چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 29 شهریور 1393 09:45 ب.ظ توسط mehr-daanesh
اخذ موجودی به تفکیک سریال در روش شناسایی ویژه
�27 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
صفحه 2 از 2 << < 12
مولف پيغام ها
mehr-daanesh
کاربر با تجربه
کاربر با تجربه

--
24 شهریور 1393 11:10 ب.ظ
اما در مورد مطلبي كه فرموديد " اصلا نميدانيم چه چيزي را و به چه روشي بايد پياده سازي كنيم ، عرض ميكنم :
همين الان نيز خواسته مورد نظر ما از نظر بنده در سيستم وجود دارد . چون ما اين امكان را داريم كه در روش تعيين بهاي شناسايي ويژه پس از انتخاب مرجع بها ، سريال سطر را در برگه خروج تغيير دهيم . يعني اين امكان را داريم كه يك كالا با يك سريال مشخص را بنا به دلايلي ( كه خود جداگانه توجيه منطقي دارد ) از يك مرجع بهاي ديگر غير از مرجع بهاي سريال ورودي خود خارج كنيم .
وجالبتر اينكه اين امكان استفاده از شماره سريال ( كه البته فقط يك text است ) بدون توجه به اينكه روش تعيين بها چيست ، همواره در ورود و خروج بصورت دستي و يا با استفاده از باركد خوان قابل استفاده است ...
mehr-daanesh
کاربر با تجربه
کاربر با تجربه

--
24 شهریور 1393 11:20 ب.ظ
تنها موضوعي كه مورد نظر است اين است كه آيا ما ميتوانيم به نحوي مابه التفاوت ورود و خروج هر سريال را ( كه البته فقط يك text است ) در جايي ، حتي به كمك ايجاد يك فرمول در فرمهاي چاپي ملاحظه كنيم ؟
كه فكر كنم در وضعيت موجود جواب منفي است .....
البته اين نكته را عرض كنم كه اين خواسته معمولا فقط زماني مطرح ميشود كه مانده هر سريال فقط صفر يا يك است . يعني هر سريال فقط يك رخداد ورود با مقدار ١ و يك رخداد خروج با مقدار ١ دارد .
چون اگر شرايطي باشد كه هر سريال بيش از دو رخداد داشته باشد ، ديگر به آن شماره سريال نميگوييم . بلكه به ازاي هر سريال يك بچ تعريف ميشود كه معمولا براي تمام ورودها با يك شرايط معين ، يك بچ تعريف ميشود و مانده آن نيز هر عددي بجز صفر و يك هم خواهد بود .
mehr-daanesh
کاربر با تجربه
کاربر با تجربه

--
24 شهریور 1393 11:25 ب.ظ
البته ما زمانيكه گزارش كارت كالا را به ترتيب شماره سريال بگيريم ، سريالهاي ورودي و خروجي به دنبال هم قرار ميگيرند . وروديهايي كه هنوز خارج نشده اند ، مشخص ميشود . اما كمي اين گزارش براي تك تك كالاها زمان بر است . و ممكن است عملي نباشد ....
mehr-daanesh
کاربر با تجربه
کاربر با تجربه

--
24 شهریور 1393 11:35 ب.ظ
تشكر و عذر خواهي از اينكه كمي طولاني شد .
ارادت
j-esfahani
کاربر پیشرفته
کاربر پیشرفته

--
29 شهریور 1393 04:12 ب.ظ
با سلام
ضمن خسته نباشید به اساتید و دوستان گرامی .
استاد عزیز ، جناب آقای تاج الدینی
توضیحات جنابعالی را چند بار مطالعه کردم و هربار جواب آقای مومنی رو چک مبکردم ، هردفعه سوالی برایم پیش می آمد که در متن آقای مومنی جوابش رو می گرفتم .

آقای تاج الدینی گفتند :
"اما نکته این است که آنچه مورد نظر اکثر مدیران مالی این قبیل شرکتهاست ، استفاده از روش تعیین بهای fifo است تا در اکثر افت قیمتهای بازار توالی بهای خرید در فروش نیز حفظ شود و احیانا به دلیل عدم خروج فایفویی مقداری توسط انباردار سود ناویژه کاذب به صورت مقطعی در سیستم منعکس نشود ."

اطلاعات حسابداری بنده در سطح شما بهیچ عنوان نیست و جمله ای که در بالا فرمودین رو متوجه نشدم . اما :

زمانی که انبار دار یک واحد کالا را با "سریال" یا "مشخصه ای از کالای ورودی" ، از انبار خارج میکند در حقیقت ، یک واحد از سطر کالا که شامل تمامی اطلاعات مقداری و ریالی آن کالا هست را خارج کرده است (مرجع)
یعنی اگه خواسته باشیم جزیی از کالای ورودی را صدا بزنیم ، در حقیقیت سطر کالای ورودی را با تمام اطلاعات سطری آن را (مرجع) صدا زده ایم.
نتیجه ای که از فرمایشات آقای مومنی گرفتم این بود :
 "شناسایی قسمتی از سطر کالا با در نظر نگرفتن قسمتهای دیگر بی معنی است"

با این همه ، بنده بشخصه پیشنهاداتی از قبل داده و دارم در همین زمینه که برای تعریف سریال و مانده گیری بتوان با دقت و سرعت بیشتری عمل کرد.

باتشکر
mehr-daanesh
کاربر با تجربه
کاربر با تجربه

--
29 شهریور 1393 09:31 ب.ظ
سلام مجدد . جناب آقاي اصفهاني ! موضوع سليقه و خواسته مديران و يا مديران مالي نيست . شايد اين طور كه پيش ميرود ، روزي مديران مالي درخواست بدهند روشي اختراع كنيم بنام filo يعني بهاي ورود را از خروج بخواند .....
mehr-daanesh
کاربر با تجربه
کاربر با تجربه

--
29 شهریور 1393 09:40 ب.ظ
نكته اينجاست كه بنا بر نظر جناب آقاي مؤمني و ساير عزيزان در شركت نوسا ، بارها و بارها در مورد روش تعيين بهاي شناسايي ويژه بحث شده و نظر همه سروران اين بوده كه به كلي فلسفه ايجاد اين روش كنترل شماره سريالها و يا بدست آوردن مانده مقداري و فيزيكي يك مرجع بها از طريق نرم افزار نبوده و شما به طور كاملا اتفاقي از اين مزيت بهره مند شده ايد . كه بنده كاملا با اين موضوع موافقم . و به همين دليل نرم افزار اجازه ميدهد كه شما در هنگام خروج شماره سريال را تغيير دهيد . چون بنيان فكري اين روش مرجع بهاست نه كنترل مقدار مانده يك سريال ...
mehr-daanesh
کاربر با تجربه
کاربر با تجربه

--
29 شهریور 1393 09:45 ب.ظ
ببخشيد ، از وقتي كه با موبايل پيامها را ارسال ميكنم ، بعضا بيش از يك بار ارسال ميشود . از همه عزيزان پوزش ميطلبم .
أرادت
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
صفحه 2 از 2 << < 12