چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 17 اسفند 1398 10:28 ق.ظ توسط molaei
ثبت چک تضمینی
�8 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
dastjerdi
کاربر جدید
کاربر جدید

--
08 مهر 1392 02:22 ب.ظ
    با سلام احتراماً به استحضار می رساند در مورد نحوه تعریف چک های تضمینی؟؟ همانطور که مستحضرید چکهای تضمینی که به بانک و دیگران ارائه می شود بدون تاریخ می باشد چگونه می توان چک تضمینی را تعریف کرد و بدون تاریخ در سیستم ثبت نمود با تشکر
    kermanshahi
    کاربر
    کاربر

    --
    08 مهر 1392 02:52 ب.ظ
    با سلام

    با توجه به اینکه در تعریف چک درج تاریخ الزامی است ، یک تاریخ دور (مثلا سال 1500) را وارد کنید و در Tab چک پرداختی ، برای چاپ چک ، تیک تاریخ چک چاپ نشود را بزنید.
    dastjerdi
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    08 مهر 1392 03:58 ب.ظ
    با سلام
    فکر می کنید با این روش مشکل حل می شود ؟ آیا فکر نمی کنید صورت مسئله را پاک کرده اید؟ خواهشاً با دید فنی به این مساله جواب دهید؟؟؟؟
    به نظر شما اگر تاریخی وارد نمایم در گزارش اسناد پرداختنی من خللی ایجاد نمی کند؟
    فکر نمی کنید گزارش غیر واقعی به من می دهد؟؟؟
    من تمام فیلد ها را برای مواردی استفاده کرده ام مانند ظهر نویسی و.... فیلد خالی هم بابت این موضوع ندارم؟؟؟
    چگونه ثبت کنیم؟؟؟
    اسناد تضمینی بدون تاریخ و گزارش واقعی از اسناد پرداختنی؟؟؟؟؟
    kermanshahi
    کاربر
    کاربر

    --
    08 مهر 1392 04:28 ب.ظ
    با سلام مجدد

    در سیستم زدن تاریخ برای برگ چکی که تعریف می کنید الزامی است و جهت چاپ نشدن تاریخ نیز  ، محل آن در Tab  چک پرداختی تعبیه شده است و نیازی به فیلد اضافی نیست .








    و اما جهت گرفتن گزارش ، اگر محدوده ی تاریخ سررسید را در گزارش مشخص کنید خللی در گزارش از اسناد پرداختنی شما بوجود نخواهد آمد و به همین منظور تاریخ را یک تاریخ دور انتخاب می کنیم.



    molaei
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    11 مهر 1392 12:54 ب.ظ
    با سلام و احترام خدمت کاربر گرامی dastjerdi

    به یک نکته توجه فرمایید: وضعیت یک مدرک، به صورت صریح به خود مدرک مربوط نمی شود. بلکه بر اساس وضعیت مانده مدرک، می توان به ماهیت آن پی برد.
    مثلا مدرکی که در حساب "اسناد انتظامی دیگران نزد ما" دارای مانده بدهکار است، یک مدرک انتظامی موجود در نظر گرفته می شود. اگر همین مدرک را - بدون تغییر دادن هیچ یک از ویژگی های خودش (از جمله تاریخ) - از حساب فوق الذکر خارج نماییم و به حساب "حساب های دریافتنی تجاری" منتقل نماییم، این مدرک، یک مدرک مالی موجود خواهد بود.

    این همان مکانیزمی است که ماهیت مدرک را از ویژگی های آن جدا می کند - و دقیقا همین نکته یکی از نقاط برجسته و ستودنی نرم افزار است.

    طبیعتا در چنین شرایطی، برای اخذ هر گونه گزارش معنادار در نرم افزار دریافت و پرداخت، بهتر است از یک ترکیب حساب و تفصیلی برای رسیدن به مقصود استفاده نمایید. مثلا تفکیک عملیات حساب - و / یا تفصیلی - بر اساس مدارک و یا خلاصه وضعیت سررسید یک حساب - و / یا تفصیلی. در این شرایط هیچ گاه مدرک انتظامی شما - جدا از اینکه تاریخش را چه زمانی زده باشید - خللی در گزارشات شما پدید نخواهد آورد. زیرا مدارک انتظامی شما در این حساب موجود نیستند و حتی اهمیتی هم ندارد که چه محدوده تاریخ سررسیدی را برای گزارشتان در نظر بگیرید.

    و مشخص است که در زمان اخذ گزارش از حساب مرتبط با مدارک انتظامی، بدون توجه به تاریخ مدارک میتوانید به راحتی گزارشتان را اخذ نمایید.
    مرضیه انصاریپور
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    29 دی 1398 03:01 ب.ظ
    چکهای تضمینی بدون مبلغ و تاریخ رو چطوری ثبت کنیم در سیستم؟
    روزبه
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    30 دی 1398 08:32 ق.ظ

    با سلام،

     

    چک بدون تاریخ و بدون مبلغ در قوانین کشور جایی نداشته و در نرم‌افزارهای نوسا پشتیبانی نمی‌گردند.

    با استناد به ماده 311 قانون تجارت "چک باید محل و تاریخ صدور، قید شده و به امضای صادر کننده برسد. پرداخت نباید وعده داشته باشد."

    اداره حقوقی دادگستری نیز در نظریه مشورتی مورخ ۱۹/۵/۱۳۴۷ آورده است: مطابق ماده (۳۱۱) قانون تجارت، تاریخ چک از ارکان اساسی آن محسوب می‌شود و با فقط تاریخ، نمی‌توان آن را چک به معنای قانونی کلمه دانست.

