چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 21 مرداد 1397 05:20 ب.ظ توسط momeni
قوانین شرح رخداد های مالی دارایی ها
�3 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
j-esfahani
کاربر پیشرفته
کاربر پیشرفته

--
21 مرداد 1397 11:33 ق.ظ

    با سلام

    در شرکت ما ، قانون شرح رخداد خرید دارایی (در حساب اصلی) به این شکل است :
    ( خريد (نام دارایی) جهت (تحویل گیرنده) (ش: (شماره رخداد) - (تاریخ) )

    فیلدهای تعریف شده در سیستم، "تحویل گیرنده" وجود ندارد.لطفا اگر امکان دارد بررسی شود.

     

    مطلب دیگر اینکه، آیا در زمان ثبت رخداد دارایی، میتوان شرح حساب اصلی را بصورت دستی ثبت کنیم ؟ (فقط شرح رخداد و شرح طرف حساب قابل ثبت است)

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    21 مرداد 1397 12:43 ب.ظ
    سلام

    افزایش بهای تمام شده‌ی دارایی همزمان با تعیین تحویل گیرنده انجام نمی‌شود. در واقع در زمان خرید (افزایش بها) "دلیل" آن مشخص نیست (قرار است در انبار بماند، در جایی نصب شود یا به شخصی تحویل شود). به همین دلیل تحویل گیرنده به صورت یک فیلد در اختیار نیست. یک روش این است که مثلا از شرح رخداد افزایش بها برای تعیین "منظور" از ثبت این رخداد استفاده شود و همان عبارت در شرح رخداد مالی لحاظ شود. به این ترتیب انواع دلایلی که برای افزایش بها ممکن است پیش بیایند قابل مستند شدن خواهند بود. البته این عبارت منظور ما از خرید را مشخص می‌کند - اینکه واقعا چه بر سر دارایی آمده باشد در رخدادهای آتی مشخص می‌شود.

    بر خلاف سیستم‌های انبار و فروش که در آنها تناظر یک به یک بین رخدادهای سیستم جانبی با رخدادهای مالی وجود داشت، در اموال چنین نیست و بسیاری از رخدادهای اموال بیش از یک رخداد مالی (حتی تا 6 رخداد مالی - با توجه به سود و زیان یا تغییر در مازاد تجدید ارزیابی قابل جذب) را تولید می‌کنند. شرح این رخدادهای مالی صرفا در زمان تشکیل سند اموال تعیین می‌شوند و از قبل جایی در رخداد دارایی ندارند. این شرح، البته، پس از تشکیل سند، با ویرایش سند اموال قابل اصلاح یا ثبت دستی خواهد بود.

    ارادت
    j-esfahani
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    21 مرداد 1397 03:51 ب.ظ

    سلام

    زمانیکه که در سیستم، برای هر فیلد دینامیکی، 2 حالت (مقدار ابتدایی) و (بدون مقدار ابتدایی) در نظر گرفته شده است ، آیا نمی توان از فیلد (بدون مقدار ابتدایی) برای این منظور استفاده کرد ؟ 

    (هر زمان رخدادی برای دارایی اتفاق افتاد، فیلد مقدار دهی شود/ مثلا در زمان خرید نمی دونیم تحویل گیرنده کیست؟(تحویل گیرنده خالیست اشکال ندارد) و اگر با شناخت از تحویل گیرنده، رخداد افزایش بها تمام شده ثبت شود ، فیلد دینامیکی تحویل گیرنده مقدار دهی شود)

    ممنون

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    21 مرداد 1397 05:20 ب.ظ
    سلام

    مشخصات دینامیکی دارایی به صورتی که اشاره فرموده‌اید در گزارش‌ها در اختیار قرار دارند. مثلا "پلاک اموال"؛ مقدار این مشخصه‌ی دینامیکی را بازنمایی می‌کند. اینکه محتوای فیلد چیست به تنظیم گزارش برمی‌گردد: آخرین مقدار یا مقدار در یک تاریخ مشخص. در مقابل "پلاک اموال - مقدار ابتدایی" صرفا به مقدار پلاک اموالی که در زمان تعریف دارایی تعیین شده است اشاره دارد. البته هیچیک از این دو مقدار در زمان تعیین شرح رخداد مالی در اختیار قرار ندارند. استفاده از مقدار ابتدایی که حتما نادرست است. مقدار در تاریخ مورد نظر یا آخرین مقدار هم کاملا گیج‌کننده خواهد بود. آیا تاریخ رخداد مورد نظر است؟ حتما خیر - چون به احتمال بسیار زیاد در زمانی که مشغول خرید دارایی هستید هنوز تحویل گیرنده‌ی آن مشخص نیست یا برای سیستم مشخص نشده است (من روال اختصاصی سازمان شما که در زمان خرید دارایی تحویل‌گیرنده‌ی آنرا می‌دانید را عمومی فرض نکرده‌ام). آخرین تحویل گیرنده هم حتما نادرست است - اصولا با این واقعیتِ سیستم که تحویل‌گیرنده قرار است شناور باشد و با رخدادهایی در زمان دلخواه و با حفظ سوابق تغییر کند سازگار نیست. از همه‌ی این توضیحات که بگذریم، مشخصات دینامیکی در زمان تشکیل سند در اختیار قرار ندارند و محاسبه‌ی آنها نیز بسیار دشوار است - به خصوص اگر توجه کینم که رخدادهای دارایی‌های مختلف در تاریخ‌های متفاوت ممکن است به همراه هم سند شوند. همانطور که در محاوره‌ی تنظیم شرط پارامتریک دیده می‌شود، فقط مشخصات ثابت دارایی برای استفاده در شرح در اختیار قرار دارند.
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.