چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 08 آذر 1390 05:02 ب.ظ توسط momeni
نام عنوان و نام فیلد
�9 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
j-esfahani
کاربر پیشرفته
کاربر پیشرفته

--
08 آذر 1390 09:54 ق.ظ
    با عرض سلام

    طراح فرم های نمایش بسته به شرایط ، نامی را که برای عنوان فیلد انتخاب میکند ممکن است با نام اصلی فیلد مغایرت داشته باشد.
    جهت گزارش از هر فیلد در سورت کردن و یا شرایط ، نیاز به نام فیلد اصلی است.
    راهی که بتوان نام فیلد اصلی را متوجه شد در تنظیمات سیستم (برای تمام کاربران) میبایست به فرم نمایشی آن فیلد رجوع کردو بر اساس نام اصلی گزارش را اخذ کرد.

    مشکل اصلی ؛ امکان تتنظیمات سیستم (برای تمام کاربران) دست طراح سیستم (مدیر شبکه) است.


    پیشنهاد ؛ آیا (برای هر کاربر) امکان دارد که بر روی هر فیلد نمایشی بتواند نام اصلی فیلد را رد یابی کند؟
    Zarkesh
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    08 آذر 1390 10:14 ق.ظ
    با سلام
    در خصوص فرمایش جناب اصفهانی موردی مشابه نیز بنده دیدم که برای یکی از کاربران گروه حسابداران قبلیشان در همه جای نرم افزار انبار ستون سریال را به اسمی دیگر تغییر داده بودند و در گزارشات زمانی که می خواستند شرطی بگذارند با توجه به اینکه نمی دانستند آن فیلد قبلا اسمش "سریال" بوده! با مشکل مواجه بودند.
    درخواستی که آن کاربر داشت:  آیا می شود در برنامه کاری کرد که مثلا زمانی که نیاز است که اسم فیلدی در کل برنامه تغییر کند این اسم را بشود کلا عوض کرد که در منوهایی از قبیل "شرایط" و یا "ترتیب" با آن اسم جدید نمایان شود؟

    لطفا راهنمایی بفرمایید.
    با تشکر
    dadras
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    08 آذر 1390 10:24 ق.ظ
    ضمن عرض سلام

    تا جایی که بنده اطلاع دارم اگر بحث رجوع به نحوه تعریف فرم را کنار بگذاریم فکر کنم راه دیگری برای اینکه نام اصلی فیلد مورد نظر را ردگیری کنیم وجود ندارد !

    البته موارد این استفاده ها معمولا تعدادشان زیاد نیست مثلا در کل سیستم مشتری 4 فیلد را برای استفاده های دیگر پر می نماید ، می شود در بالای فرمهای نمایشی مربوط به آنها به عنوان توضیح درج شود که مثلا فیلد مثلا X با نام Y در گزراشات نمایش داده میشود ، به عنوان یک توضیح که یادآوری شود .
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    08 آذر 1390 11:31 ق.ظ
    سلام

    اولا فرمایش جناب اصفهانی درست 180 درجه با درخواست سرکار خانم زرکش متفاوت است! بحث بر سر حفظ نام فیلدهای اصلی یا تبدیل نام فیلدهای اصلی به نام دیگر است!

    ببینید، حتما ما به دلایلی نامی را برای یک فیلد اختیار می‌کنیم و انتظار نداریم که نام مربوط توسط کاربر تغییر کند. البته آنچه جناب اصفهانی فرمودند نام فیلد نیست بلکه "عنوان" ستون یا عبارت بازنمایی کنند اطلاعات فیلد در فرم‌های نمایش یا چاپ است. واضح است که این عنوان باید به نحوی اختیار شود که حداقل اثری از معنای اصلی اطلاعات مندرج در فیلد (نام فیلد) را درخود داشته باشد. انتظار نداشته باشید که رفع مشکل ناشی از این تفاوت ایجاد شده توسط طراح فرم به عهده حقیر باشد. [...]

    از طرف دیگر، کاربرانی که اصولا مفهوم فیلدی که ما تعریف کرده‌ایم را از پایه تغییر می‌دهند، انتظار نداشته باشند که کماکان بتوانند از شرایط و ترتیب استفاده کنند. لازم است تا یک جدول تغییر نام برای سایر کاربران آماده کنند و مثلا در کنار صفحه نمایش الصاق نمایند (یا اینکه کاری به اسامی فیلدهای ما نداشته باشند).

