چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 15 مهر 1397 01:33 ب.ظ توسط روزبه
نسخه 7.07 (707)
�0 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
روزبه
کاربر با تجربه
کاربر با تجربه

--
15 مهر 1397 01:33 ب.ظ

    سلام خدمت دوستان و همکاران گرامی

     


    نسخه 7.07 در مهر ماه 1397 آماده شده و در بخش فایل و مستندات قابل دریافت می‌باشد، شایان ذکر است که در هر نسخه از نر‌م‌افزار علاوه بر ارائه امکانات نوین و سازگاری با نیاز‌های کلی مشتریان، بخش عمده‌ای از زمان صرف همسویی با آخرین بستر‌های نرم‌افزاری و ساختاری می‌گردد، افتخار می‌کنیم که در نسخه 7.07 همچنان از قدیمی‌ترین بستر‌های ویندوز XP و SQL (2000) تا آخرین بروز‌رسانی‌های ویندوز سرور 2016، ویندوز 10، و SQL 2017 پشتیبانی می‌کنیم.


     

    در نسخه 7.07 نرم‌افزارهای اموال و مدیریت هزینه به ابزار صدور متمرکز گزارش‌های خاص اضافه گردیده و بیش از 80 امکان جدید یا بروز شده در نرم‌افزارهای مالی نوسا قابل ارائه می‌باشد. برخی از این امکانات و تغییرات به شرح زیر است:

     

     

    برخی امکانات عمومی اضافه یا بروز شده در نرم‌افزارهای یکپارچه مالی نوسا :

