چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 17 اسفند 1390 12:48 ب.ظ توسط a-tajaddini
بستن حسابها
�4 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
a-tajaddini
کاربر
کاربر

--
17 اسفند 1390 11:29 ق.ظ
    در منوی تنظیم سند اختتامیه و سود و زیان برای بستن مانده حسابهای یک مجموعه ، آیا ممکن است امکانی در نرم افزار ایجاد شود که بتوانیم مجموعه حساب مربوطه را فقط از گردشها و یا مانده های مربوط به یک تفصیلی و یا یک مجموعه تفصیلی خاص در یکی و یا بیش از یکی از شماره های 1 تا 5 ، به حساب دلخواه ببندیم ؟ ویا به نحوی با افزودن گزینه شرایط مانند گزارشات ، مجموعه حساب مورد نظر را با شرایط دلخواه انتخاب کنیم ؟ یکی از مهمترین نتایج این امکان در حسابداری صنعتی ، بستن حسابهای هزینه هایی که مرکز هزینه آنها مراکز هزینه مرتبط با تولید است ، به حساب کار در جریان درپایان سال مالی میباشد . باتشکر
    saadat
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    17 اسفند 1390 11:46 ق.ظ
    با سلام خدمت جناب تاج الدینی عزیز،
    برای رسیدن به هدف مطلوب خود صرفا خود را محدود به یک منو یا یک امکان نکنید، امکانات سیستم مالی نوسا گسترده می باشد از روش دیگری استفاده نمایید.
    در جواب درخواست شما آیا استفاده از گزارشی مانند: ریز عملیات یک تفضیلی یا گزارش خلاصه اسناد با شرط دلخواه، سپس استفاده از امکان Drag and Drop و انتقال آن به یک سند جدید و درج طرف حساب آن بصورت دستی( حساب کار در جریان) راهگشا نمی باشد؟
    آموزش حسابداری با نگرش سیستمی Accplus.blog.ir
    a-tajaddini
    کاربر
    کاربر

    --
    17 اسفند 1390 12:18 ب.ظ
    باسلام و عرض ادب خدمت جناب آقای سعادت:
    باتشکر از راهنمایی شما ، اما این کار بسیار وقت گبر خواهد بود . چرا که میخواهیم مانند بستن حسابهای موقت در پایان سال ، مانده بسیاری از عناوین حسابهای مربوطه را با تفصیلی های مورد نظر درهر شماره تفصیلی دلخواه به حساب مربوطه ببندیم که ممکن است سندی با سطرهای بسیار زیاد تشکیل شود . لذا فکر میکنم انجام این امر بصورت اتوماتیک ، امری تقریبا ضروری باشد . چرا که ما درطول سال مالی برای بستن حسابهای پیش دریافت به درآمد و پیش پرداخت به هزینه نیز در صورتیکه از تفصیلیهای شناور مخصوصا در بیش از یک سطح استفاده کنیم با این مشکل مواجه خواهیم بود .
    فکر میکنم افزودن این امکان باعث افزایش تمایل بسیاری از کاربران در استفاده از تفصیلی های شناور در سطوح مختلف نرم افزار میشود. چرا که خیال کاربر از بابت بستن این حسابها در هر زمان دلخواه و با شرایط دلخواه آسوده خواهد شد . ( دقیقا مانند امکانات بسیار جالب موجود در اصلاح یکباره اسناد )
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    17 اسفند 1390 12:24 ب.ظ
    سلام

    جناب تاج‌الدینی، همانطور که می‌دانید بحث بستن "حسابها" است و قرار بوده که در این فرآیند مانده حسابها (یا گردش آنها) منتقل شود. به همین دلیل به تفصیلی‌ها توجه ویژه‌ای نشده است - جز اینکه امکان تفکیک عملیات حساب برحسب تفصیلی‌ها فراهم شده است.

    اما با نظر به کاربردهای متعددی که از قبل برای این داستان پیش‌بینی کرده بودیم، امکان پر کردن سند با یک تراز دلخواه را هم فراهم کردیم و موردی که شما می‌فرمایید هم کاملا می‌تواند در کاربردهایی که ما در نظر داشته‌ایم قرار بگیرد. در واقع اگر در کنار محاوره تراز امکان تنظیم شرایط دلخواه برای آن تراز را نیز تعبیه کرده بودیم تمام خواسته‌های شما برآورده می‌شد (یا حداقل حقیر چنین فرض می‌کنم).

    اما قبول بفرمایید که فرآیند تنظیم خودکار این اسناد در همین وضعیت فعلی (با توجه به گزینه‌های متعددی که در اختیار قرار می‌دهد و امکانات تفکیک عملیات و مانند آن) بسیار بسیار پیچیده است. از طرف دیگر این عملیات حتما باید در سرور انجام می‌شدند: جدای از اینکه سرعت عملیات در صورت اجرا در سرور بسیار بیشتر است، تشکیل این سند باید به صورت یک عملیات "همه یا هیچ" انجام شود - یعنی یا سند(ها) تشکیل شوند یا هیچ سند یا هیچ بخش از سند تشکیل نشود. اجرای اینگونه عملیات از client همیشه با خطر قطع عملیات (مثلا به علت قطع شبکه یا مانند آن) مواجه است و خاصیت "همه یا هیچ" را مختل می‌کند.

    به همین دلایل در پیاده‌سازی این امکانات فقط حد معقولی از پیچیدگی قابل تحمل بوده است (بیشتر به علت محدودیت توانایی‌های ما) و به همین دلیل موفق به اعمال شرایط به این تراز نشدیم - در واقع هیچیک از پروسه‌های سرور توانایی کار با شرایط را ندارند.

    با این همه این امکان (استفاده از شرایط در تراز برای پرکردن سند خودکار) را به عنوان یک موضوع قابل بررسی تا نسخه‌های بعدی لحاظ می‌کنیم و دوباره روی آن کار می‌کنیم. اگر میسر بود با کمال میل آنرا در سیستم پیاده خواهیم کرد.

    ارادت
    a-tajaddini
    کاربر
    کاربر

    --
    17 اسفند 1390 12:48 ب.ظ
    عرض سلام و ادب خدمت جناب آقای مومنی :
    باتشکر و سپاس فراوان از توجه و عنایت جنابعالی ،
    منظور بنده هم دقیقا همین گزینه سند دلخواه پرشده با تراز در منوی تنظیم سند اختتامیه و سود و زیان بود که انشاءالله بررسی خواهید فرمود.
    با تشکر مجدد
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.