چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 12 تیر 1392 01:32 ب.ظ توسط saffarzadeh
اختلاف مانده انبار و مانده حسابداری
�2 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
شیخ الاسلامی
کاربر
کاربر

--
11 تیر 1392 04:20 ب.ظ
    با سلام


    در یک شرکت کالایی را به صورت امانی دریافت می کنند و در برگه ورود رخداد را دریافت امانی زده و مبلغ 61000000 را وارد می کنند ولی زمانیکه قصد برگشت این کالا را دارند در برگه برگشت ورود دوره قبل همان تعداد دریافت شده را می زنند و از آنجاییکه سیستم خودش مبلغ را می زنند و برگه را ریالی می کنند مبلغ را برای همان تعداد 75000000 می زند کاربر برای رفع این اختلاف که بهای موجودی اش بیشتر از بهای مقدار دریافتی بستانکار شده است در سطرهای آزاد ثبتی بدین صورت می زند:   (استدلالش هم این است که اگر کالایی را به صورت امانی دریافت می کنم هنگام برگرداندن هم همان مقدار کالا را برمی گردانم بنابراین  بهای موجودی ام نباید بیشتر باشد)

    هنگام دریافت امانی


           موجودی مواد اولیه 61000000 بد


                                                             کالای امانی دیگران نزد ما 61000000 بس

    و هنگام برگرداندن:


           کالای امانی دیگران نزد ما 75000000 بد                     


                                                                 موجودی مواد اولیه 75000000 بس
    در سطرهای آزاد:

                        موجودی مواد اولیه 14000000 بد


                                                                                کالای امانی دیگران  نزد ما14000000 بس


    زمانیکه برگه موجودی انتهای دوره را می زنیم و از انبار منوی دفتر گزارش عملیات انبار ترکیب یک حساب و تفصیلی را می گیریم مانده صفر است ولی زمانیکه از منوی تراز تراز 4 ستونی حسابها را می گیریم حساب موجودی مواد اولیه مانده دارد و این مانده دقیقا همان مبلغی است که در برگه برگشت ورود دوره قبل در سطر های آزاد زده شده است برای اینکه تراز حسابداری و تراز انبار(گردش و موجودی) با هم یکی باشد چگونه با عمل کرد.
    molaei
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    11 تیر 1392 04:55 ب.ظ
    با سلام و احترام.

    فکر می کنم بهتر بود از ابتدا برای کالاهای امانی یک انبار صوری دیگر در نظر می گرفتند و از روش تعیین بهای میانگین به تفکیک انبار استفاده نمایند. این راه حلی است که در چندین پست مشابه ارائه شده است و به نظر بدون مشکل می آید.

    اما در مورد مشکل فعلی اشان:
    در سطرهای آزاد برگه، با چه مبنایی موجودی مواد اولیه را بدهکار می کنند؟ به نظر بنده کار صحیحی نیست. اگر همه ثبت های بالا را بپذیریم، این سطر بدهکار از جنس هزینه است و نه از جنس موجودی. اگر فرض کنیم در این شرکت فقط همین یک کالا گردش داشته است، در پایان این ثبت ها، من هیچ کالایی در اختیار ندارم اما حساب موجودی من مانده بدهکار دارد. مشکل از همین ثبت آخر است.

    قبلا در پست http://accsupport.nosa.co...np/5100/Default.aspx در مورد تعریف کالای امانی بحث کرده ایم. اگر تعریف این مشتری از کالای امانی، همان تعریف استانداردش باشد، دیگر آن نرخ 61000000 ریالی چه لزومی دارد؟ من کالایی را امانت گرفته ام و آن را عینا عودت می دهم. معمولا این ثبت ها به صورت 1 ریالی ثبت می شوند. حال با استفاده از انبار امانی صوری، مشکلی پیش نخواهد آمد.

    اگر ماجرا چیزی غیر از اینهاست، بفرمایید تا در خدمت باشیم.
    saffarzadeh
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    12 تیر 1392 01:32 ب.ظ
    با سلام و عرض احترام

    در کنار موارد ذکر شده توسط آقای مولایی باید دقت داشت که سطرهای آزاد جهت تکمیل سند حسابداری انبار استفاده می شوند و باید در نطر داشته باشیم که سطرهای آزاد فقط در سند حسابداری انبار(اگر نخواهیم فقط در سند حسابداری) وجود دارند و به بهای هیچ یک از کالاهای وارد یا خارج شده تاثیر نمی گذارند و اینکه ما در مواردی به جای تاثیر گذاری بر کالا بر حساب کالا تاثیر می گذاریم باعث اشتباهات اینچنینی می گردد.هر آنچه به ریال کالا در انبار تاثیر بگذارد در گزارشات ریالی انبار قابل پیگیری است ولی چیزی که به حساب کالا تاثیر ریالی بگذارد در گزارشات ریالی انبار غیر قابل پیگیری است.ولی ابرازهایی جهت یافتن مشکلات انچنینی در نرم افزار انبار وجود دارد.

    مثال : فرض کنید مواد اولیه ای با بهای 1000 ریال وارد انبار می شود (حساب بکار رفته در الگوی کالا حساب مواد اولیه است)،می خواهیم بهای کالا را اصلاح کنیم به 1200 ريال.می خواهیم طبق مورد ذکر شده توسط خانم شیخ السلامی عمل کنیم.در سطرهای آزاد رفته و 200 ریال حساب موجودی مواد اولیه را بدهکار می کنیم.این مبلغ 200 ريال فقط  بر حساب موجودی کالا تاثیر گذاشته در حالیکه به ريال ورود کالا در انبار هیچ تاثیری ندارد و نمی توان گزارشی گرفت که ریال کالا را در انبار 1200 ریال نشان دهد و این منشا اشتباه است.

    دورود
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.