    • در همه‌ دریچه‌هایی که به نحوی حاوی فهرستی از آیتم‌ها هستند، امکان جستجوی بلادرنگ (که با تایپ عبارت جستجو به صورت خودکار انجام می‌شود) فراهم شده است. در فرم‌های قابل تعریف، مؤلفه‌های فهرست، فهرست کرکره‌ای، فهرست گزینه، فهرست مراجعه‌ای و فهرست کرکره‌ای مراجعه‌ای (Lookup) به این ابزار مجهز شده‌اند. به این ترتیب مثلاً اگر حتی از فیلدی چون "نام نوع هزینه (قابل انتخاب)" در یک فرم استفاده شده باشد، با قرار دادن مکان‌نما بر روی دریچه (مؤلفه) مربوط و تایپ عبارت دلخواه عمل جستجو انجام خواهد شد. این امکانات، به جز فرم‌های قابل تعریف، در محاوره‌های ثابت سیستم نیز در اختیار قرار خواهند داشت. مثلاً در انتخاب انبار، سال مالی، بخش، انواع رخداد و موارد مشابه بی‌شمار، می‌توان برای جستجو در آیتم‌ها، کلمه یا عبارت جستجوی مورد نظر را تایپ کرد. رفتار سیستم در جستجو و بازنمایی داده‌ها و نیز انتخاب یکی از یافته‌ها دقیقاً همانند کاربردهای قبلی جستجوی بلادرنگ است.
    • در بسیاری از کاربردها برای دسترسی به اطلاعات دفتر تلفن و نشانی یک تفصیلی یا یک مرکز از خلاصه اطلاعات تفصیلی (Alt+F8) یا خلاصه اطلاعات مرکز (Alt+F12) استفاده می‌شود. هر دو آیتم پیش‌گفته به نسبت سنگین هستند و اطلاعات زیادی را از سرور دریافت می‌کنند. برای ساده و سبک کردن عملیات، یک گزینه‌ی جدید به منوی "ملاحظه" (در منوی اصلی سیستم) اضافه شده با عنوان "اطلاعات تلفن و نشانی مربوط به پنجره فعال". برای این گزینه کلیدهای میان‌بر Ctrl+Alt+A هم تعبیه شده است. از این پس برای دسترسی به اطلاعات تلفن و نشانی مرکز یا تفصیلی تحت مکان‌نما یا سوژه‌ی گزارش می‌توانید به جای Alt+F8 یا Alt+F12 از Ctrl+Alt+A استفاده نمایید.
    • در انواع گزارش‌های خلاصه اطلاعات (حساب، تفصیلی، کالا، مرکز و سایر موارد مشابه) روش اخذ اطلاعات از سرور را به صورت اساسی تغییر داده تا از تعداد دفعات ارتباط با سرور برای بدست آوردن اطلاعات مورد نیاز به میزان قابل توجهی کاسته شود. این تغییر به خصوص برای کاربرانی که از اتصال SOAP استفاده می‌کنند از زمان مورد نیاز برای ارائه خلاصه اطلاعات می‌کاهد.
    • در مولفه ویرایشگر یک سطری و همچنین در مؤلفه‌ی جدول، تایپ محتوای دلخواه در دریچه یا در یک سلول جدول، به معنی آغاز ویرایش رکورد است. در واقع کلیدی که فشار داده شده است، همزمان، هم فرمان ویرایش را صادر می‌کند و هم در دریچه یا سلول درج می‌گردد. اگر این عمل روی یک سطر خالی انجام شود، عمل ویرایش به معنی افزودن سطر (رکورد) جدید خواهد بود. همیشه در افزودن رکورد جدید برخی از فیلدها با مقادیر پیش‌فرض پر می‌شوند. اگر تایپ محتوی در یکی از چنین فیلدهایی آغاز شود (یعنی فیلدهایی که مقدار پیش‌فرض دارند)، حرف یا عدد یا علامت تایپ شده در ابتدای مقدار پیش‌فرض فیلد منعکس می‌گردید. ترتیبی داده شد که در این وضعیت در این رکوردها و برخی از انواع رکوردهای دیگر مقدار پیش‌فرض حذف شود و با مقدار تایپ شده جایگزین گردد.
    • برخی از گزارش‌ها، به صورت قابل پیش‌بینی، تعداد سطرهای زیادی دارند. برای اینکه اخذ این گزارش‌ها بار زیادی به سرور و شبکه تحمیل نکند تعداد سطرهای چنین گزارش‌هایی محدود شده بود. سنوات قابل ملاحظه‌ی از پیاده‌سازی این گزارش‌ها سپری شده است و با توجه به اینکه قدرت سخت‌افزارها و سرعت شبکه‌ها در این سال‌ها افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته، در همه‌ی گزارش‌هایی که به نحوی چنین محدودیتی داشته‌اند، تعداد سطرهای مجاز 5 برابر گردیده. مثلاً حداکثر تعداد سطرهای گزارش خلاصه اسناد 16 هزار سطر بود که به 80 هزار سطر افزایش یافته است. در فهرست‌هایی که از جستجو در اسامی به‌دست می‌آیند (جستجو در نام حساب، تفصیلی، کالا و مانند آنها) نیز تعداد یافته‌ها 5 برابر گردیده است. برای استفاده از این گزارش‌ها وجود سخت‌افزار مناسب مطابق مستند نیازمندی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نوسا الزامی می‌باشد.
    • در تعریف سطرهای یک مجموعه (حساب، تفصیلی، کالا، الگوی کد) تکمه‌ی "نمایش اطلاعات جدول در Excel" اضافه شد.
    • ارسال Email با استفاده از سرورهای خارجی و رایگان (از قبیل Gmail) اصولاً توصیه نمی‌شود. یکی از مشکلات استفاده از این نوع سرورها این است که این سرورها معمولاً از ارسال Email به تعداد زیاد در زمان اندک ممانعت می‌کنند و از آنجا که سیستم ارسال Email، اصولاً همین وظیفه را بر عهده دارد، در اتصال به این سرورها و ارسال اطلاعات با خطا مواجه خواهد شد. در این وضعیت فقط 30 Email نخست ارسال می‌شود. یک محدودیت معروف در ارسال Email وجود دارد که احتمالا در اینجا نیز گریبان سیستم را گرفته است: محدودیت ارسال حداکثر 30 نامه در هر 5 دقیقه. برای رفع این مشکل یک راه حل این است که پس از ارسال هر Email سیستم مدت زمانی صبر کند. این مدت زمان انتظار در تنظیمات سیستم، در بخش "پیش‌فرض پارامترهای سیستم ارسال Email" در دریچه‌ای با عنوان "Wait (میلی‌ثانیه)" قابل تعیین است. مثلا اگر مقدار 1000 را در این دریچه وارد کنید، در هر ثانیه یک Email و در هر 5 دقیقه 300 Email ارسال خواهد شد. برای اینکه به محدودیت مورد اشاره (30 نامه در هر 5 دقیقه) برسید باید مقدار 10.000 را در این دریچه تعیین کنید. این کار منجر به کند شدن قابل ملاحظه‌ی مکانیزم ارسال Email خواهد شد، اما در مقابل دیگر خطا نخواهید داشت.
    • در محاوره‌ی جستجوی عمومی سیستم، صفحه‌ای به نام "جستجو در" وجود دارد. در این صفحه یک تکمه‌ی بازخوانی (Refresh) وجود دارد. از آنجا که محتویات فهرست "جستجو در" ممکن است به تعریف‌های انجام شده در پایگاه اطلاعاتی بستگی داشته باشد (مثلا فیلدهای حرفی تعریف شده در دستمزد)، کاربرد این تکمه بازسازی فهرست و لحاظ کردن وضعیت کنونی تعاریف سیستم در آن بوده است. از این پس با فشار این تکمه، آیتم‌های انتخاب شده نیز به وضعیت پیش‌فرض سیستم بازگردانده می‌شود. یعنی علاوه بر فهرست، "وضعیت" سطرها نیز بازخوانی می‌گردد.
    • در حین تنظیم شرایط برای انواع گزارش‌ها، می‌توان شرایط را به صورت مستقل در یک فایل با ساختار xml ذخیره و یا بازیابی کرد. از قبل امکانات ذخیره و بازیابی داخلی (در خود پایگاه) در تنظیم شرایط در اختیار قرار داشت. تکمه‌های مربوط به همان امکانات از این پس دارای یک منوی متصل هستند. ذخیره و بازیابی مجموعه شرایط در فایل xml با گزینه‌هایی از همان منو قابل انجام خواهند بود.
    • با توجه به تغییر سیاست‌های شرکت گوگل در استفاده از API نقشه و از آنجا که محدودیت‌های (جدید و) اساسی برای توسعه‌دهندگان ایرانی در این زمینه بوجود آمده است، به این دلیل امکانات مربوط به نقشه گوگل از سیستم حذف گردید. اگر در آینده بهبودی در اوضاع رخ دهد، مجددا امکانات پیش‌گفته اضافه خواهند شد.
    • با توجه به تغییرات اساسی در نحوه برخورد ویندوز با DPI، در برخی از نسخه‌های Windows، درصورتی که Scale به عمل آمده باشد یا صفحه نمایش روی Large Fonts تنظیم شده باشد، برخی از محتویات محاوره‌های تنظیمات سیستم (تمام کاربران یا کاربر فعلی)، همچنین محاوره‌ی جستجوی عمومی سیستم، و فهرست اقلام قابل جستجو، با تغییرات برخی از ویندوزها در نمایش همخوانی نداشت. بستر نرم‌افزار نسبت به نیاز ویندوزها بروزرسانی گردید.
    • مولفه‌ی "فهرست فیلد" دارای تنظیماتی برای ارتفاع سطرها است (ارتفاع پیش‌فرض و ارتفاع اختیاری قابل تعیین برای هر سطر – هر فیلد). پس از این، این مقادیر در صورت Scale کردن صفحه نمایش یا استفاده از حالت Large Fonts به صورت خودکار اصلاح می‌گردند.
    • در محاوره‌ی ابتدایی فراخوانی XML، در صفحه‌ی "کنترل یکسان بودن اسامی"، گزینه‌های مربوط به "گروه‌های معین‌کننده" و "تعریف فیلدها و انواع رخدادها" پس از این به صورت پیش‌فرض علامت‌گذاری می‌شوند.

     

     

    برخی امکانات عمومی اضافه یا بروز شده در بخش ادمین ((Admin مالی نوسا :