    این داستان کلا از موارد اساسی "دمی با مشتری" تلقی می‌شود... [...] !

    پاینده باشید

    ارادت
    Etemadi
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    08 آذر 1390 11:49 ق.ظ
    با سلام خدمت همکاران و دوستان گرامی

    ضمن تشکر از آقای اصفهانی که بیشتر وقت خود را در سامانه پشتیبانی نوسا صرف می کنند و انصافا نیز باعث بالا رفتن سطح دانش افراد دیگر می شوند ، بنده نیز با توضیحات جنای آقای مومنی کاملا موافقم و اصولا نباید تعاریف اولیه سیستم بنا به درخواستهای [...] کاربران تغییر کند و نباید فراموش کنیم که این نرم افزار یک بسته آماده نرم افزاری می باشد و سفارشاتی از این دست که خیلی هم مورد تقاضا نیست را نباید در آن اعمال کرد
    با تشکر
    shakeri
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    08 آذر 1390 12:06 ب.ظ
    سلام

    فرض کنیم که تغییر مفهوم فیلدی که در سیستم تعریف شده از پایه قابل انجام بود ؛ آیا دراین صورت با تماس مجدد با واحد پشتیبانی ، کاربر و کارشناس پشتیبانی با توجه به اینکه زبان مشترک (سیستم) از بین رفته بود دچار مشکل نمی شدند ؟
    molaei
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    08 آذر 1390 01:50 ب.ظ
    با سلام و عرض ادب.

    همانگونه که جناب آقای مومنی هم فرمودند، این دو درخواست، با هم متفاوت هستند. درخواست تغییر نام فیلد که هیچ.
    اما پیشنهاد جناب آقای اصفهانی، اتفاقا پیشنهاد جالبی است. امکان ردگیری. و نه امکان تغییر نام. که برای این منظور پیشنهاد آقای دادرس، بسیار کارآمد است. چندین بار تا کنون این روش را استفاده کرده ام و اتفاقا بسیار هم مفید بوده است.
    Zarkesh
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    08 آذر 1390 02:10 ب.ظ

    با تشکر از راهنمایی همکاران. لازم به ذکر است که موضوع مطرح شده از جانب بنده توضیحات لازم برای مشتری داده شده است و ایشان قانع شده اند. هدف از بیان این مطلب راهنمایی های سایر همکاران و رفع اشکال مشتریان مشابه بود. ممنون از آقای دادرس بابت راهنماییشون.
    j-esfahani
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    08 آذر 1390 03:02 ب.ظ

    با عرض سلام خدمت اساتید محترم و دوستان عزیز

    اول عذر خواهی میکنم که در زمانی که بحث داغ بود نتونستم خدمت برسم.

    جناب مومنی کاملا صحیح فرمودند که درخواست بنده با درخواست مشتری (که خانم زرکش فرمودن) 180 درجه متفاوت است.اساس کار در همه موارد باید یکسان باشد.
    البته سیستم نوسا را میتوان طراحی کرد(فرم های نمایش - چاپی - انواع درخواست - انواع برگه ورود و خروج ) ولی اساس کار یکی است.

    روش جناب آقای دادرس در نوع خود بسیار جالب است که ردّی از نام اصلی فیلد در کنار عنوان فیلد بگذاریم.(مثلا بنده عنوان فیلد شماره ارجاع را رسید موقت گذاشتم و در زمان رسید انبار فیلد شماره ارجاع پر میشود)

    البته راه دیگری هم به ذهنم رسید جناب آقای دادرس عزیز:
    در شرایط آماده میتوان نام شرط را گذاشت رسید موقت ولی فیلد اصلی شماره ارجاع باشد.
    اما در سورت کردن نمیشه ، سورت آماده نداریم....



    درذهنم چنین تصور میکردم مثلا زمانی که موس را بر روی فیلد ها حرکت بدهیم در کادر کوچکی نام اصلی فیلد ظاهر شود یا  با Right click موس بر روی فیلد، نام اصلی را ببینیم.

                                                                                                                                                                                                                               با تشکر

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    08 آذر 1390 05:02 ب.ظ
    سلام

    [...]

    ارادت
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.