چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 20 بهمن 1390 03:10 ب.ظ توسط momeni
وجود نداشتن گزارش طرف حساب آزاد واختصاصی بصورت تجمیعی
�5 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
hadikhan_8800
کاربر
کاربر

--
17 بهمن 1390 02:25 ب.ظ

    در هنگامی که برگه های انبار در حالت پیش نویس باقی مانده ونتوان آن ها را جهت ارسال به حسابداری عملیاتی نمود فقط گزارش یک حساب خاص را در طرف حساب اختصاصی می توان در آیکن عملیات ترکیب یک حساب وتفصیلی اخذ نمود.اولا گزارشی جهت اخذ گردش این حساب به تفکیک تفصیلی (مراکز) در طرف حساب آزاد وجود ندارد دوما تلفیقی از گزارش این حساب به تفکیک تفصیلی (مراکز) در طرف حساب های آزاد واختصاصی در سیستم موجود نمی باشد

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    17 بهمن 1390 02:41 ب.ظ
    سلام

    همه اینها را برای برگه‌های پیش نویس فرمودید؟
    molaei
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    17 بهمن 1390 03:07 ب.ظ
    با سلام و عرض ادب خدمت شما.

    همانگونه که می دانید، برگه های انبار سه وضعیت دارند:
    1- پیش نویس: در این وضعیت، سند انبار مربوطه (وجود دارد اما) فاقد ریال است.
    2- عملیاتی: ما به ازای هر برگه انبار، یک سند بالانس و دارای ریال انبار وجود دارد.
    3- تایید شده: در این حالت، سند انبار ما به ازای این برگه، در غالب یک سند حسابداری نمایش داده می شود.

    پر واضح است که در وضعیت (1)، امکان اخذ گزارشات ریالی، آن هم در گزارشاتی که از محل اسناد اخذ می شوند (مانند: اخذ گردش این حساب به تفکیک تفصیلی و ...) وجود نخواهد داشت.
    اما اگر برگه ای عملیاتی باشد، برای اخذ گزارشاتی که فرمودید، کافی است در آن گزارش و در بخش "محدوده" به تب انبار رفته و تیک اسناد عملیاتی انبار را هم بزنید.
    hadikhan_8800
    کاربر
    کاربر

    --
    20 بهمن 1390 11:56 ق.ظ

    بله

     

    hadikhan_8800
    کاربر
    کاربر

    --
    20 بهمن 1390 12:11 ب.ظ
    اما در آیتم عملیات ترکیب یک حساب وتفصیلی می توان از تمام برگه های پیش نویس انبار که حساب وتفصیلی آنها مشخص شده است گزارش گرفت ولی مشکل اینجاست که فقط از طرف حساب اختصاصی این گزارش اخذ می شود ولی طی بررسی هایی که طی این مدت در سیستم انبار وحسابداری انجام شد این مشکل نیز قابل حل می باشد چون برگه هایی که طرف حساب اختصاصی دارند وپیش نویس هم می باشند در گزارشات حسابداری(با تیک برگه های پیش نویس انبار) بصورت بدون مبلغ یا مبلغ صفر منعکی می شوند اما طرف حساب آزاد در این گزارشات حسابداری با مبلغ منعکس می شوند.
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    20 بهمن 1390 03:10 ب.ظ
    سلام

    "معنی" عملیاتی کردن برگه‌های انبار "تعیین مبلغ" برای سطرهای برگه (حساب موجودی کالاها) و سطرهای طرف حساب اختصاصی و عمومی است. یعنی کاربر مبلغ این سطرها را درج نمی‌کند بلکه سیستم در زمانی که برگه را از "پیش‌نویس" به عملیاتی تبدیل می‌کند مبالغ را درج می‌کند. پس چه نتیجه‌ای حاصل می‌شود؟ مبالغ بدهکار و بستانکار برای سطرهای مالی پیش‌گفته در برگه‌های پیش‌نویس صفر خواهند بود. سطرهای پیش‌گفته هم یعنی تمام سطرهای مالی ناشی از یک برگه انبار به جز طرف حساب‌های آزاد.
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.