    • تنظیم و اعمال شرایط به فهرست کاربران سرور در نسخه 7.07 اضافه گردید که نحوه استفاده از آن در مستند تنظیم و اعمال شرایط به فهرست کاربران سرور قابل بررسی می‌باشد.
    • در فهرست کاربران سرور امکان ارائه "آمار" فراهم شده است. به این منظور یک تکمه‌ی اختصاصی در صفحه‌ی مربوط قرار داده شده است. با فشار این تکمه تعداد کاربران به تفکیک هر نرم‌افزار (حسابداری، دریافت و پرداخت،...، اموال) بازنمایی می‌شود. برای هر نرم‌افزار تعداد کاربران به تفکیک ورود اطلاعات و گزارش‌گیری و نیز به صورت مجموع نمایش داده می‌شود. اگر برای فهرست کاربران شرایط تنظیم شده باشد، آمار ارائه شده مربوط به کاربرانی خواهد بود که در شرایط مزبور صدق می کنند.
    • در زمان تغییر نسخه، با انتخاب همزمان تعدادی پایگاه، می‌توان به یکباره تبدیل سیستم اطلاعاتی به نسخه جاری نرم‌افزار را برای تمامی پایگاه‌های انتخاب شده انجام داد.
    • در زمان تغییر نسخه، با انتخاب همزمان تعدادی پایگاه، می‌توان به یکباره بازخوانی تعاریف سیستم اطلاعاتی از پایگاه پایه سیستم را، با انتخاب گزینه‌های یکسان برای تمامی پایگاه‌های انتخاب شده انجام داد.
    • در هر زمان، پس از اطمینان از وجود فایل‌های پشتیبان سالم، با انتخاب همزمان تعدادی پایگاه، می‌توان به یکباره حذف پراکندگی از سیستم اطلاعاتی را برای تمامی پایگاه‌های انتخاب شده انجام داد.
    • در محاوره‌ی اصلاح مشخصات یک سیستم اطلاعاتی، در صفحه‌ی عمومی، یک فهرست گزینه با عنوان "نرم‌افزارهای غیرمجاز برای کاربران" حاوی نرم‌افزارهای نوسا تعبیه شده است. با علامت‌گذاری نرم‌افزار(های) مورد نظر در این فهرست، استفاده از آن نرم‌افزار(ها) در این پایگاه برای همه‌ی کاربران (حتی administratorها) اصولا غیرمجاز خواهد بود. این امکان جهت تست کاربرد برای کاربرانی که پایگاه‌های متعدد دارند ولی همه‌ی نرم‌افزارها را با هدف استفاده در همه‌ی پایگاه‌ها خریداری نکرده‌اند فعلا بصورت رایگان ارائه گردیده است. 
    • امکاناتی برای حذف اسناد یک سال مالی (یا همه‌ی سال‌های مالی) داریم. این امکانات برای حذف سند‌های اموال نیز پیاده‌سازی شدند. با حذف سندها، رخدادهای اموال مربوط به آنها به وضعیت "سند نشده" تبدیل می‌شوند.
    • می‌توانیم برای گزارش‌های سیستم، مقدار Timeout را تعیین کنیم. در نسخه‌ی 7.07 ترتیبی دادیم که همین Timeout برای اعمال تغییرات در داده‌ها نیز لحاظ شود (تا پیش از این، حداکثر زمان قابل صرف برای عملیات ویرایش داده‌ها، 30 ثانیه بوده است).


     

    برخی امکانات اضافه یا بروز شده در نرم‌افزار حسابداری و حسابداری با رویکرد تعهدی نوسا :

    • در فهرست اسناد حسابداری، امکان تلفیق (و در صورت نیاز، سپس حذف) سندهای حسابداری انتخاب شده پیاده‌سازی گردید. به منظور تلفیق سندها، کاربر سندهای مورد نظر را انتخاب می‌کند و با تکمه‌ی جدیدی که به همین منظور اضافه شده است فرمان تلفیق را صادر می‌کند. از بین سندهای انتخاب شده، سندی که کوچکترین شماره را داشته باشد به عنوان مقصد تلفیق شناسایی می‌شود و سطرهای همه‌ی سایر سندها به آن سند منتقل می‌گردند. همه‌ی سایر سندها (مبادی تلفیق) حذف خواهند شد. نکات زیر قابل توجه‌اند:
      • تنها سندهای حسابداری پیش‌نویس و عملیاتی قابل تلفیق با یکدیگر هستند.
      • سندهای حسابداری که از تایید اسناد و برگه‌های سایر نرم‌افزارها حاصل شده باشند قابل تلفیق نیستند.
      • در صورت وجود اسناد پیش‌نویس و عملیاتی همزمان، سند مقصد در وضعیت پیش‌نویس ذخیره می‌گردد.
      • سندهای انتخاب شده نباید توسط سایر کاربران در حال اصلاح باشند.
      • در اختیارات کاربران 3 گزینه‌ی جدید برای تلفیق سندهای حسابداری قابل کنترل می‌باشد (تلفیق سندها | تلفیق سندها در تاریخ‌های متفاوت | تلفیق سندهای سایر بخش‌ها)
      • تلفیق سندها در تاریخ‌های متفاوت برای کاربرانی که اختیار مربوط را نداشته باشند ممنوع است. سایر کاربران در این وضعیت با اخطار (نیاز به تایید) مواجه خواهند شد.
    • در فرم‌های سند، گزارش خلاصه اسناد و جستجو در شرح اسناد فیلدهایی برای بازنمایی اطلاعات سطوح قبلی حساب اضافه شده‌اند. این فیلدها شامل کد، نام و نام دیگر (لاتین) حساب‌های سطح 1 تا 5 هستند. ترتیبی اتخاذ شده است که صدور این فیلدها در سیستم صدور متمرکز گزارش‌های خاص نیز میسر باشد.
    • در همه‌ی گزارش‌هایی که یک حساب یا یک تفصیلی موضوع گزارش هستند (ریزعملیات، دفتر، انواع تحلیل و مانند آنها)، یادداشت حساب یا تفصیلی در فرم چاپی گزارش قابل استفاده بود. از این پس در فرم‌های نمایش این گزارش‌ها نیز می‌توان از یادداشت حساب یا تفصیلی استفاده کرد.
    • در حسابداری بخش عمومی با رویکرد تعهدی، در اصلاح یکباره سطرهای انواع سند (نرم‌افزارهای مختلف)، اصلاح برچسب‌ها نیز پیاده‌سازی شده است.

