چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 12 آذر 1390 06:28 ب.ظ توسط momeni
درباره محدوده شماره/سری
�2 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
momeni
کاربر ارشد
کاربر ارشد

--
12 آذر 1390 12:27 ب.ظ
    سلام

    در گزارش‌های سیستم انبار (و فروش) امکانی برای تعیین محدوده شماره/سری وجود دارد. توضیح مختصری در مورد رفتار سیستم در تفسیر و اعمال این محدوده به عنوان یادآوری ذکر می‌کنم. مطلب تازه‌ای نیست اما به نظرم آمد که توصیف دقیق این رفتار شاید قابلیت‌های سیستم را برای دوستان آشکارتر نماید.

    در تمام محدوده‌های قابل تنظیم در سیستم با حالت‌های "از ابتدا" و "تا انتها" برخورد داشته‌اید. چنین است که معمولا هر محدوده به صورت دو شرط برای شروع و پایان محدوده لحاظ می‌شوند و هر محدوده از یک "از" و یک "تا" تشکیل شده است. عموما محدوده‌های ما شامل حدهای ابتدا و انتها نیز می‌باشند (به جز داستان‌های خاص در مورد "محدوده مقدار" در سیستم  فروش که حسب مورد در محاوره‌های مربوط ذکر شده‌اند). به این ترتیب اگر مثلا محدوده شماره سند را درنظر بگیریم، دو شرط وابسته به شروع و خاتمه محدوده به صورت (شماره سند بزرگتر یا مساوی "از") و (شماره سند کوچکتر یا مساوی "تا") تنظیم می‌شوند. در این شرایط، اگر هر یک از محدوده‌های شروع و خاتمه را خالی کنید (یا خالی رها کنید) به صورت "از ابتدا" و "تا انتها" درخواهند آمد و به دنبال آن، شرط متناظر با همان محدوده نیز توسط سیستم تنظیم نخواهد شد.

    در این میان محدوده‌های مربوط به شماره/سری به گونه خاصی هستند - برای سادگی تلاش کرده‌ایم که در یک عبارت هر دو مقدار سری و شماره را دریافت کنیم و بین سری و شماره هم از جداکنندده متعارف یعنی Slash (یا /) استفاده کرده‌ایم. چنین است که در هر یک دریچه‌های "از" و "تا" همزمان سری و شماره شروع و پایان محدوده قابل تعیین می‌باشند. چند نکته در این زمینه وجود دارد:

    * هر عبارت از دو عدد که با Slash از هم جدا شده‌اند تشکیل شده است. عدد پیش از Slash، سری و عدد پس از آن شماره است.
    * عبارت‌های شرطی شبیه آنچه در مثال بالا گفته شد تنظیم می‌شوند ولی عملا دو زوج شرط به تفکیک برای سری و شماره خواهیم داشت.
    * نیازی به درج هر دو قسمت سری و شماره در این دریچه‌های نداریم - می‌توانیم در هر یک از دریچه‌ها فقط سری یا فقط شماره را درج کنیم.
    * اگر عبارت به Slash ختم شود، عدد پیش از Slash به عنوان سری فرض می‌شود و قسمت شماره نخواهیم داشت. این یعنی قسمت شماره در شرط مربوط تعیین نشده خواهد بود و شرط شماره متناظر را نخواهیم داشت.
    * اگر عبارت فاقد Slash باشد (یا با Slash آغاز شده باشد)، عدد مندرج به عنوان شماره فرض می‌شود و قسمت سری را نخواهیم داشت.

    با این توضیحات معلوم می‌شود که امکان تنظیم شرط فقط برروی سری یا فقط برروی شماره یا حتی ترکیب دلخواهی از این دو موجود نیز وجود دارند - مثلا:

    از سری 3 تا سری 5 به صورت From 3(Slash) to 5(Slash)‎ خواهد بود - (برای اینکه بازنمایی نادرست / باعث پیچیدگی متن نشود همه جا Slash آورده‌ام).
    تمام برگه‌های با شماره 12 از هر سری دلخواه به صورت From 12 to 12‎
    برگه‌های با سری بزرگتر یا مساوی 6 ولی با شماره کوچکتر یا مساوی 25 به صورت From 6(Slash) to 25‎

    این توضیحات در تمام بخش‌های سیستم که محدوده شماره/سری دارند قابل استفاده می‌باشد.

    ارادت

    j-esfahani
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    12 آذر 1390 01:42 ب.ظ

    با عرض سلام

    ممنون از توضیحات شما
    خیلی از کاربران را دیدم که تایپ میکنند "از" 102/90 "تا" 103/90 و طبق توضیحات شما میتوان نوشت"از" 102 "تا" 103 وهمان گزارش مورد نظر بدست می آید(به شرط اینکه در برگه های انتخاب شده فقط سری 90 موجود باشد)


    پیشنهاد:
    در کالاها و مراکز دیدگاه شما "از" - "تا" - "با الگو" بوده است. وقتی نیاز به گزارش یک کالا و یا یک مرکز باشد همیشه الگو کار را آسان کرده است.آیا میشود در قسمت "محدوده" با یک شماره(از تا نباشد) به گزارشات یک برگه رسید؟ (شماره 102)

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    12 آذر 1390 06:28 ب.ظ
    سلام

    الگو فقط برای کدها مناسب است. اینکه از الگو برای دسترسی به یک کد استفاده می‌شود، نتیجه فرعی الگو است و به این منظور نبوده است. اصولا در محاوره‌های تنظیم پارامترها با کمبود شدید فضا مواجه هستیم و به همین دلیل جا برای یک دریچه جداگانه صرفا به منظور درخواست شما نداریم. البته اصولا بعید است که گزارش از یک برگه خاص مورد نظر باشد (خوب همان برگه به صورت تکی هم قابل دسترسی است) با این همه در صورت نیاز می‌توان از یک شماره در محدوده شروع و خاتمه استفاده نمود.

    ارادت
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.