چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 13 آذر 1390 02:35 ب.ظ توسط momeni
واحد فرعی در برگه های نقل و انتقال
�9 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
hashemiye
کاربر
کاربر

--
03 آذر 1390 12:03 ب.ظ
    با عرض سلام و خسته نباشید
         در برگه های نقل و اتنقال نمی توان از واحد فرعی استفاده کرد یعنی فیلد واحد فرعی وجود ندارد . آیا دلیل خاصی وجود دارد ؟
         و یک مطلب در حد پیشنهاد آیا امکان دارد که هنگام تعریف انواع برگه های انبار که محدوده انبار مجاز را تعریف می کنیم ، یک انبار هم به عنوان انبار پیش فرض معرفی شود ؟
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    05 آذر 1390 01:56 ب.ظ
    سلام

    واحد فرعی در سیستم انبار به دو صورت باید مورد توجه قرار بگیرد: یکی اینکه برای هر کالا معلوم کنیم که سنجش مقادیر این کالا بر حسب چه واحدهایی متداول است. در همین حین روش تبدیل مقدار هر واحد بر حسب واحد اصلی را نیز معلوم کنیم. همین تعریف باعث خواهد شد که بتوانیم گزارش‌های انبار را بر حسب هر یک از واحدهای هر کالا دریافت کنیم.

    در مقابل، واحد فرعی قابل درج در رخداد را داریم. می‌دانید که مقادیر عملیاتی در سیستم انبار همواره برحسب واحد اصلی هستند - به همین دلیل درج واحد فرعی در یک رخداد "هیچ" تغییری در رفتارهای سیستم انبار (به هیچ وجه) نمی‌دهد. موجودی‌ها و تعیین بهای کالای خارج شده و سایر عملیات همگی برحسب واحد اصلی انجام می‌شوند. اما در دو مقطع از عملیات انبار، ممکن است با اطلاعاتی مواجه شویم که یا از دنیای خارج آمده‌اند و یا در سیستم فروش استفاده می‌شوند: ورود و خروج. در این دو عملیات است که ممکن است مقدار بر حسب واحد فرعی (که با توجه به مطالب پیش‌گفته وجود آن برای سیستم انبار اختیاری است) برای سیستم(های) دیگر اهمیت زیادی داشته باشد - مثلا کالایی را برحسب یک واحد فرعی خریداری کرده باشیم یا آنرا برحسب واحد فرعی به فروش رسانیم.

    در سایر عملیات انبار اصولا درج واحد فرعی کاملا بدون استفاده خواهد بود و به همین دلیل برای سادگی برگه‌ها اطلاعات مربوط به مقدار و واحد فرعی را مخفی کرده‌ایم.

    در مورد پیشنهاد انبار پیش‌فرض برحسب نوع برگه، حتما تا قبل از ارائه نسخه بعدی موضوع را بررسی خواهیم کرد و اگر میسر باشد پیاده‌سازی خواهد شد. ممنون.

    ارادت
    j-esfahani
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    05 آذر 1390 02:29 ب.ظ
    با عرض سلام

    بنده از فرمایشات کامل جناب آقای مومنی این برداشت را داشتم که واحد فرعی مثل مترجم عمل میکند و  انبار ها زبان همدیگر را می فهمند و احتیاجی به مترجم ندارند.


    مطلب دوم جالب بود فقط کاربر در زمان ثبت برگه ایجاد شده ، باید به انبار پیش فرض دقت کند بعد برگه را ثبت کند.(ممکن هم هست که دقت نکند!!)

     

                                                                                                                                                                                                                باتشکر
    molaei
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    05 آذر 1390 02:51 ب.ظ
    با عرض سلام.

    جناب آقای مومنی، آیا در این صورت، برای استخراج مانده مقداری کالا بر حسب واحد فرعی، با مشکل مواجه نمی شویم؟ آیا اساسا با توجه به فرمایشات شما، این مانده ارزشمند خواهد بود و یا فاقد اعتبار؟

    جناب آقای اصفهانی عزیز در ابتدا سپاس فراوان از مشارکت شما سرور گرامی در مباحث انجمن؛ جسارتا گمان می کنم در مورد تمام فیلدهایی که مقدار پیش فرض می پذیرند، وضعیت به همین صورت است و اصولا معنای پیش فرض هم همین است. اگر قرار است کاربر دقت نکند و ... کافی است مقدار پیش فرضی برای این نوع برگه در نظر گرفته نشود. در مجموع به نظرم امکان بسیار جالبی می آید.
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    05 آذر 1390 05:29 ب.ظ
    سلام