     

     

    برخی امکانات پیاده‌سازی یا بروز شده در نرم‌افزار دریافت و پرداخت نوسا :

    • همانند حسابداری نوسا، در فهرست اسناد دریافت و پرداخت، امکان تلفیق (و در صورت نیاز، سپس حذف) سندهای دریافت و پرداخت انتخاب شده پیاده‌سازی گردید. به منظور تلفیق سندها، کاربر سندهای مورد نظر را انتخاب می‌کند و با تکمه‌ی جدیدی که به همین منظور اضافه شده است فرمان تلفیق را صادر می‌کند. از بین سندهای انتخاب شده، سندی که کوچکترین شماره را داشته باشد به عنوان مقصد تلفیق شناسایی می‌شود و سطرهای همه‌ی سایر سندها به آن سند منتقل می‌گردند. همه‌ی سایر سندها (مبادی تلفیق) حذف خواهند شد. نکات زیر قابل توجه‌اند:
      • تنها سندهای دریافت و پرداخت پیش‌نویس و عملیاتی قابل تلفیق با یکدیگر هستند.
      • سندهای دریافت و پرداخت که از تایید اسناد و برگه‌های نرم‌افزار مدیریت هزینه حاصل شده باشند قابل تلفیق نیستند.
      • در صورت وجود اسناد پیش‌نویس و عملیاتی همزمان، سند مقصد در وضعیت پیش‌نویس ذخیره می‌گردد.
      • سندهایی که "رسید" داشته باشند قابل تلفیق نیستند.
      • سندهای انتخاب شده نباید توسط سایر کاربران در حال اصلاح باشند.
      • در اختیارات کاربران 3 گزینه‌ی جدید برای تلفیق سندهای دریافت و پرداخت قابل کنترل می‌باشد (تلفیق سندها | تلفیق سندها در تاریخ‌های متفاوت | تلفیق سندهای سایر بخش‌ها)
      • تلفیق سندها در تاریخ‌های متفاوت برای کاربرانی که اختیار مربوط را نداشته باشند ممنوع است. سایر کاربران در این وضعیت با اخطار (نیاز به تایید) مواجه خواهند شد.
    • در کاربرگ‌های محاسبه‌ی راس، در محاسبه‌ی مانده‌ی ریال – سال از این پس به اعشار تعداد روز راس (که در محاسبات عادی مورد توجه قرار نمی‌گیرند) نیز توجه می‌شود.
    • از این پس در فرم‌های چاپی چک می‌توان از کد، نام و نام لاتین تفصیلی مدرک نیز استفاده کرد.
    • در فهرست مدارک دریافت و پرداخت، در حین تنظیم شرایط برای فیلد "کد مرکز (مربوط به دسته چک)" امکان انتخاب کد با تکمه‌ی Ellipsis (سه‌نقطه) فراهم شده است.

     

     

    برخی امکانات پیاده‌سازی یا بروز شده در نرم‌افزار انبار و کنترل موجودی نوسا :

    • امکاناتی برای تعیین طرف حساب اختصاصی برای سطرهای برگه‌های انبار از قبل وجود داشته است. در مواردی که برای یک سطر بیش از یک طرف حساب توسط سیستم قابل تشخیص باشد، محاوره‌ای حاوی فهرستی از طرف حساب‌ها برای انتخاب بازنمایی خواهد شد. یک دریچه در این محاوره تعبیه شده بود: "حساب انتخاب شده در صورت امکان برای سایر سطرها هم لحاظ شود". کاربرد این دریچه در مواردی است که از ابتدا تعدادی از سطرهای برگه را برای تعیین طرف حساب انتخاب کرده باشید. با علامت‌گذاری دریچه‌ی نامبرده، اگر حساب انتخاب شده برای سطر نخست در سایر سطرها هم در فهرست طرف حساب‌ها وجود داشته باشد، همان حساب به صورت خودکار توسط سیستم انتخاب خواهد شد (و محاوره‌ی انتخاب بازنمایی نخواهد شد). گزارش شده که در مواردی، حساب مشترک در بین طرف حساب‌های قابل انتخاب برای یک سطر از برگه وجود دارند و استفاده از امکان پیش‌گفته، صرفا با توجه به حساب، کاربردی ندارد (همیشه اولین حساب منطبق و تکراری انتخاب می‌شود – در صورتی که مثلا سومین سطر حاوی حساب، مورد نظر بوده است). اگر چه در این زمینه از سیستم انتظار تشخیص نباید داشت، با این همه، تغییراتی در این محاوره و مکانیزم سیستم به عمل آورده‌ تا به کاربر کمک کند. دریچه‌ی پیش‌گفته به "گزینه انتخاب شده در صورت امکان برای سایر سطرها هم لحاظ شود " تغییر داده شد. به هر قانونی که به عنوان یک سطر برای انتخاب بازنمایی می‌شود یک عدد غیرتکراری نسبت داده‌ شده که در ابتدای هر یک از سطرهای فهرست نمایش داده می‌شود. به آن عدد "شناسه‌ی قانون" می‌گوییم. این شناسه از ترکیب قانون و تعریف جزیی انجام شده در آن که منجر به بازنمایی سطری در محاوره‌ شده است بدست می‌آید. در ادامه، دریچه‌ای با دو گزینه تعبیه شده است: "با توجه به حساب" / "با توجه به شناسه قانون". در صورت انتخاب گزینه‌ی نخست (با توجه به حساب) رفتار سیستم دقیقا مطابق نسخه‌ی قبل خواهد بود. انتخاب گزینه‌ی دوم (با توجه به شناسه‌ی قانون) باعث خواهد شد که در "گزینه"ی انتخاب شده به قانون و تعریف جزیی انجام شده در آن توجه شود و فقط در صورتی گزینه‌ی انتخاب شده برای سطرهای بعدی قابل اعمال باشد که همان شناسه‌ی قانون در فهرست طرف حساب‌ها تکرار شده باشد.
