چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 18 بهمن 1390 09:37 ق.ظ توسط saffarzadeh
کاربردی برای عملیات تصفیه در تنظیم سند اختتامیه
�1 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
saffarzadeh
کاربر با تجربه
کاربر با تجربه

--
17 بهمن 1390 06:16 ب.ظ
    با سلام و عرض احترام خدمت دوستان

    می خواهیم در سند اختتامیه علاوه بر تفکیک تفصیلی ها "تفکیک عملیات به تصفیه شده یا نشده " را هم مرور نماییم.
    مثال : در حساب اسناد دریافتنی نزد صندوق ثبتی بصورت زیر تنظیم نموده ایم: دریافت 7 فقره چک از 2 نفر از مشتریان



    در تاریخ 90/12/01 سند دیگری تنظیم نموده ایم که طی آن بخشی از این چکها از حساب اسناد نزد صندوق خارج شده اند:




    ریز عملیات حساب اسناد نزد صندوق دریافتنی نشان می دهد که چندین سطر با هم پاس(تصفیه) شده اند و انتظار داریم که در انتهای سال در سند اختتامیه برای این حساب فقط سطرهای تصفیه نشده مشاهده شوند.



    برای این منظور می بایست در منوی تصفیه از گزینه " تصفیه رخدادها و صورت مغایرت" استفاده نماییم ،دراینجا از گزینه "تصفیه خودکار رخدادها با هم"استفاده  نموده و خواهیم داشت :


    لازم به ذکر است در صورتیکه در اسناد از فیلدهای تاریخ و شماره سررسید استفاده کرده باشیم این گزینه"تصفیه خودکار رخدادها با هم"سطرهای متناظر را پاس می کند.در نهایت انتظار داریم که در سند اختتامیه 3 سطر برای حساب اسناد نزد صندوق نمایش داده شوند که طی آن علاوه بر اینکه تفکیک تفصیلی اشخاص در آن وجود دارد تفکیک چکهای دریافتی از هر شخص نیز معین است.
    برای رسیدن به منظور نهایی کافی است در منوی سند"تنظیم اسناد اختتامیه یا سود و زیان" سند اختتامیه را انتخاب و پس از طی مراحل در مرحله "نحوه تفکیک عملیات به تفصیلی هاو..."تیک کرده :


      













     
    saffarzadeh
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    18 بهمن 1390 09:37 ق.ظ
    و در مرحله بعد به اینصورت عمل می نماییم: انتخاب "برای عملیات حسابهای یک مجموعه انجام شود" و سپس مجموعه ای از حسابها را ( که شامل حسابهایی نظیر اسناد دریافتنی نزد صندوق که با آنها عملیات تصفیه رخدادها را انجام داده ایم) انتخاب می نماییم و به مرحله بعدی می رویم.این کار باعث می شود تا علاوه بر تفکیک به تفصیلی ها که در مرحله قبل انجام دادیم تفکیک به تصفیه شده ها و نشده ها نیز انجام گیرد.



    در سند اختتامیه تشکیل شده داریم:






    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.