    جناب مولایی، مانده کالا برحسب واحد اصلی در سیستم موجود است. اجباری به درج فرعی یا اصولا فقط یک واحد فرعی در رخدادهای انبار نداریم. برای برخی از موارد هم اصولا واحد فرعی قابل درج نیست. اخذ مانده از هر واحد فرعی همیشه میسر است و سیستم در رخدادهایی که فاقد واحد فرعی موضوع گزارش هستند (یا واحد فرعی دیگری دارند) عمل تبدیل را با استفاده از اطلاعات درج شده در تعریف واحدهای فرعی کالا انجام می‌دهد. به هر حال سیستم را برای واحدهای فرعی متعدد برای هر کالا طرح کرده‌ایم و در عین حال در هر رخداد فقط یک فضا برای وحد فرعی لحاظ شده است.

    ارادت
    hashemiye
    کاربر
    کاربر

    --
    08 آذر 1390 02:19 ب.ظ
    سلام
       با تشکر از آقای مومنی ، در صورتیکه ما واحد را تقریبی تعریف کنیم امکان دارد مقدار واحد تقریبی در برگه نقل و انتقال معادل ضریب تبدیل تعریف شده نباشد و با استفاده از درصد خطا بالاتر یا پائین تر از ضریب تبدیل * واحد اصلی باشد . در این صورت استفاده از واحد فرعی ضرورت پیدا نمی کند ؟
    hashemiye
    کاربر
    کاربر

    --
    08 آذر 1390 02:42 ب.ظ
    با عرض پوزش
       خواستم درخواست دیگری را هم مطرح کنم . در قوانین شرح رخدادهای انبار برای کسری و مازاد نمی توان قانونی تعریف کرد ، در صورت امکان این مورد هم بررسی شود .
                                                                                                                                                                                                     باتشکر
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    08 آذر 1390 05:01 ب.ظ
    سلام

    در مورد واحد فرعی بنده هر آنچه به نظرم رسید را عرض کردم - واقعا نیاز به واحد فرعی در عملیات بین انبار را متوجه نمی‌شوم. همانطور که تا پیش از نقل و انتقال برای واحد تقریبی عمل می‌شده است می‌توان بعد از نقل و انتقال هم به همان شکل رفتار نمود.

    شرح رخدادهای کسر و مازاد انبارگردانی چه نیازی به قانون دارند - آخر...

    ارادت
    hashemiye
    کاربر
    کاربر

    --
    13 آذر 1390 01:18 ب.ظ
    با تشکر از جناب آقای مومنی
            فکر می کنم چیزی که من در مورد برگه نقل و انتقال در ذهنم است با جنابعالی متفاوت است . منظور من از نقل و انتقال ، نقل و انتقال بین دو انبار است . مثلا کالائی در درخت کالاها با دو انبار مثلا انبار یزد و انبار تهران در ارتباط است . من می خواهم کالاها را از انبار یزد با واحد فرعی بسته خارج کنم و به انبار تهران انتقال دهم . در این راستا در برگه نقل و انتقال فقط واحد اصلی وجود دارد و نمی توانم بر اساس بسته برگه تنظیم کنم تا برگه ی خروجی برای انبار یزد و برگه ی ورودی برای انبار تهران باشد . در نظر بنده اینگونه آمد که اگر از برگه نقل و انتقال برای انتقال کالا بین دو انبار خواسته باشیم استفاده کنیم وجود واحد فرعی می تواند خیلی به کاربر و سپس گزارشگیری کمک کند . اگر شما صلاح نمی دانید بنده با کمال امتنان می پذیرم .
                                                                                                                                                                    با سپاس

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    13 آذر 1390 02:35 ب.ظ
    سلام

    ممنون از لطف شما

    اتفاقا ساده‌ترین کاربرد نقل و انتقال همین انتقال کالاها بین انبار است که در طی آن ماهیت کالا (و مقدار و احیانا بهای آن) تغییر نمی‌کند. در این مورد که هر دو سمت رخداد مربوط به سازمان ما است اصولا نیازی به واحد فرعی نیست. کافی است رخداد را به جای بسته بر حسب عدد (واحد اصلی) وارد نمایید.

    به هر حال به نظر بنده که همین وضغیت مناسب است - شرمنده هم هستم که وضعیت موجود قابل تغییر نیست (نقل و انتقال به همین صورت فعلی هم بسیار عملیات پیچیده‌ای است) و اگر اضافه کردن واحد فرعی میسر بود (که نیست) حتما نظر سایر دوستان را هم جویا می‌شدیم

    پاینده باشید
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.