    • ویژگی اعمال محدودیت کاربران "در اخذ گزارش" در انبارها تعریف گردید. از نسخه 7.07 به بعد با استفاده از این امکان، کاربران نخواهند توانست به دلخواه از انبارهای غیرمجاز گزارش بگیرند، بلکه مدیر سیستم تعیین می‌کند که هر کاربر بتواند از چه انبارهایی اطلاعات دریافت کند. برای استفاده از این امکان نکات زیر قابل توجه می‌باشند:
      • انتخاب "محدودیت کاربران (در اخذ گزارش)" در زمان تعریف انبار
      • تعیین انبارهای مجاز برای کاربر در تعریف کاربران و امکانات آنها
      • محدود کردن دسترسی اخذ گزارش از همه انبارها (و انبارهای غيرمرتبط و داراي محدوديت)" در تعریف کاربران و امکانات آنها
    • در "انتقال رخدادهای جاری از سال مالی قبل" (که از منوی "انبار" قابل اجرا است و برای انتقال درخواست‌ها و رسیدهای موقت جاری از سال مالی قبل بکار می‌رود) ترتیبی اتخاذ شده که از این پس درخواست‌ها با حفظ پیش‌فاکتور (و طبعا به تفکیک پیش‌فاکتور) به سال مالی جاری منتقل شوند.
    • پیش از این ترتیبی داده شده بود که برای بدست آوردن مبالغ طرف حساب نیازی به عملیاتی کردن برگه‌های ورود نباشد و مبالغ طرف حساب برگه‌های ورود کالای پیش‌نویس نیز محاسبه شوند. مبالغ مزبور در صورت تبدیل یک برگه عملیاتی به پیش‌نویس محاسبه نمی‌شدند (مبالغ طرف حساب حذف می‌شدند). همچنین با استفاده از امکان اصلاح یکباره بهای رخدادهای انبار (در فهرست رخدادها) مبالغ اصلاح شده در طرف حساب‌ها منعکس نمی‌شدند. هر دو مورد ترتیبی اتخاذ شد که پس از خاتمه‌ی عملیات مبالغ طرف حساب دوباره محاسبه و ثبت شوند.
    • در فهرست بچ‌های کالا، در محاوره‌ی ابتدایی، امکانی برای محاسبه مانده "از تمام سال‌ها" یا "یک سال به خصوص" وجود دارد. از این پس مقدار پیش‌فرض این دریچه از تنظیمات سیستم (برای کاربر فعلی) متاثر می‌شود (پیش‌فرض پارامترهای گزارش‌ها / تنظیمات برگه‌ها و رخدادهای انبار در گزارش‌ها / گزارش از برگه‌های تمام سال‌ها). اگر گزینه‌ی پیش‌گفته علامت‌گذاری نشده باشد مانده‌ها به صورت پیش‌فرض، فقط از سال مالی جاری محاسبه می‌شوند.
    • در برگه‌های برگشت امکاناتی برای افزودن یکباره تعدادی برگشت دوره‌ی جاری وجود دارد(که با انتخاب تعدادی رخداد مرجع انجام می‌شود). از این پس در رخدادهای برگشتی که به این شیوه درج شده باشند، شماره سریال رخداد مرجع نیز درج می‌شود.
    • در انواع گزارش‌های سرجمع انبار (تفکیک عملیات کالا، مرکز، بچ، مجموعه، ترکیب حساب و تفصیلی با اخذ سرجمع برحسب کالا، بچ، مرکز) فیلدهایی همچون کد و نام مبنای اخذ سرجمع برای معرفی هر سطر از گزارش وجود دارند. در کنار این فیلدها، فیلد جدیدی به نام "تاریخ انقضای بچ" هم تعریف شده است. بدیهی است که این فیلد فقط در گزارش‌هایی که برحسب بچ سرجمع شده باشند دارای کاربرد است (و محاسبه و بازنمایی می‌شود).
    • در فهرست کالاها، امکانی برای بازنمایی فهرست شماره‌های فنی تکراری پیاده‌سازی گردید.
    • در فهرست اسناد انبار، فیلدهای نوع برگه انبار، مرکز و مرکز تحویل اضافه شده‌اند. این فیلدها، به جز اینکه در بازنمایی داده‌ها ممکن است مفید باشند، در تنظیم شرایط برروی اسناد (مثلا برای تایید آنها) کاربرد خواهند داشت.
    • در اطلاعات رخدادهای انبار (فهرست رخدادها و انواع ریزعملیات‌ها) فیلدهای حاوی داده‌های ارزی سطر سند مربوط به رخداد انبار اضافه شدند.
    • افزودن یکباره کالا به برگه‌های انبارگردانی و ابتدای دوره میسر گردید.
    • در تعیین مرجع درخواست برای رخدادهای انبار، در صورتی که رخداد (سطر برگه) از قبل دارای محتوی باشد و کالا و واحد فرعی از قبل موجود با رخداد درخواست مطابقت داشته باشد و از قبل برای سطر مقدار درج شده باشد و مقدار قبلی از مانده‌ی درخواست بیشتر نباشد، مقدار قبلی حفظ می‌شود و با مقدار درخواست جایگزین نخواهد شد.
    • از این پس در عملیاتی یا پیش‌نویس کردن برگه‌های انبار (در یک برگه یا در فهرست برگه‌ها) کنترل می‌گردد که کاربر دیگری در حال اصلاح برگه نباشد.

