چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 04 دی 1390 03:46 ب.ظ توسط Zarkesh
جابجایی پورت در مورد قفلهای usb
�5 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
Zarkesh
کاربر با تجربه
کاربر با تجربه

--
04 دی 1390 11:29 ق.ظ
    با عرض سلام و خسته نباشید
    در مورد قفلهای usb گاهی اتفاق می افتد که کاربران تماس می گیرند و اعلام می نمایند که با اینکه قفل به سیستم وصل است برنامه خطا می دهد که قفل یا همان محافظ سخت افزاری به سیستم وصل نمی باشد.
    لازم به ذکر است که تمام تنظیمات و نصب ها قبلا انجام شده!
    راه حلی که معمولا پیشنهاد می شود این است که اگر سیستم کاربر case می باشد به پورت های جلو قفل را وصل نکند و یا اگر در حال استفاده از پورت های عقب است پورت دیگری را چک کند. در مورد پورتهای جلو احتمالا به علت ولتاژ کم پورت های جلو است ولی در مورد پورت های عقب می خواستم بدونم چه دلیل علمی وجود دارد.
    لازم به توضیح است که گاهی نیز دیده شده که کاربران بیان می کنند که مثلا آن پورت مذکور با فلش هم کار می کند ولی قفل را نمی شناسد

    Sadri
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    04 دی 1390 02:23 ب.ظ
    با عرض سلام و احترام ؛
    ولتاژ مورد نیاز برای فلش مموری های استاندارد  باید  Min:2v و Max:3.6v باشد ، در مورد پورت های جلوی کیس ها نیز این نکته قابل ذکر است که قابل استفاده بودن این پورت ها بستگی زیادی به استانداردهای مورد توجه تولید کننده کیس دارد .
    با تشکر
    Zarkesh
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    04 دی 1390 02:31 ب.ظ
    ممنون از توضیحتون
    آیا برای قفلهای نوسا ولتاژ بخصوصی مورد نیاز است؟
    Sadri
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    04 دی 1390 02:38 ب.ظ
    با عرض سلام و احترام ؛
    قطعا در ولتاژ ورودی هیچ فرقی ندارند ، زیرا که این منیع تغذیه توسط پاور کیس مشخص می شود ، حال اگر در ولتاژ مصرفی ( مثلا استفاده از ولتاژ حداکثر ) تفاوت دارند بنده اطلاع خاصی ندارم .
    با تشکر
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    04 دی 1390 03:33 ب.ظ
    سلام

    قبل از بحث از پست‌های جالب اخیر شما و سایر همکاران به صورت اکید سپاسگزاری می‌کنم - خیلی عالی هستند - زنده باشید

    در مورد وسایلی که به پورت USB متصل می‌شوند، گاهی دیده می‌شود که یک Device به دلیلی توسط یک پورت شناخته نمی‌شود ولی با پورت دیگر قابل استفاده است. این وضعیت برای هر وسیله Removableای ممکن است پیش بیاید (درایو قابل حمل، فلش، دوربین شبکه‌ای و مانند آنها). دلیلی که به تجربه فهمیده‌ام و در اکثر موارد هم قابل استناد بوده ترکیبی از دو نکته است: یکی اینکه اگر مراحل نصب درایور Deviceها در نخستین باز اتصال به صورت کامل انجام نشده باشد (خطا گرفته باشد یا در میان کار پیش از انتخاب مسیر درایور عملیات توسط کاربر لغو شده باشد) Device در یک وضعیت نامعلوم و نیمه نصب شده قرار می‌گیرد. این وضعیت حتی ممکن است در Deviceهایی که به دفعات به سیستم متصل و جدا می‌شوند هم پیش بیاید؛ چرا که هر باز عملا عملیات مختصری از یافتن و نصب درایور توسط ویندوز انجام می‌شود که ممکن است با شکست مواجه شود و Device را در همان وضعیت نامعلوم قرار دهد. در این شرایط در هر بار اتصال Device به USB، عملیات نیمه تمام می‌مانند و درست مانند این خواهد شد که Device شناسایی نشده است. اما نکته دومی که منجر به این پیچیدگی می‌شود این است که ویندوز هر Device را به همراه شماره پورت USB که به آن متصل شده است می‌شناسد. یعنی با اتصال Device به یک پورت دیگر (در حالی که در پورت اول در وضعیت نامعلوم قرار داشته باشد)، ویندوز آن را به عنوان یک Device جدید می‌شناسد و آن وضعیت نامعلوم پیش‌گفته را به این Device (جدید شناخته شده) تسری نمی‌دهد. به همین دلیل در این شرایط با تغییر پورت Device شناخته شده و کار می‌کند.

    به نظر من در این شرایط بهتر است ترتیبی دهیم که همان پورت اولی درست کار کند و به این منظور می‌توانیم از Device Manager (مثلا از مسیر Manage Computer) آن Device نیمه نصب شده را پیدا کنیم و برایش Update driver انجام دهیم یا اصلا آنرا از Device Manager حذف کنیم و از تکمه Check for New Devices استفاده کنیم (شاید هم لازم باشد که پس از حذف، یکبار Device را از USB قطع کنیم و دوباره متصل نماییم).

    به هر حال این نکات به صورت تجربی بدست آمده‌اند و ممکن است عمومیت نداشته باشند

    ارادت
    Zarkesh
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    04 دی 1390 03:46 ب.ظ
    جناب آقای مومنی ممنون از توضیحات و دلایلی که فرمودید
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.