد کدام سطر؟ کدام شاخه؟ و در حالت بد آن برای رفع مسئولیت و اجرای درخواست سریع مدیر مالی روی گزینه شانسی اقدام خواهد کرد. و پاسخ نهایی هم اینکه شما نگفتید کدام؟ من همون اولی رو که سرچ کردم "اقدام کردم"

    اگر امکان داشته باشد، هر دسترسی یک کد داشته باشد(مثل درخت حساب) و در زمان درخواست، دقیقا کد مورد نظر و یا شاخه مرد نظر درخواست میشود، حتی میتوان از کد تا کد را نیز از ادمین شبکه درخواست کرد.

    پیروزی کمترین حق شماست.

    پاینده باشید.

     

    موجودی مهرت به دلم ریز ندارد

    این بسته حسابی است که واریز ندارد

    اقلام بدهکاری من جان و دلم بود

    چـشــمـت طلــب مبلــغ ناچـیز نـدارد
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    29 مرداد 1397 10:40 ق.ظ
    سلام

    پیشنهاد بدی نیست - اما راه بهتر به نظر بنده این است که آقای مالی‌چی بدون اینکه ادمین باشند خودشان اختیار تعریف کاربران و تنظیم اختیارات آنها را داشته باشند.

    هر یک از اختیارات دارای یک کد اختصاصی هستند اما از آنجا که اختیارات به تدریج و بسته به خواسته‌های کاربران به مرور زمان به سیستم اضافه می‌شوند کدهای مزبور ترتیب و طبقه‌بندی مناسبی ندارند و به همین دلیل برای بازنمایی مناسب نیستند. طرح و اجرای یک سیستم کدینگ جدید برای آنها نیز زمان و کار قابل ملاحظه‌ای خواهد برد (و شاید به سادگی میسر نباشد). اگر پیشنهاد من مشکل را رفع نمی‌کند لطفا بفرمایید تا کاربرد عمومی خواسته‌ی شما را بررسی کنیم و اگر عمومیت داشت بیشتر روی آن کار کنیم.
    msh100100
    کاربر
    کاربر

    --
    30 مرداد 1397 01:41 ق.ظ

    خدمتتان عارضم که بنده توی 2 تا از هلدینگهای استفاده کننده از نوسا کار کرده ام و این موضوع در هر دو هلدینگ مطرح بود و با عنایت به تصمیم مدیران ارشد هلدینگ بر تمرکز دسترسی دهی این مشکل به وجود آمده بود

    از طرفی حضرت عالی به نکته حائز اهمیتی اشاره کردید که قصد داشتم در تیکت مستقلی به آن اشاره کنم که مجالی شد برای مطرح کردن آن که اصلا چرا این دسترسی از مدیران مالی شرکتهای اقماری سلب میشود؟

    یکی از دلایل عمده ای که مدیران ارشد هلدینگ ها اختیار دسترسی دهی را به مدیران مالی شرکتهای اقماری نمیدهند؛ این است که:

    هلدینگ های آ و پ با 10 و 30 شرکت تابعه ، اقدام به خرید نرم افزار نوسا نموده اند و هر دو هلدینگ مورد نظر، نمیخواهند حق استفاده از تمام زیر سیستمها را به تمام شرکتهای اقماری خود بدهند (گاها به دلیل عدم نیاز  و گاها محدودت کاربر)، مثلا سیستم فروش خود را برای یکی از شرکتهای اقماری خود با 1 کاربر اضافه خریداری کرده است ولی نمیخواهد سایر شرکتهای اقماری از آن استفاده نمایند: 

    از طرفی نمیتوانند آن شرکت ها در استفاده از زیر سیستم های(حسابداری، دریافت پرداخت، انبار، فروش ، حقوق و دارایی ثابت) در قسمتی غیر از بخش "دسترسی دهی" محدود کنند زیرا وقتی دسترسی به دسترسی دهی را به یک مدیر مالی میدهند، وی اقدام به فعال سازی سایر سامانه ها برای خود مینماید و قفل اشغال میکند.

    و اما پیشنهاد من:

    در قسمت سرور نرم افزار(admin) و در زمان ویرایش مشخصات دیتابیس، یک تب ویژه جهت دسترسی های آن دیتابیس به زیر سیستم ها اختصاص داده شود و دسترسی داخل آن تب محدود شود(تب دقیقا مثل تب ورود به سیستم) به نحوی که ادمین کل به هر شرکت اجازه بدهد که با چه زیر سیستم هایی حق دارد کار کند، 

    سپس در زمانی که یوزر میخواهد لاگین کند، حتی اگر دسترسی به انبار را به خود اختصاص داده باشد با پیام "این دیتابیس مجاز به استفاده از سیستم انبار نیست" مواجه میشود و گزینه انبار وی بصورت غیر فعال در آمده سپس لاگین میشود.

    حق پشت و پناهتان

    موجودی مهرت به دلم ریز ندارد

    این بسته حسابی است که واریز ندارد

    اقلام بدهکاری من جان و دلم بود

    چـشــمـت طلــب مبلــغ ناچـیز نـدارد
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    30 مرداد 1397 09:55 ق.ظ
    سلام

    همیشه مطرح کردن مشکل اصلی و تلاش برای یافتن راه‌حل دقیق و منطقی (مشابه پیشنهاد شما) نتیجه‌ی زیباتری به همراه دارد.

    با تشکر از شما، حتما، پیشنهاد شما را پیاده‌سازی خواهیم کرد. به این ترتیب مدیران مالی بدون اینکه بتوانند "عملا" امکان دسترسی به زیرسیستم‌ها را برای خود (و یا سایر کاربران پایگاه) فراهم کنند قادر خواهند بود به دلخواه دسترسی‌های کاربران را تنظیم کنند. فقط باقی می‌ماند تنظیم پایگاه‌ها در ارتباط با زیرسیستم‌ها که فقط از طریق admin و توسط کاربرانی که در سرور یا Domain در نقش administrator باشند قابل انجام خواهد بود.

    ممنون
    msh100100
    کاربر
    کاربر

    --
    01 شهریور 1397 06:40 ق.ظ
    این خبر خیلی خوبی است.
    اتفاقا هم اکنون با یک مشتری شبه هلدینگی در حال مذاکره هستیم تا نوسایی شود. نقطه عطف مذاکرات همین مبحث هست. پیش بینی شما بابت حد اکثر مدت زمان لازم برای ابنکه این مبحث در اختیار مشتریان قرار بگیرد چیست؟
    موجودی مهرت به دلم ریز ندارد

    این بسته حسابی است که واریز ندارد

    اقلام بدهکاری من جان و دلم بود

    چـشــمـت طلــب مبلــغ ناچـیز نـدارد
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    01 شهریور 1397 11:08 ق.ظ
    سلام

    حداکثر تلاش برای اینکه در همین نسخه‌ی 602 اجرایی شود را بکار خواهم برد. تا انتهای شهریور (اگر مشکل پیش‌بینی نشده‌ای پیش نیاد) ارائه خواهد شد.
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.