     

    همچنین در قانون چک:

    ماده ۳: (اصلاحی ۱۳۸۲/۰۶/۰۲) صادرکننده چک باید در تاریخ مندرج در آن معادل مبلغ مذکور در بانک محال علیه وجه نقد داشته باشد و نباید تمام یا قسمتی از وجهی را که به اعتبار آن چک صادر کرده، به صورتی از بانک خارج نماید یا دستور عدم پرداخت وجه چک را بدهد و نیز نباید چک را به صورتی تنظیم نماید که بانک به عللی از قبیل عدم مطابقت امضا یا قلم خوردگی در متن چک، یا اختلاف در مندرجات چک و امثال آن از پرداخت وجه چک خودداری نماید.

    هرگاه در متن چک شرطی برای پرداخت ذکر شده باشد، بانک به آن شرط ترتیب اثر نخواهد داد.

    ماده ۳ مکرر: (الحاقی ۱۳۸۲/۰۶/۰۲) چک فقط در تاریح مندرج در آن و یا پس از تاریخ مذکور قابل وصول از بانک خواهد بود.

    ماده ۱۳ (اصلاحی ۱۳۸۲/۰۶/۰۲) در موارد زیر صادرکننده چک قابل تعقیب کیفری نیست:

    الف- در صورتی که ثابت شود چک سفید امضا داده شده باشد.

    ب- هرگاه در متن چک وصول وجه آن منوط به تحقق شرطی شده باشد.

    ج- چنانچه در متن چک قید شده باشد که چک بابت تضمین انجام معامله و یا تعهدی است.

    د- هرگاه بدون قید در متن چک ثابت شود که وصول وجه آن منوط به تحقق شرطی بوده یا چک بابت تضمین انجام معامله یا تعهدی است.

    ه‍- در صورتی که ثابت شود چک بدون تاریخ صادر شده و یا تاریخ واقعی صدور چک مقدم بر تاریخ مندرج در متن چک باشد.

     

    با نگاه به قوانین موجود، به نظر می‌رسد که چنانچه شما چک سفیدی را (بدون مبلغ و تاریخ) به دیگری ارائه دهید، گیرنده می‌تواند آن را با هر مبلغ و تاریخی پر کرده و به بانک رجوع کند، تنها تفاوت این گونه چک عدم تعقیب کیفری در صورت عدم وجود وجه می‌باشد. این نوع مدرک در قانون کشور پرسش برانگیز است و در نرم افزارهای فعلی نوسا قابل نگهداری نمی‌باشد.

    همچنین از دید قانون تنها تفاوت چک تضمین وجود کلمه تضمین یا شرایط در متن چک یا وجود شرایط منوط به تضمین در قرارداد مربوط به چک می‌باشد و تنها تفاوت این گونه اسناد عدم کیفری بودن آن است، پس از دید قانون و ما، وجود تاریخ و مبلغ در چک‌های تضمین نیز اجباری است.

     

    با ارادت

    Zeynab
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    16 اسفند 1398 12:24 ق.ظ
    سلام ببخشید یک سوال داشتم از خدمتتان
    در سیستم مالی نوسا راجع به خرید و فروش های سررسید دار چگونه باید ثبت شوند که هنگام گزارش گیری مانده بدهکار و بستانکار رو براساس سررسید نشان دهد؟ لطفاً راهنماییم کنید.
    با تشکر
    molaei
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    17 اسفند 1398 10:28 ق.ظ
    با سلام و احترام

    احتمالا منظور شما، ثبت های مربوط به طرف حساب های خرید و فروش است. به کمک فیلد تاریخ سررسید می توانید به خواسته ی خود برسید.
    در مورد فروش:
    همانگونه که مستحضر هستید، طرف حساب ها در فاکتور فروش، می تواند به صورت دستی و یا به کمک قوانین از پیش تعریف شده، تعیین گردند. می توانید تاریخ مورد نظر را در فیلد تاریخ سررسید طرف حساب درج کنید. برای این منظور می توانید با دابل کلیک بروی سطر طرف حساب (و یا به کمک کلیدهای Shift+Enter) و احضار محاوره ی مربوطه، در تب تکمیلی، تاریخ سررسید را درح نمایید. همچنین می توانید با کمک همکاران واحد پشتیبانی، با اصلاح فرم نمایشی فاکتور فروش، فیلد تاریخ سررسید را در سطرهای طرف حساب فاکتور فروش، اضافه نمایید.

    در مورد خرید:
    چنانچه از نرم افزار مدیریت هزینه استفاده می کنید، مشابه فرآیند بالا در قسمت طرف حساب عمومی یا اختصاصی رخداد هزینه و در غیر اینصورت، در قسمت طرف حساب عمومی، اختصاصی و یا آزاد برگه ی انبار مربوط به خرید، می توانید تاریخ سررسید را ثبت نمایید.

    بدین صورت می توانید در زمان اخذ گزارش از طرف حساب ها، با شرط بروی محدوده ی تاریخ سررسید مورد نظر، به گزارش دلخواه خود برسید.

    البته، چنانچه از نرم افزار دریافت و پرداخت نیز استفاده می کنید، می توانید علاوه بر تاریخ سررسید، با تخصیص شماره سررسید به سطرهای طرف حساب پیش گفته، با کمک امکان تسویه، دریافت ها و پرداخت های آتی را، به بدهی ها و طلب های گذشته مرتبط نمایید و از امکانات کاربرگ تسویه نیز استفاده نمایید.

    پ.ن. کاربر گرامی، به منظور حفظ نظم مطالب ارسالی و قابلیت پیگیری راحت تر مطالب، سوالات جدید را در قالب یک پست جداگانه مطرح نمایید. با سپاس.
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.