چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 19 اسفند 1395 01:11 ب.ظ توسط momeni
نبود تفضیلی در انبار
�1 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
رسول قلی پور
کاربر جدید
کاربر جدید

--
19 اسفند 1395 12:28 ب.ظ

    با سلام :

    ضمن عرض خسته نباشید اینجانب قلی پور ( شرکت زربال طیور ) با توجه به نبود ارتباط سیستمی تفصیلی کالا با حساب در قسمت انبار دچار مشکل گردیده ام چرا که مجبور شده ام در قسمت درخت حسابهای چندین حساب قیمت تمام شده جهت گوشت و مرغ و ماهی و سوسیس و کالباس و ... باز کنم و با توجه به شعار نوسا که ابراز می گردد هرجا که حسابها دچار تکرار گردید از تفصیلیها استفاده گردد که این موضوع با گفته های نوسا مطابقت ندارد چرا که در قسمت موجودی کالاهای نیز می بایست یک حساب موجودی کالا با تفصیلهای محصولات در حسابداری منعکس گردد همانند فروش محصولات در صورتیکه در حال حاضر این موضوع در سیستم رویت نمی گردد می بایست راهکاری همانند فروش وجود داشته باشد  اینجانب را راهنمایی فرمایید در غیر اینصورت راهکار دستی به هیچ عنوان شایسته آن شرکت نمی باشد چون در فروشگاه های مربوط به به این شرکت چندین یخچال مختص شرکتهای معتبر وجود دارد و همچنین داخل هر کدام از یخچالها محصولات خاصی وجود دارد به عنوان مثال یکی از یخچالها اختصاص به محصولات سوسیس و کالباس دارد دیگری اختصاص به فرآوردهای مرغ و ... لطفا اینجانب را راهنمایی فرمایید

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    19 اسفند 1395 01:11 ب.ظ
    سلام

    در ارائه هر شعاری (مثل استفاده از تفصیلی در زمان تکرار حساب‌ها) باید مراقب باشیم که دچار شعارزدگی نشویم. مورد که شما (به درستی) اشاره فرمودید یکی از مواردی است که این مفهوم را به صورت روشن و آموزنده‌ای برای ما تصویر می‌کند. در خلال یک مثال توضیح می‌دهم:

    فرض کنیم شما در حساب‌ها تعداد زیادی (فرض می‌کنیم چند ده) حساب برای بهای تمام شده داشته باشید. مطابق شعار مزبور احتمالا بهتر است که از تفصیلی‌ها برای تفکیک این حساب‌ها استفاده شود. پس یک حساب بهای تمام شده با تعدادی تفصیلی خواهیم داشت. در مقابل ممکن است تعداد زیادی کالا (احتمالا چند هزار) داشته باشید. یک تصور ساده‌سازی شده این است که هر کالا را به یکی از تفصیلی‌هایی که قبلا گفتیم متصل فرمایید. این یک ارتباط چندهزار به چند ده تولید می‌کند. اما در این وضعیت تفکیک انبارها را از دست خواهیم داد (اگر از یک کالا در انبارهای مختلف موجودی داشته باشیم) - همچنین ممکن است ترکیب‌های متفاوتی از حساب و تفصیلی‌ها را نیاز داشته باشید که آن هم از دست خواهد رفت.

    در مقابل اگر به جای اینکه برای هر کالا یک تفصیلی تعیین کنید، برای هر کالا از یک الگوی عملیات مالی استفاده نمایید چه می‌شود. به تعداد مورد نیاز الگوی عملیات مالی تعریف می‌کنید - تفکیک دلخواهی از حساب و تفصیلی‌ها را خواهید داشت + تفکیک انبارها میسر است + نحوه تعیین طرف حساب‌ها مشخص است + ... ضمن اینکه در تعریف کالاها تفاوت معنی‌داری در میزان فعالیت کاربر ایجاد نخواهد شد: به جای انتخاب تفصیلی (مطابق نظر شما)، الگوی عملیات انتخاب می‌شود. به این ترتیب تفکیک تفصیلی‌ها در کل سیستم به صورت دلخواه میسر است و "حتما" نیازی به تفصیلی کالا نخواهیم داشت (وجود تفصیلی کالا ممکن است کاربر را بیشتر سردرگم نماید).

    دلیل این وضعیت یک به یک نبودن تفصیلی‌های موجود در حساب‌ها با کالاها است که در این مثال شامل اقلام نیم‌ساخته (و حتی شاید مواد اولیه نیز) می‌شود. این با وضعیتی که در فروش داریم متفاوت است. این تحلیل در فروش نتایج دیگری بدست می‌دهد: الگوها باید ساده‌تر باشند و طرف حساب‌ها بیشتر با توجه به ملاحظات فروش تعریف می‌شوند. از آنجا که طراحی و تولید هر دو سیستم توسط یک تیم انجام شده است، از شما درخواست می‌کنیم که راه‌حل مبتنی بر الگوهای عملیات مالی را بررسی و آزمایش بفرمایید - راهکار دستی لازم نیست.

    ارادت
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.