چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 15 اسفند 1391 09:43 ق.ظ توسط saadat
راهکار سیستم مالی یکپارچه نوسا ویژه موسسات خدمات مالی
�9 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
saadat
کاربر پیشرفته
کاربر پیشرفته

--
15 اسفند 1391 08:57 ق.ظ
    تعریف مشترک :

    برای اینکه بتوان راهکاری جامع برای موسسات خدمات مالی ارائه دهیم، ابتدا باید به یک تعریف مشترک در رابطه با نحوه فعالیت موسسات حسابداری و حسابرسی برسیم، این تعریف مشترک می‌تواند از یک نقطه تمایز شروع شود.
    نقطه تمایز موسسات حسابداری و حسابرسی در مفهومی به نام اجرا می باشد در واقع موسسات حسابداری یا خدمات مالی، مجری فعالیت‌های مالی جاری یک واحد اقتصادی بر اساس استانداردهای حسابداری می‌باشند اما موسسات حسابرسی ناظر بر اجرای فعالیت مالی انجام شده بر اساس استانداردهای حسابرسی می‌باشند.
    اما این اجرا و این نظارت بر اجرا چگونه می‌باشد؟
    اجرا در موسسات حسابداری از تهیه و تنظیم سند حسابداری آغاز می‌گردد تا ثبت در دفاتر و در امتداد آن تهیه صورت‌های مالی ادامه دارد. هم‌جهت با ثبت رخدادهای مالی، ارائه خدمات مشاوره مالی و مالیاتی نیز اهمیت دارد، بعضا نیز با توجه به ساختار آن واحد اقتصادی به طراحی سیستم نیز پرداخته می‌شود. که این قسمت، یعنی طراحی سیستم حسابداری یکی از مهمترین مسئولیت‌های موسسات خدمات مالی می‌باشد.
    اما موسسات حسابرسی به کلیه فعالیت‌های اجرایی یک شرکت که در بردارنده رخدادهای مالی ثبت شده می‌باشد نظارت دارند. این نظارت براساس کنترل‌هایی که در مقاطع زمانی مختلف صورت می‌گیرد، انجام می‌شود. برای راحتی این کنترل یک سطح اهمیت بر اساس نحوه و حجم فعالیت شرکت در نظر گرفته می‌شود. مبنای این سطح اهمیت بر اساس یک فرمول استاندارد و با واحد ریال اندازه گیری می‌شود مثلا آلفا ریال ، از این رقم کمتر حائز اهمیت نیست و بررسی نمی‌شود از این عدد بیشتر اهمیت دارد و بررسی می‌شود.
    در ادامه با امکانات سیستم مالی یکپارچه نوسا ویژه شرکت‌های حسابداری و خدمات مالی آشنا می‌شویم.


    آموزش حسابداری با نگرش سیستمی Accplus.blog.ir
    saadat
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    15 اسفند 1391 09:03 ق.ظ
    1-    امکان مدیریت و راهبری همزمان چندین سیستم اطلاعاتی متناظر با شرکت‌های مختلف در یک نسخه از نرم افزار



    2-    امکان بهره‌گیری از چندین سال مالی مجزا در کنار یکدیگر در یک سیستم اطلاعاتی



    3-    امکان ایجاد سطوح مختلف دسترسی به کاربران برای کنترل فعالیت‌های اجرایی



    آموزش حسابداری با نگرش سیستمی Accplus.blog.ir
    saadat
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    15 اسفند 1391 09:14 ق.ظ
    4-    بهره‌گیری از ساختار درختی قابل انعطاف برای تعریف حساب‌ها و تفصیلی‌ها و امکان بسط ساختار درختی تا 20 -سطح



    5-    سهولت در بستن حساب‌های دایم و موقت و تنظیم سند افتتاحیه و اختتامیه بصورت اتوماتیک





