چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 20 بهمن 1390 03:08 ب.ظ توسط momeni
محدود نمودن انتخاب تفصیلی در برگه های انبار
�6 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
hadikhan_8800
کاربر
کاربر

--
17 بهمن 1390 02:10 ب.ظ
    در هنگام ریالی نمودن برگه های انبار ومشخص نمودن حساب وتفصیلی، هیچ محدودیتی در انتخاب تفصیلی وجود ندارد در حالی که این امکان در نرم افزار حسابداری وجود دارد بطور مثال  تفصیلی 1 جهت حساب های هزینه ای به  مراکز هزینه محدود می باشد ونمیتوان تفصیلی دیگری را انتخاب نمود.
    shakeri
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    17 بهمن 1390 02:22 ب.ظ
    سلام

    دوست گرامی تصور شما اشتباه است ، هیچ محدودیتی در این زمینه در سیستم وجود ندارد ؛ به احتمال زیاد شما حساب مورد نظر را فقط به تفصیلی مراکز هزینه ارتباط داده اید که این مشکل به وجود آمده ، در صورتی که می خواهید تفصیلی های دیگر را نیز انتخاب نمایید باید ارتباط حساب را با تفصیلی های مورد نظرتان برقرار نمایید.

    موفق باشید
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    17 بهمن 1390 02:40 ب.ظ
    سلام

    جناب شاکری، فکر کنم نظر این دوست ما "برعکس" بوده است. یعنی انتظار دارند که همان کنترل‌ها در برگه انبار هم وجود داشته باشد. که البته وجود هم دارند. شاید منظور ایشان الگوهای عملیات مالی انبار باشد که البته آن هم در اینجا قابل بحث نیست؛ چرا که الگوهای عملیات مالی اولویت بالایی در کل سیستم دارند و چیزی که در آنها تعریف شده باشد خود به خود منجر به مجاز کردن درج تفصیلی برای حساب خواهد شد. خلاصه [...]

    ارادت
    dadras
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    18 بهمن 1390 02:16 ب.ظ
    با سلام
    اگر بحث بر سر طرف حساب اختصاصی یا عمومی و یا آزاد نیز هست ، که در آنها نیز کنترل ارتباط حساب با تفصیلی صورت می گیرد ، حتی در سطرهای آزاد نیز این کنترل وجود دارد .
    مشکل کجاست ؟ من متوجه نشدم ؟
    hadikhan_8800
    کاربر
    کاربر

    --
    20 بهمن 1390 12:29 ب.ظ
    منظور من اینست که هنگامی که در برگه انبار حساب انتخاب شده از نوع هزینه می باشد به کاربر اجازه ندهد که در محل تفصیلی بغیر از کد مراکز هزینه کد دیگری را درج نماید.آیا این امکان در سیستم انبار موجود است؟
    hadikhan_8800
    کاربر
    کاربر

    --
    20 بهمن 1390 12:31 ب.ظ

    اگر کنترل حساب های انتخاب شده با تفصیلی در برگه انبار وجود دارد لطفا مرا راهنمایی کنید.
    با تشکر

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    20 بهمن 1390 03:08 ب.ظ
    سلام

    حساب‌ها و تفصیلی‌های برگه‌های انبار بر دو دسته‌اند: یکی آنها که در قوانین مالی انبار (الگوها و قوانین طرف حساب) تعیین می‌شوند و دیگری مواردی که توسط خود کاربر در حساب و تفصیلی‌های اختصاصی (به صورت دستی) درج می‌شوند. در مواردی که به صورت دستی درج می‌شوند کنترل‌ها همانند اسناد حسابداری و دریافت و پرداخت انجام می‌شود - کافی است ارتیاط حساب و تفصیلی‌ها را در درخت حسابها به صورت مناسب تعیین کرده باشید. اما همانطور که در بالا اشاره شد، قوانین اولویت بالاتری نسبت به سایر ترتیبات کنترلی سیستم دارند. آنها فقط یکبار تعریف می‌شوند و در زمان تعریف معلوم نیست که چه تفصیلی‌ای به حساب نسبت داده می‌شود. اما تفصیلی مربوط حتما از مراجع مناسبی مثل انبار یا مراکز مصرف و تامین کالاها می‌آید - لذا نیازی به کنترل اضافی در این موارد وجود ندارد.
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.