چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 15 مهر 1397 01:21 ب.ظ توسط روزبه
تنظیم و اعمال شرایط به فهرست کاربران سرور (در Admin) - نسخه 7.07
�0 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
روزبه
کاربر با تجربه
کاربر با تجربه

--
15 مهر 1397 01:21 ب.ظ

    تنظیم و اعمال شرایط به فهرست کاربران سرور (در Admin)


    در مواردی که پایگاه‌های متعدد و متنوع و کاربران بی‌شماری در یک سیستم وجود دارند که از نرم‌افزارهای مختلف استفاده‌ی ورود اطلاعات یا گزارش‌گیری می‌کنند، بررسی فهرست کاربران سرور (که در Admin قابل بازنمایی است) کار دشواری می‌شود. این احتمال وجود دارد که فقط کاربرانی که مثلا در نرم‌افزار الف (مثلا "دستمزد") به عنوان کاربر ورود اطلاعات Login کرده باشند برای بازنمایی در فهرست مورد نظر باشند – یا فقط کاربرانی که در نرم‌افزار الف غیرفعال هستند ولی در دو نرم‌افزار دیگر به عنوان گزارش‌گیری Login کرده‌اند مورد نظر باشند. به جز این ممکن است کاربرانی مورد نظر باشند که از یک یا چند پایگاه اطلاعاتی به خصوص استفاده می‌کنند. برای محدود کردن محتویات فهرست کاربران (برای اینکه فقط کاربران مورد نظر بازنمایی شوند)

     یک تکمه با عنوان "شرایط" به فهرست کاربران افزوده شده است. با فشار این تکمه محاوره‌ای به شکل زیر بازنمایی خواهد شد.

     


    همانطور که دیده می‌شود دو امکان برای تنظیم شرط برروی فهرست کاربران وجود دارد: 1) برحسب نحوه استفاده از نرم‌افزارها و 2) برحسب اینکه با کدام پایگاه(های) اطلاعاتی مشغول به کار هستند. اعمال شرط برروی پایگاه اطلاعاتی به سادگی با تنظیم الگوی نام پایگاه اطلاعاتی انجام می‌شود. نام پایگاه اطلاعاتی همان نام DB در SQL Server است که همیشه با _AccXP_ آغاز می‌شود. همانطور که در شکل دیده می‌شود پیش‌وند ثابت از قبل لحاظ شده است و نیازی به درج ندارد. برای احضار کاربران یک پایگاه به خصوص کافی است نام پایگاه را در دریچه‌ای که به همین منظور تعبیه شده است وارد کنید. در این عبارت جستجو می‌توانید از علامت‌های آشنای * و ? نیز استفاده نمایید. * به معنی تعدادی حرف یا عدد یا علامت دلخواه و ? به معنی یک حرف یا علامت دلخواه در نام پایگاه اطلاعاتی است (شبیه الگوهای کد که در سیستم به دفعات مطرح شده‌اند).


    تنظیم شرط برروی نحوه‌ استفاده از نرم‌افزارها با یک دریچه برای فعال کردن شرط و نیز تعیین شیوه‌ی اعمال شرط بر هر یک از نرم‌افزارها انجام می‌شود. حالت "انجام نشود" به معنی غیرفعال بودن کل مکانیزم شرط برحسب نحوه‌ی اتصال است. همانطور که در شکل دیده می‌شود می‌توان نحوه اتصال به هر یک از نرم‌افزارها را تعیین نمود. برای هر نرم‌افزار حالت‌های زیر را خواهیم داشت:


    ·         کنترل نشود          اصلا شرطی برای این نرم‌افزار نخواهیم داشت

    ·         ورود اطلاعات      فقط کاربران ورود اطلاعات

    ·         گزارش‌گیری         فقط کاربران گزارش‌گیری

    ·         هر دو                 هر کاربری که به این نرم‌افزار Login کرده باشد

    ·         غیرفعال              کاربرانی که به این نرم‌افزار Login نکرده باشند

     

    به عنوان مثال به شکل زیر توجه کنید:



    در این شکل فهرست کاربرانی مورد نظر است که در حسابداری به عنوان ورود اطلاعات Login کرده باشند و در دریافت و پرداخت به عنوان گزارش‌گیری، در انبار Login کرده باشند (نوع اتصال مهم نیست) و به فروش، اصلا Login نکرده باشند. نحوه‌ی اتصال به دستمزد و اموال هم کنترل نخواهد شد. در دریچه‌ی انتخابی ابتدای محاوره، گزینه "با کنترل همه نرم‌افزارها" انتخاب شده است – به این معنی که فقط کاربرانی که "همه" شرایط تنظیم شده برای نرم‌افزارها را برآورده کنند بازنمایی شوند. در مقابل ممکن است  داشته باشیم:



    در شکل فوق گزینه "با کنترل هر یک از نرم‌افزارها" انتخاب شده است و برای سه نرم‌افزار حالت ورود اطلاعات تعیین شده است – به این معنی که فقط کاربرانی که در هر یک از این سه نرم‌افزار به عنوان ورود اطلاعات Login کرده باشند نمایش داده شوند (نه لزوما کاربرانی که در هر سه نرم‌افزار ورود اطلاعات هستند).


    الگوی نام پایگاه نیز به نحوی تعیین شده است که فقط کاربرانی که با پایگاه‌های به خصوصی کار می‌کنند بازنمایی شوند. پایگاه‌هایی مورد نظر بوده‌اند که در نام آنها عدد 97 بکار رفته باشد.


    یادآوری می‌کنیم که در فهرست کاربران سرور امکان ارائه آمار (سرجمع تعداد) کاربران را نیز پیاده‌سازی کرده‌ایم. اگر پیش از اخذ آمار، شرایط فهرست کاربران را تعیین کرده باشیم، فقط آمار کاربرانی که شرایط مزبور را برآورده کنند بازنمایی خواهد شد. به عبارت دیگر، آمار همیشه از فهرستی که در زمان اخذ آمار نمایش داده شده است حاصل می‌شود.

    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.