    6-     امکان بهره گیری از بخش برای تفکیک بخش‌های سازمانی یا شعب وابسطه به شرکت (تفکیک حساب‌ها، اسناد، گزارشات بر حسب بخش‌ها و سطوح دسترسی در هر بخش







    آموزش حسابداری با نگرش سیستمی Accplus.blog.ir
    saadat
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    15 اسفند 1391 09:17 ق.ظ
    7-    امکان اصلاح ساختار کدینگ حساب‌ها و تفصیلی‌ها ( تغییر نام، تغییر کد، جابجایی در کدینگ)










    آموزش حسابداری با نگرش سیستمی Accplus.blog.ir
    saadat
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    15 اسفند 1391 09:23 ق.ظ
    8-    امکان جستجو در شرح اسناد ، تدوین شرط در جستجو و مرتب سازی جستجوبر اساس نیاز کاربر





    9-    امکان بررسی درستی اسناد ثبت شده و اصلاح یکباره اسناد











    آموزش حسابداری با نگرش سیستمی Accplus.blog.ir
    saadat
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    15 اسفند 1391 09:29 ق.ظ
    10-    سهولت حرکت بين اسناد يا گزارشات با استفاده از امکان Ctrl+PgDn و  Ctrl+PgUp



    11-    امکان تائید و نهایی نمودن اسناد و انتقال اسناد تائید شده و نهایی شده به دفتر قانونی و کنترل اسناد جهت تنظیم سند خلاصه عملیات جهت دفاتر قانونی








    12-    امکان حفاظت از اسناد ثبت شده با کنترل بر حسب تاریخ خاص و امکان قطعی‌کردن اسناد موجود







    آموزش حسابداری با نگرش سیستمی Accplus.blog.ir
    saadat
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    15 اسفند 1391 09:31 ق.ظ
    13-    امکان انتقال اسناد و عملیات از یک پایگاه اطلاعاتی به پایگاه دیگر با توجه به محدودهای از اسناد یا محدوده زمانی خاص و شرایط دلخواه کاربر ( ایجاد فیل صادره و فراخوانی آن )





    14-    امکان ایجاد یک یا چند سیستم اطلاعاتی با کپی از اطلاعات سیستم اصلی




    آموزش حسابداری با نگرش سیستمی Accplus.blog.ir
    saadat
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    15 اسفند 1391 09:35 ق.ظ
    15-    امکان بهره‌گیری از گزارشات تحلیلی و آماری همراه با رسم نمودار












    16-    امکان مرور حساب‌ها و دسترسی به گزارشات متنوع بدون خروج از گزارش اخذ شده




    آموزش حسابداری با نگرش سیستمی Accplus.blog.ir
    saadat
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    15 اسفند 1391 09:39 ق.ظ
    17-    امکان انتقال سريع اسناد و گزارشات به برنامه اکسل (با قابليت استفاده از تمامي امکانات اکسل)





    18-    امکان استفاده از مجموعه حساب یا تفصیلی برای اخذ گزارشات معنی‌دار از سیستم همچون سود و زیان و ...







    19-    امکان گزارش‌ سرجمع مبالغ سطرهای دلخواه در گزارشات حاصله



    آموزش حسابداری با نگرش سیستمی Accplus.blog.ir
    saadat
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    15 اسفند 1391 09:43 ق.ظ
    20-    امکان اتخاذ گزارش از  مواردی که  مانده  آن بیش از اعتبار مشخص شده برای آن حساب یا تفصیلی شده است.




    21-    امکان مغایرت گیری اتوماتیک بانکی



    22-    امکان تهیه پشتیبان و بازیابی از آن، آزمایش صحت پشتیبان به سرعت و سهولت از یک یا چند سیستم اطلاعاتی






    23-    امکان تهيه انواع فرم‌هاي نمايشي و چاپي، همچنين امکان ذخيره و فراخواني فرم‌هاي تهيه شده بين پايگاههاي اطلاعاتي



    آموزش حسابداری با نگرش سیستمی Accplus.blog.ir
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.