     

     

    برخی امکانات پیاده‌سازی یا بروز شده در نرم‌افزار فروش کالا و خدمات نوسا :

    • در حین انتخاب مشتری در ویرایش فاکتور فروش به "مسدود" بودن تفصیلی مربوط توجه می‌شود و از این پس انتخاب مشتری‌ای که تفصیلی‌اش مسدود باشد میسر نخواهد بود.
    • فراخوانی یک مجموعه کالا یا خدمت به برگه‌های فروش (اعم از فاکتور یا پیش‌فاکتور) از این پس میسر است. به این منظور یک گزینه‌ی جدید به فهرست انتخابی متصل به تکمه‌ی افزودن سطر اصلی (+) اضافه شده است. با انتخاب این گزینه، محاوره‌ای برای انتخاب مجموعه، تعیین تعداد مجموعه، نوع سطر، انبار و انجام دهنده‌ی خدمات بازنمایی می‌شود. بقیه‌ی عملیات بسیار مشابه موارد فراخوانی قبلی است.
    • در انواع گزارش‌های مبتنی بر سطرهای اصلی و جنبی فروش (فهرست رخدادها و گزارش‌های عملیات فروش) امکان گروه‌بندی سطرهای فرم‌های چاپی گزارش‌ها برحسب فیلدهای زیر فراهم شده است: نوع برگه، سری، قرارداد مرجع، مشتری، نماینده، بازاریاب، طرف بدهکار، نوع فروش، مرکز فروش، شرایط تحویل، نحوه پرداخت، فروش به مصرف کننده نهایی، معامله از طریق حق‌العمل‌کار.
    • در فرم ویرایش فاکتور فروش فیلدهای میزان اعتبار و گروه محاسباتی مشتری اضافه شده و قابل استفاده‌ می‌باشند.
    • در اطلاعات سطرهای برگه‌های فروش (فهرست سطرها و انواع عملیات فروش) و همچنین سطرهای پیش‌فاکتورها و قراردادها، فیلدهای مربوط به اطلاعات تعرفه (کد، نام‌ها و تاریخ) اضافه شدند.
    • در اطلاعات سطرهای برگه‌های فروش (فهرست سطرها و انواع عملیات فروش) فیلدهای شماره سری و تاریخ پیش‌فاکتور یا قرارداد و درخواست‌های کالا یا خدمات اضافه شدند.
    • در تعیین مرجع درخواست برای رخدادهای انجام خدمات، در صورتی که رخداد (سطر برگه) از قبل دارای محتوی باشد و کالا و واحد فرعی از قبل موجود با رخداد درخواست مطابقت داشته باشد و از قبل برای سطر مقدار درج شده باشد و مقدار قبلی از مانده‌ی درخواست بیشتر نباشد، مقدار قبلی حفظ می‌شود و با مقدار درخواست جایگزین نخواهد شد.
    • در کل سیستم، اگر در ذخیره‌ی یک برگه‌ی اصلاح شده با خطا مواجه شوید و این خطا ناشی از حذف یک سطر از برگه بوده باشد، همزمان با بازنمایی پیغام خطا، سطر حذف شده به برگه بازگردانده می‌شود. این رفتار در برگه‌های فروش، برای سطرهای کسور و اضافات و پورسانت مناسب نیست – چرا که عمل حذف سطرها به صورت خودکار توسط سیستم و در فرآیند محاسبه‌ی مجدد انجام می‌پذیرد. به صورت استثنایی این رفتار برای سطرهای کسور و اضافات و پورسانت در برگه‌های فروش تغییر داده شده است (سطر حذف شده‌ی منجر به خطا، به برگه بازگردانده نخواهد شد).
    • در همه‌ی کاربردهای "بسته" در محاسبات انبار، مقدار کالاها برحسب مقدار بسته به یک تعداد (عدد صحیح بدون اعشار) تبدیل می‌شود. این وضعیت در قوانین مکمل کالاها و خدمات وجود نداشت، به این دلیل که در این قوانین این احتمال پیش‌بینی شده بود که کالاها و خدمات از مسیرهای مختلفی حاصل شوند و روش بهتر چنین تشخیص داده شده بود که روند کردن مقدار در انتهای عملیات انجام شود. چنین روشی باعث می‌شد که مقدار نهایی لزوما مضربی از مقدار تعیین شده برای "بسته" نباشد. تغییرات لازم داده شد تا محاسبات مربوط به "بسته" در این قوانین نیز همانند سایر موارد مشابه انجام شود و روند کردن حاصل به انتهای عملیات موکول نگردد.
    • در محاوره‌ی ابتدایی گزارش‌های "فهرست کسور و اضافات برگه‌های فروش" و "فهرست پورسانت‌های برگه‌های فروش" در صفحه‌ی "رخدادها"، در دریچه‌ی "نحوه‌ی بازنمایی فهرست" گزینه‌ی "سرجمع برحسب قوانین کسر یا اضافه" به "سرجمع برحسب قوانین مکمل بها" تغییر داده شد.
    • از این پس در عملیاتی یا پیش‌نویس کردن برگه‌های فروش (در یک برگه یا در فهرست برگه‌ها) کنترل می‌گردد که کاربر دیگری در حال اصلاح برگه نباشد.

     


    برخی امکانات پیاده‌سازی یا بروز شده در نرم‌افزار مدیریت هزینه نوسا :

    • در تنظیمات سیستم (تمام کاربران و کاربر فعلی) در قسمت "تنظیمات برگه‌های هزینه / پیش‌فرض مشخصات سطرهای برگه‌های هزینه" امکان تعیین پیش‌فرض برای فیلد "نوع سطر" اضافه شده است.
    • در اختیارات کاربران، گزینه‌ی جدیدی با عنوان "تنظیم برگه هزینه به تاریخ پیش از فاکتور" اضافه شده است. در صورتی که تاریخ برگه هزینه پیش از تاریخ فاکتور باشد، کاربرانی که اختیار فوق را نداشته باشند با خطا مواجه خواهند شد و به سایر کاربران (اشخاص مجاز) اخطار (نیاز به تایید) داده خواهد شد.
    • در حین ویرایش قراردادهای هزینه، برای فیلد "بهای ارزی قرارداد" تکمه‌ی محاسبات اختصاصی مبالغ ارزی پیاده‌سازی شده است. همانند سایر موارد مشابه، تکمه‌ی مزبور منجر به احضار محاوره‌ی تبدیل بهای ارزی قرارداد به واحد پول اصلی سیستم می‌شود که با استفاده از آن می‌توان با خواندن یا تغییر نرخ تبدیل ارز، مبالغ ارزی و ریالی را به یکدیگر تبدیل کرد.
    • در اصلاح یکباره سطرهای برگه‌های هزینه، امکان اصلاح "نوع کالا / خدمت (دارایی – 96)" فراهم شده است.
    • امکان صدور اطلاعات نرم‌افزار مدیریت هزینه به سیستم صدور متمرکز گزارش‌های خاص فراهم شده است.

     


    برخی امکانات پیاده‌سازی یا بروز شده در نرم‌افزار حقوق و دستمزد و رخداد‌های پرسنلی نوسا :

