چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 24 بهمن 1392 09:37 ق.ظ توسط s.kalantari
مبلغ ارز در سیستم انبار
�2 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
s.kalantari
کاربر با تجربه
کاربر با تجربه

--
23 بهمن 1392 02:27 ب.ظ
    با سلام
     یکی از شرکتها که نرم افزار انبار  استفاده میکنند بصورت ارزی کار انجام میدهند. خرید کالا از صندوق ارزی پرداخت میشود ولی در زمان ثبت طرف حساب در انبار ما در هیچ کدام از طرف حسابها نمی توانیم ارز وارد کنیم و در صورت تائید سند هم در حسابداری ارز قابل اصلاح نیست به نظر همکاران هیچ راه حلی برای اینکار وجود دارد ؟(البته یکی از همکاران پیشنهاد استفاده از یک حساب رابط بنام حساب کنترکی خرید را دادند )

    و آیا امکان اضافه شدن فیلدهای ارزی در طرف حسابهای انبار وجود دارد؟
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    23 بهمن 1392 05:26 ب.ظ
    سلام

    اصولا استفاده از حساب کنترل خرید در مواقع عادی (حتی زمانی که ارز هم نداریم) بهتر است. این موضوع تا جایی اهمیت دارد که احتمال دارد در آینده استفاده از کنترل خرید را برای همه کاربران توصیه کنیم.

    حدس می‌زنم روال مورد اشاره شما چنین باشد: طرف حساب برگه رسید انبار همان تامین کننده کالا است و به اندازه بهای کالاهایی که رسید شده‌اند بستانکار می‌شود. اشکال سیستمی این روش این است که میزان بستانکاری یک شخص بیرون از سازمان (فروشنده کالا، که ماهیتا جدا از شرکت است) توسط یک مستند که در سازمان ما تولید شده است تعیین می‌شود. این بستانکاری حتما باید توسط مستندی که خود شخص بستانکار ارائه داده است تعیین شود - نه توسط رسید انبار. منظور این است که میزان بستانکاری باید از روی فاکتور ارائه شده توسط تامین‌کننده کالا تعیین شود و با سازوکاری با آنچه ما به عنوان طرف حساب رسید انبار تعیین کرده‌ایم پاس شود.

    تصور بفرمایید که در یک رسید انبار بهای یک کالا با یک صفر اضافه به اشتباه وارد شده باشد. به همان میزان هم تامین کننده را بستانکار کرده باشیم. حال اگر تامین‌کننده برای دریافت طلب خود به شرکت مراجعه نماید، آنچه در دفتر نشان‌داده می‌شود (و قاعدتا به وی پرداخت خواهد شد) ده برابر میزان واقعی است. راه‌کاری هم برای ممانعت از این وضعیت نداریم. در صورتی‌که اگر از کنترل خرید استفاده شده باشد، یک رقم بستانکار از رسید انبار در آن حساب درج می‌شود و یک رفم بدهکار ناشی از "فاکتور". همان فاکتور هم مبنای پرداخت به وی خواهد بود. اگر همه چیز درست باشد، مانده حساب کنترل خرید صفر خواهد شد و اگر چنین نباشد همان مانده بروز اشتباه در اطلاعات را نشان خواهد داد.

    نمونه دیگر از نیاز به حساب کنترل خرید، بحث مالیات بر ارزش افزوده یا هزینه‌های گمرکی و حمل و نقل است. مالیات بر ارزش افزوده در فاکتور تامین کالا حضور دارد در صورتی که در بهای کالای وارده تاثیر ندارد. برعکس، هزینه‌های جانبی تامین کالا در بهای کالای وارده تاثیر دارند در صورتی که در فاکتور تامین کالا وجود ندارند. همه این مشکلات با استفاده از حساب کنترل خرید (با تفصیلی تامین کننده) رفع خواهد شد.

    با توضیحات فوق، واضح است که ارز ارتباطی به برگه انبار ندارد. مسئله مهم هم این است که

    http://accsupport.nosa.co...v/topic/Default.aspx

    در تنظیم بستانکاری واقعی تامین کننده (مبتنی بر فاکتور تامین کالا) می‌توانیم ارز را هم داشته باشیم.

    ارادت
    s.kalantari
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    24 بهمن 1392 09:37 ق.ظ
    با تشکر
    ممنون از راهنمایی و توضیحات مفیدتان
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.