چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 20 فروردین 1392 05:39 ب.ظ توسط Etemadi
مالیات سالیانه و تغییرات ابتدای سال
�1 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
saffarzadeh
کاربر با تجربه
کاربر با تجربه

--
19 فروردین 1392 09:00 ق.ظ
    با سلام و عرض احترام

    کارهایی که می بایست ابتدای هر سال مالی جهت محاسبه درست مالیات در نرم افزار دستمزد انجام گیرد:

    در ابتدای هر سال با توجه به محاسبه مالیات به روش سالیانه و اینکه محاسبه مالیات در سال جدید مالی و در ماه اول نباید تاثیری از جمع درآمد مشمول ماههای گذشته و مالیات پرداختی ماههای گذشته را نشان دهد می بایست این در صفر شوند.اما معمولا محاسبه مالیات با جمع ماههای کارهم ارتباط دارد لذا این جمع نیز می بایست صفر شود.البته در صورت لزوم به نگهداری این اعداد می توان آنها را نگهداری نمود.(تعریف فیلدهای اصلی بدون مرجع و تعریف برنامه ای که در آن هر فیلد اصلی معادل یکی از این جمع ها باشد و انجام یک پردازه جهت پر شدن آنها)

    FI50 : جمع ماههای کار ، FI51 : جمع درآمد مشمول مالیات تا به حال ، FI53 : جمع مالیات پرداختی تا به حال

    1 - اگر تغییر TCهای مربوط به مالیات داشته ایم در جدول مقادیر ثابت (از جدول مقادیر ثابت ، ثبت حقوق ، حذف حقوق کپی جدیدی گرفته شود) اعمال شوند.تغییر این TCها وقتی مجاز است که از طریق مراجع رسمی اعلام شده باشد.

    2 - برنامه Sefr بازدید شود تا سطرهای شامل FI50=0 ، FI51=0 ، FI53=0 در آن وجود داشته باشد.

    3 - پردازه " صفر نمودن اطلاعات پایه پرسنلی در ابتدای سال " بازدید شود تا در اثر اجرای آن اطلاعات پایه پرسنلی اصلاح شوند و همچنین این پردازه به برنامه Sefr مرتبط باشد.

    4 - گرفتن Backup و سپس اجرای پردازه در ماه اسفند با شرط اعمال روی همه پرسنل.

    5 - کنترل مالیات پرداختی پرسنل با توجه به انواع استخدام.(یک نفر از هر نوع استخدام کنترل شود) باید در نظر داشت که محاسبه مالیات درماه اول به روش ماهیانه و سالیانه جواب یکسانی دارند.


    Etemadi
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    20 فروردین 1392 05:39 ب.ظ
    سلام

    ممنون از اطلاعات مفید شما

    چند نکته را جهت تکمیل فرمایشات شما عرض می کنم :

    در مورد شماره 1 : در TC باید حکم افراد مخصوصا حقوق پایه و به طبع آن دستمزد روزانه و حداکثر بیمه و حق اولاد و اگر سال کبیسه باشد و لازم بود تعداد روزهای سال را هم تغییر دهیم . ( البته باز هم بعد از اعلام از طریق مراجع قانونی )

    در مورد شماره 2 : اگر نوع محاسبه مالیات سالیانه باشد باید این موارد که فرمودید را صفر کرد و در ضمن امکان دارد با توجه به پارامتریک بودن برنامه حقوق و دستمزد این فیلدها با این شماره ها در سیستم معرفی نشده باشند و در ضمن امکان دارد نیاز به صفر کردن برخی دیگر از فیلدهای تجمعی مانند مانده مرخصی نیز داشته باشیم پس بنابراین باید کلیه فیلدهای تجمعی را به کمک خود مشتری بررسی کنیم .

    در مورد شماره 3 : لزوما نام پردازه و برنامه متصل به آن همان که فرمودید نیست و دوستان دقت بیشتری فرمایند باز هم با توجه به پارامتریک بودن برنامه حقوق و دستمزد این نام ها می تواند متفاوت باشد و یا حتی شاید اصلا این تعاریف از قبل برای برخی از مشتریان وجود نداشته باشد و ما نیاز داشته باشیم این برنامه و پردازه را خودمان ایجاد کنیم .

    یک نکته دیگر :

    می توان احکام جدید افراد را که می تواند شامل فیلد های مختلفی باشد اگر دارای درصد و ضرایب خاص و ثابتی باشد توسط پردازه و برنامه ای که ایجاد می کنیم بصورت کلی برای سال جدید اصلاح کنیم تا انجام کارها برای کاربر تسریع شود .

    با تشکر
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.