    • در تعریف فرم‌های گزارش‌های سرجمع، از قبل امکاناتی برای مشروط کردن ستون‌ها به اطلاعات یک یا چند ماه تعبیه شده بود. به این منظور در حین تعریف مولفه‌ها (مثلا ستون‌های جدول گزارش)، در صفحه شرایط، محدوده‌ی ماه قابل تعیین است. البته این محدوده، عملا، محدوده‌ای از ماه / سال است. با این روش نمی‌توان فرم گزارشی تعریف کرد که در آن اطلاعات هر ستون مربوط به یک ماه باشد و همین گزارش را در سال‌های مختلف مورد استفاده قرار داد (چون "سال" نیز در کنار ماه در شرایط ستون تعریف می‌شود). در نسخه‌ی 7.07 در کنار امکاناتی که از قبل وجود داشته است، شرط جدیدی به صورت یک دریچه با عنوان "فقط یک ماه (مستقل از سال)" تعبیه شده است. در صورت علامت‌گذاری این دریچه، فهرستی از ماه‌ها (بدون سال) برای انتخاب ماه مورد نظر در اختیار قرار می‌گیرد. از آنجا که در این شرط جدید، سال، نقشی ندارد، گزارشی که برای یک سال تعریف شده باشد در سال‌های بعد هم قابل استفاده خواهد بود. توجه کنید که اگر گزارش سرجمع را در محدوده‌ای بیش از یک سال اخذ کنید، همه‌ی اطلاعاتی که مربوط به یک ماه باشد (مستقل از اینکه مربوط به چه سالی باشد) در ستونی که در رابطه با همان ماه تعریف شده باشد سرجمع خواهد شد. البته استفاده همزمان از سطح سرجمع سال و تفکیک ستون‌ها برحسب ماه نیز میسر است که حاصل، گزارش بسیار جالبی از سال‌های مختلف در سطرها و ماه‌های هر سال در ستون‌ها خواهد بود.
    • دستورات جدید XXSum و YYSum با پسوندهای _PN، _CN و _FN برای استفاده در برنامه‌ی ثبت حقوق به سیستم اضافه شدند. این دستورات برای دسترسی به اطلاعات اصلی حقوق یک پرسنل دیگر در حین محاسبه حقوق پرسنل بکار می‌روند و از نمونه استفاده‌های آن، راه‌اندازی صندوق‌های بازنشتگی را می‌توان نام برد.
    • در گزارش‌های سرجمع از این پس می‌توان پرسنل را به عنوان یکی از سطوح اخد سرجمع تعریف کرد. این گونه از تعریف سطح سرجمع در اخذ گزارش سرجمع از اطلاعات چند ماه (مثلا یک یا چند سال) کاربرد دارد. در نسخه‌ی قبلی، استفاده از پرسنل به عنوان سطح سرجمع فقط در "گزارش‌های سرجمع از رخدادها" میسر بود.
    • سایر برنامه‌ها در نرم‌افزار حقوق و دستمزد کاربردهای متنوعی دارند؛ انواع فرم‌های نمایش و چاپ، روش‌های صدور اطلاعات اصلی یا رخدادها به فایل‌های DBF و Text. در فهرست سایر برنامه‌ها (که از منوی "طراحی دستمزد" احضار می‌شود) امکانی برای استخراج و بازنمایی همه‌ی موارد کاربرد یک برنامه پیاده‌سازی شده است. همانند موارد مشابه، در اینجا نیز کاربردها به صورت گروه‌بندی شده در یک درخت بازنمایی می‌شوند. گرو‌ه‌ها برحسب انواع فرم‌ها، انواع کاربردها و انواع رخدادها سازمان‌دهی شده‌اند.
    • فهرست موارد قابل جستجو در نرم‌افزار دستمزد به نحوه‌ی به تعریف پایگاه اطلاعاتی وابسته است (به ازای هر فیلد حرفی یک آیتم قابل جستجو وجود دارد). به همین دلیل وقتی در حین کار با سیستم، پایگاه تغییر کند، فهرست موارد قابل جستجو پس از این به صورت خودکار بازسازی می‌گردند.

     


    برخی امکانات پیاده‌سازی یا بروز شده در نرم‌افزار اموال و دارایی‌های ثابت نوسا :

    • امکانات مفصل و قدرتمندی برای اصلاح یکباره دارایی‌ها، درج یکباره رخداد برای دارایی‌ها و تعیین یکباره معین‌کننده‌ها برای رخدادها فراهم شده‌اند نحوه استفاده از آن در مستند ویرایش یکباره دارایی‌ها و رخدادها قابل بررسی می‌باشد.
    • در تعریف قوانین شرح رخدادهای مالی دارایی‌ها از این پس می‌توان روی مبداء رخدادهای افزایش بهای تمام شده و الحاق یا تعمیر اساسی نیز شرط گذاشت.
    • گزارش خلاصه اطلاعات دارایی پیاده‌سازی گردید؛ این گزارش مشابه مواردی است که پیش از این مثلا برای کالا وجود داشت. با ترکیب کلیدهای میان‌بر Ctrl+Alt+F9 هم کار می‌کند. به پنجره‌ی جاری توجه می‌کند و تلاش می‌کند که دارایی تحت مکان‌نما یا موضوع گزارش را تشخیص دهد و اطلاعات همان دارایی را بازنمایی کند. اگر دارایی سوژه تشخیص داده نشود محاوره انتخاب دارایی را بازنمایی می‌کند.
    • گزارش از دارایی‌ها با بهای دلخواه به صورت فرمی از گزارش تغییرات وضعیت دارایی‌ها پیاده‌سازی شد. امکانات متنوعی برای تعیین بهای دلخواه دارایی(ها) در اختیار قرار دارد.
    • انواع پیش‌فرض‌ها برای فرم‌های چاپی بخش‌های مختلف نرم‌افزار اموال و دارایی‌های ثابت تعبیه شده‌اند.
    • نام منوی نرم‌افزار از "دارایی" به "اموال" تغییر داده شد.
    • نرم‌افزار اموال از این پس در مدل M نرم‌افزارهای یکپارچه مالی نوسا نیز قابل ارائه خواهد بود.
    • در رخداد "تغییر عمر یا کارکرد باقیمانده"، مقدار افزایش یا کاهش مورد نظر در عمر یا کارکرد باقیمانده‌ی دارایی از کاربر دریافت می‌شود. برای این فیلدها تکمه‌ی Ellipsis (که با 3 نقطه کنار دریچه فیلد دیده می‌شود) تعبیه شده است. با استفاده از این تکمه محاوره‌ی کوچکی احضار می‌شود. در این محاوره می‌توان عمر باقیمانده‌ی مورد نظر را تعیین کرد تا سیستم برحسب آن میزان افزایش یا کاهش مناسب را محاسبه و در فیلد مناسب درج کند.
    • رخداد "تعیین روش و نرخ یا مدت استهلاک" برای تغییر پارامترهای محاسبه‌ی استهلاک در میانه‌ی عمر دارایی نیز بکار می‌رود. اگر روش جدید، "خط مستقیم" باشد، علاوه بر عمر مفید جدید دارایی، عمر باقیمانده نیز از کاربر دریافت می‌شود. امکاناتی برای محاسبه و پیشنهاد عمر باقیمانده با توجه به سوابقی که از آن دارایی در دسترس است فراهم شده‌اند. به این منظور برای فیلد "عمر باقیمانده جدید دارایی" تکمه‌ی Ellipsis (که با 3 نقطه در کنار دریچه فیلد دیده می‌شود) تعبیه شده است. با استفاده از این تکمه عمر باقیمانده جدید دارایی محاسبه و پیشنهاد می‌شود. نحوه محاسبه سیستم در مستند محاسبه‌ی عمر باقیمانده قابل بررسی می‌باشد.
    • در حین ویرایش یک دارایی، در تغییر گروه دارایی تلاش می‌شود که نوع و نرخ استهلاک دارایی مطابق با پیش‌فرض‌های گروه تعیین شود. این عمل برای دارایی‌هایی که رخداد داشته باشند قابل انجام نیست. پس از این، این وضعیت با یک پیغام صریح به اطلاع کاربر می‌رسد (و تلاشی برای تغییر مشخصات دارایی به عمل نخواهد آمد).
    • جستجو و جایگزینی در درخت محل‌های استقرار دارایی‌ها نیز پیاده شد.
    • احضار "رخدادهای یک دارایی"، "ریز عملیات (مالی) دارایی" و "خلاصه اطلاعات دارایی" از این پس با توجه به دارایی تحت مکان‌نما در فرمی که کاربر مشغول به کار با آن است انجام می‌شود. محاوره‌ی مناسب درحالی بازنمایی می‌شود که کد دارایی تحت مکان‌نما از قبل به عنوان پیش‌فرض لحاظ شده باشد.
    •  امکان صدور اطلاعات نرم‌افزار اموال به سیستم صدور متمرکز گزارش‌های خاص فراهم شده است.
    • اطلاعات نرم‌افزار اموال در موارد قابل جستجو (در جستجوی عمومی سیستم) لحاظ شدند. جستجو در موارد زیر میسر خواهد بود
      • طبقات دارایی
      • گروه‌های دارایی
      • محل‌های استقرار دارایی‌ها
      • دارایی‌ها
      • رخدادهای دارایی‌ها (شرح، شرح طرف حساب، پلاک اموال، تحویل‌گیرنده، بازدید‌کننده)
      • روش‌های اخذ سرجمع از دارایی‌ها
      • الگوهای عملیات مالی دارایی‌ها
      • قوانین طرف حساب رخدادهای دارایی
      • قوانین شرح رخدادهای مالی دارایی‌ها

     

     

    اشکلات رفع‌شده در نسخه 7.07 نرم‌افزار‌های یکپارچه مالی نوسا :

    • عمومی: در سیستم‌هایی که Code Page آنها برای فارسی تنظیم نشده باشد پیش از این در ترازهای کلان، گزارش‌های سرجمع دستمزد و گزارش‌های سرجمع دارایی‌ها، فیلد "کدهای سطوح قبل" به صورت ?????? نمایش داده می‌شدند.
    • عمومی: در نسخه‌های قبل در تنظیمات سیستم برای کاربر فعلی اگر کاربر در پایگاه A مشغول به کار باشد و در آن پایگاه به عنوان یک کاربر صریح تعریف شده باشد و سپس تغییر پایگاه بدهد و در پایگاه B مشغول شود که در آن، به عنوان کاربر صریح تعریف نشده باشد و امکانات خود را از گروهی که در آن عضو است به ارث برده باشد، تنظیمات سیستم برای کاربر در پایگاه B مطابق تنظیمات در پایگاه A می‌گردید.
    • حسابداری: در نسخه‌های قبل، در انواع گزارش‌های 8 ستونی و تراز آزمایشی جامع، در وضعیتی که محدوده‌ی گزارش به صورت محدوده‌ای از سندها (در یک سال مالی) تعیین شود، اسناد نرم‌افزارهایی که در آنها محدوده‌ی سند به صورت کامل تعیین نشده باشد در گزارش لحاظ نمی‌شدند.
    • حسابداری: در چاپ گزارش خلاصه اسناد، گروه‌بندی سطرها در فرم چاپی ترتیب مناسب در سطرها بوجود نمی‌آمد که در این نسخه اصلاح شد.
    • انبار: در انواع برگه‌ها در دو مسیر مقدار فرعی از مقدار اصلی محاسبه می‌شود – یکی در متن برگه و دیگری در محاوره‌ی اختصاصی تعیین مقدار و واحد فرعی. روش گردکردن مقادیری که به اعشار 5 ختم می‌شوند در این دو مسیر با هم متفاوت بودند. مثلا مقدار 25.7 با ضریب 25 در خود برگه عدد 642 و در محاوره، عدد 643 را حاصل می‌کرد.
    • فروش: در صدور اطلاعات TTMS، اگر در روش صدور از فیلد "نوع کالا / خدمت (دارایی 96)" استفاده شده باشد و کالایی موجود باشد که این فیلد در آن خالی باشد، از محتوای همین فیلد در سطوح قبلی کالاها (کالاها یا خدمات سرگروه) برای صدور استفاده می‌شود. اشکال این بود که اگر یک کالای عملیاتی در سطح اول درخت تعریف شده باشد (فاقد سرگروه باشد) و برای آن کالا فیلد "نوع کالا / خدمت (دارایی 96)" تعیین نشده باشد، در صدور اطلاعات TTMS با خطا مواجه می‌شدید.
    • هزینه: همیشه در حین فراخوانی فایل XML، در مواردی که اتصال رخدادها و برگه‌ها به یکدیگر مطرح باشد، سیستم با احتمالی از خطا روبرو هست (روشی موجود نیست که در حین فراخوانی، نرم‌افزار به صورت صد در صد قادر به ایجاد اتصال مناسب باشد). با این همه حداکثر تلاش بکار رفته که تعداد موارد نامطلوب به حداقل برسند. ضعف‌هایی در اتصال برگه هزینه به سند حسابداری یا دریافت و پرداخت (در حین فراخوانی) وجود داشت که تا حد امکان برطرف گردید.
    • هزینه: در برگه‌های هزینه، اگر از تفصیلی‌های مسدود در قوانین اصلی یا اختصاصی استفاده شده باشد، یا اگر تفصیلی طرف بستانکار یا فروشنده مسدود باشند و از آنها در قوانین استفاده شده باشد، در اجرا، پیغام تایید نامناسب دریافت می گردید. این وضعیت تغییر کرد.
    • دستمزد: در گزارش‌های سرجمع، تعریف سطوح حاوی "سال" یا "واحد سازمانی غیرعملیاتی" به عنوان سطح آخر منجر به ارائه گزارش با گروه ‌بندی نادرست می‌گردید. در اخذ سرجمع از رخدادها، همین مشکل، برای سطح سرجمع حاوی "ماه" نیز وجود داشت که این موارد برطرف شد.
    • دستمزد: در حین ویرایش برنامه، در نمایش فهرست مقادیر ثابت (Ctrl+T)، مقادیر ثابت از انواع تاریخ، زمان و مدت پس از این به صورت مناسب نمایش داده می‌شوند.
    • اموال: در نسخه قبل، هنگام ایجاد فایل صادره از اطلاعات اموال DOS، شرح‌های توصیفی دارایی‌ها تکرار می‌شدند.
    • اموال: چاپ گزارش تغییرات وضعیت مالی دارایی‌ها اصلاح شد.
    • اموال: تکمه‌ی کاربردهای طبقه دارایی بدون کاربرد مانده بود. طبقه‌های دارایی در کل سیستم، فقط در گروه‌های دارایی‌ها بکار رفته‌اند و نیازی به ارائه‌ی کاربردهای آنها نیست. این تکمه حذف گردید.
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.